Profesinio rengimo metodologija

  • Dalyko kodas: EDU 5009
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Methodology of Vocational Education and Training
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Vidmantas Tūtlys, Lina Kaminskienė, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalykas suteikia žinias, reikalingas fundamentaliam profesinio rengimo procesų pažinimui ir supratimui, bei kritinei profesinio rengimo procesų analizei, vertinant profesinio rengimo ir jo konteksto kaitą, profesinio rengimo politikos nuostatas, profesinį rengimą reglamentuojančios teisinės bazės kūrimą ir kaitą, nacionalines kvalifikacijų sistemas ir jų instrumentus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course provides outcomes of studies which are related to the recognition of the VET processes on the fundamental level, analysis and evaluation of the VET processes, knowledge about the choice of profession, relationships between the vocational training and professional activity, factors of the change of vocational training, composition of the systems of qualifications, standardising of the characteristics important for the vocational education and training etc.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Švietimo politika, Švietimo organizavimo sistemos

Dalyko studijų rezultatai

1.1. Kritiškai vertinti profesinio rengimo procesus įvairiais lygmenimis.
1.2. Vertinti normatyvinę švietimo ir profesinio rengimo bazę nacionaliniu, regioniniu, pirminio ir tęstinio profesinio rengimo lygmeniu.
1.3. Kritiškai vertinti profesinių ir profesinio rengimo standartų bei studijų krypčių reglamentų turinį.
1.4. Tikslingai valdyti informaciją apie profesinio rengimo ir darbo rinkos būklę.
2.1. Konsultuoti vartotojus apie mokymo(-si)/studijų turinio siejimą su profesinės veiklos perspektyvomis.
2.2. Konsultuoti vartotojus apie profesijos rinkimosi, profesinės veiklos ir profesinio mokymosi galimybes.
3.1. Apibrėžti kaitos principais pagrįstas pagrindines profesinio rengimo politikos nuostatas.
3.2. Kritiškai vertinti kvalifikacijų sistemas ir kvalifikacijų įgijimą savo ir kitose šalyse.

Dalyko turinys

Profesijos samprata ir jos pagrindinis prieštaravimas.
Kvalifikacija ir šiuolaikinės kompetencijų teorijos.
Profesinio rengimo procesas ir jo parametrai.
Profesinio rengimo kaitos prielaidos ir principai.
Profesinio rengimo politikos metodologiniai aspektai.
Profesinio rengimo turinys ir jo standartizavimas.
Profesiniai standartai, modulinės profesinio mokymo programos ir studijų krypčių reglamentai/aprašai.
Profesinio rengimo ir darbo rinkos sąveika.
Mokymo(-si)/studijų turinio ir profesinės veiklos sąsajos.
Ikiprofesinis ugdymas kaip pirmasis profesinio rengimo proceso etapas.
Pirminio ir tęstinio profesinio rengimo kaitos tendencijos.
Visuomenės kaita ir profesinio rengimo politika.
Kvalifikacijų sistemų metodologiniai pagrindai.
Nacionalinė kvalifikacijų sistema.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Savarankiškas darbas – 10 %
Komandinis darbas – 15 %
Kolokviumas – 25 %
Egzaminas – 50%

Literatūra

1. 2005 Laužackas, R. Profesinio rengimo metodologija Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas
2. 2007 Lietuvos kvalifikacijų sistemos metodologija Vilnius: Darbo rinkos mokymo tarnyba.
3. 1997-2011 Profesinis rengimas:tyrimai ir realijos. Mokslinis žurnalas. (Nr. 1-20) Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas
4. 2011 Changing qualifications: A review of qualifications policies and practices Cedefop, Thessaloniki. https://www.cedefop.europa.eu/en/news-and-press/news/changing-qualifications-review-qualifications-policies-and-practices
5. 2017 Defining, writing and applying learning outcomes A European handbook Cedefop, Thessaloniki. https://www.cedefop.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/4156
6. 2017 The changing nature and role of vocational education and training in Europe. Volume 1 Conceptions of vocational education and training: an analytical framework Cedefop, Thessaloniki. https://www.cedefop.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/5563
7. 2019 The changing nature and role of vocational education and training in Europe. Volume 6 Cedefop, Thessaloniki. https://www.cedefop.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/5570
Papildoma literatūra
1. 2007 Young, M. Bringing Knowledge Back In: From social constructivism to social realism in the sociology of education. London: Routledge.
2. 2011 Allais S. The implementation and impact of National Qualifications Frameworks Geneva: International Labour Office https://www.ilo.org/skills/projects/WCMS_126589/lang--en/index.htm
3. 2017 John Buchanan, David Finegold, Ken Mayhew, and Chris Warhurst The Oxford Handbook of Skills and Training. Oxford University Press