Švietimo organizacijų vadyba

  • Dalyko kodas: EDU 5005
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Management of Educational Organization
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Eglė Stasiūnaitienė, Doc. dr. Vidmantas Tūtlys, Švietimo Akademija, Vytauto Didžiojo universitetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurso paskirtis yra sudaryti studentams prielaidas išmokti apibrėžti pagrindines vadybos ir švietimo vadybos sąvokas, funkcijas, taip pat apibūdinti švietimo organizacijos struktūrą, tipus, tvarią lyderystę, motyvavimą, kitus organizacijos veiklos procesus. Studentams sudaromos galimybės išbandyti vadybinius veiksmus, tirti savo organizacijos vidinę ir išorinę aplinką, rengti organizacijos strategiją, planuoti organizacijos plėtrą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course objective is to provide the students with opportunities to describe concepts of management of educational organization, and to analyse goals and objectives of an organization, students will be able to characterize management process, organizational structure, planning, strategic management, leadership, control, development, motivation. The students will have opportunities to learn to apply managerial techniques, to evaluate the influence of external environment of organization, to manage the planning process, strategize organization’s activity, and both to describe learning organization, and to plan development towards learning organization.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro lygmens vadybos ir edukologijos pagrindai.

Dalyko studijų rezultatai

Apibrėžti organizacijos sampratą;
Apibūdinti švietimo organizacijos veiklos procesus ir principus
Apibrėžti švietimo organizacijos vadybos funkcijų sampratas;
Analizuoti ir vertinti švietimo organizacijos veiklos procesus;
Apibūdinti besimokančios organizacijos sampratą;
Įvertinti švietimo organizacijos raidos (kuriant besimokančią organizaciją) vadybos ypatumus;
Analizuoti ir apibūdinti švietimo organizacijos
tikslus ir paskirtį bei uždavinius įvairiuose: regiono, nacionalinės valstybės, supranacionalinio darinio bei pasaulio kontekstuose;
Įvertinti švietimo organizacijos vadybos ypatumus skirtingų paskirčių ir tikslų siekimo atžvilgiu;
Projektuoti vadybinius švietimo organizacijos, kaip besimokančios organizacijos, žingsnius.

Dalyko turinys

Įvadas. Vadybos samprata. Organizacijos samprata.
Šiuolaikinės švietimo organizacijų vadybos principai.
Švietimo organizacijos samprata ir charakteristikos.
Švietimo organizacijos vadybos funkcijos
Organizacijos gyvavimo ciklas.Organizacijų kaita ir vystymas.
Organizacijos strateginių pokyčių valdymas. Motyvacijos teorijų apžvalga.
Lyderystė ir darbas komandose. Veiklos kontrolė: tipai, metodai.
Etikos vaidmuo organizacijos veikloje.
Informacinės sistemos organizacijos veikloje.
Organizacijos veiklos efektyvumo vertinimas
Besimokančios organizacijos bruožai ir jos kūrimo prielaidos bei žingsniai.
Švietimo organizacijų valdymo procesas, valdymo funkcijos.
Organizacijos aplinka.
Organizacinės struktūros.
Sprendimų priėmimas: teorijos, metodai, modeliai.
Planavimas ir strateginis organizacijos valdymas.
Švietimo organizacijos veiklos (strategiją, misija, įkūrimo dokumentacija, pagrindimas, biudžetas – metams ir kt.) plano rengimas įkūrimo ir augimo etapuose.

Dalyko studijos valandomis

KPaskaitos 20 val.
Seminarai 40 val.
Konsultacijos 10 val
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Komandos darbas– 25% , Kolokviumas – 25 %, Egzaminas– 50%

Literatūra

1. 2008 Bakanauskienė I. Personalo valdymas VDU
2. 2006 Kvedaravičius J. Organizacijų vystymosi vadyba. Kaunas: VDU Poligrafija ir informatika.
3. 2008 Adler N. Intercultural dimensions of Organisational Behavior. Thomson. South-Western
4. 2018 Yemini, M., Oplatka, I., Sagie, N. Project Management in Schools. New Conceptualizations, Orientations, and Applications Palgrave Macmillan
5. 2019 International Journal of Educational Management Emerald Insight
6. 2019 The Journal of Educational Administration Emerald Insight
Papildoma literatūra
1. 2008 Senge P. M. ir kt. 25. Besimokanti mokykla. Vilnius: The Book
2. 2006 T.Bush .Theories of Educational Leadership and Management Sage Publications
3. 2016 Alfirević, N., Burušić, J., Pavičić, J., Relja, R. (Eds.) School Effectiveness and Educational Management Towards a South-Eastern Europe Research and Public Policy Agenda Palgrave Macmillan