Kognityvinė psichologija II: kalba ir išmokimas

  • Dalyko kodas: PSI 2008
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: COGNITIVE PSYCHOLOGY II: LANGUAGE AND ACQUISITION
  • Dalykas atestuotas: 2023 03 20
  • Atestacija galioja iki: 2025 03 20
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    dr. Jurga Misiūnienė, SMF Psichologijos katedra.

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studentai supažindinami su mokymosi ir išmokimo sąvokomis, formuojami kritinio išmokimo teorijų vertinimo įgūdžiai. Aptariamas meistriškumo formavimosi procesas, atskleidžiant žinių, mokėjimų, įgūdžių ir kompetencijos sąvokas. Detaliau analizuojama kalbos ir kalbėjimo samprata, jos išmokimo teorijos ir tyrimo metodai. Analizuojami kalbos supratimo procesai, pokalbio logiką lemiantys principai, įvairių kalbos išraiškų supratimo ir generavimo tyrimų faktai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Students will be provided with an understanding of the learning and acquisition concepts. Critical evaluation of learning theories will be encouraged. The process of proficiency formation is discussed, revealing the concepts of knowledge, ability, skills, and competence. The concept of language and speaking, its learning theories, and research methods are analyzed in more detail. Speaking and language understanding processes, the principles determining the logic of conversation, and the facts of research on the understanding and production of various language expressions are analyzed.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bendroji psichologija, Kognityvinė psichologija I: suvokimas ir atmintis

Dalyko studijų rezultatai

1. Paaiškinti mokymosi ir išmokimo, kalbos ir kalbėjimo, išreikštinio ir neišreikštinio mokymosi procesų bei meistriškumo sąvokas, atskleidžiant jų tarpusavio ryšį.
2. Supažinti su įvairiais požiūriais į kalbos, kalbėjimo ir mąstymo tarpusavio ryšį, atskleidžiant istorinę šio požiūrio kaitą bei sąsają su psichologijos praktika.
3. Paaiškinti kalbos išmokimo, supratimo, generavimo ir išmokimo teorijas.
4. Atpažinti kalbos supratimo ir generavimo ir išmokimo tyrimų metodologiją ir faktus.
5. Atskleisti kalbos supratimo, generavimo ir išmokimo modelių bei teorijų pritaikymo galimybes ir ribotumus remiantis naujausia moksline literatūra.

Dalyko turinys

1. Mokymasis ir išmokimas.
2. Asociacinės išmokimo teorijos
3. Funkcinės išmokimo teorijos
4. Kognityvinės išmokimo teorijos
5. Neurofiziologinės išmokimo teorijos
6. Evoliucinės išmokimo teorijos.
7. Kalba ir kalbėjimas.
8. Kalbos išmokimo teorijos. Dvikalbystė.
9. Sąvokos ir jų formavimosi ypatumai.
10. Kalbos supratimas.
11. Kalbos generavimas.
12. Meistriškumo formavimasis.
Darbas individualiai ir nedidelėse komandose, kurio metu bus analizuojami nauji moksliniai straipsniai kalbos ir/ar išmokimo tema.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Individualus darbas – 15%, komandinis darbas – 15%, kolokviumas – 25%, egzaminas – 45%

Literatūra

1. 2022 Olson, M.H., & Ramirez, J. J. An Introduction to Theories of Learning. 10th ed.
2. 2018 Wixted, J. T., & Thompson-Schill, S. L. Steven‘s Handbook of Experimental Psychology and Cognitive Neuroscience, Language and Though: Developmental and Social Psychology. https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.vdu.lt:2443/lib/vmulib-ebooks/reader.action?docID=5261395&ppg=9
4. 2012 Braisby N., & Gellatly A. Cognitive Psychology.
5. 2007 Rimkutė, E. Mąstymas ir kalba.
Papildoma literatūra
1. 2020 Li, F., Pollock, K. E., & Gibb, R. Child Bilingualism and Second Language Learning : Multidisciplinary Perspectives. https://web-p-ebscohost-com.ezproxy.vdu.lt:2443/ehost/ebookviewer/ebook/ZTAwMHh3d19fMjY2NzQ0N19fQU41?sid=43fce451-3173-40cc-85d2-32c24095e83f%40redis&vid=13&format=EB&lpid=lp_7&rid=0
2. 2020 Wehmeyer, M., & Zhao, Y. Teaching Students to Become Self-Determined Learners. https://web-p-ebscohost-com.ezproxy.vdu.lt:2443/ehost/ebookviewer/ebook/bmxlYmtfXzIzNjM1NDNfX0FO0?sid=1b3d3085-f1de-4209-8201-2691ad93db6b@redis&vid=3&format=EB&rid=1