Prancūzų kalba ir kultūra III
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šis dalykas suteikia galimybę studentams plačiau susipažinti su prancūzų kalba ir kultūra, plėsti kalbos įgūdžius (skaitymą, kalbėjimą, klausymą, rašymą) iki B1 lygio. Kurso metu sistemiškai pristatomos numatytos temos, kartojami gramatikos reiškiniai (santykiniai įvardžiai, dalyviai ir pusdalyviai, laikų derinimas, tariamoji nuosaka ir kt.). Leksika ir kultūros išmanymas plečiami nagrinėjant temas apie profesinį ir draugišką bendravimą, pirkėjų tipus ir vartojimo įpročius, mokymosi būdus, žiniasklaidą, pilietiškumą, Prancūzijos menininkus, architektūrą, aplinkosaugos problemas, keliones.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Le but de cette matière est d'approfondir certains aspects de la langue et de la civilisation françaises. On développe les compétences linguistiques des étudiants (compréhension orale/écrite, production orale/écrite) jusqu'au niveau B1. On présente systématiquement les moyens communicatifs et on répète les principaux themes grammaticaux (propositions relatives, participe présent et gérondif, le discours rapporté et la concordance de temps, système conditionnel). Le lexique et la connaissance culturelle sont enrichis par l'étude de quelques champs thématiques : l’image dans les relations professionnelles et amicales ; les types de consommateurs et les habitudes de consommation ; les parcours et les modes d’apprentissage ; la presse française ; les actions de la solidarité et les moyens d’agir ; la découverte d’artistes français et leurs oeuvres ; voyages en francophonie.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studentai privalo turėti A2 lygį.
Dalyko studijų rezultatai
1. Papasakoti/aptarti perskaitytus tekstus.
2. Diskutuoti su kitais asmenimis nagrinėtomis temomis.
3. Suprasti garso įrašus nagrinėtomis temomis.
4. Aptarti bei plėtoti diskusiją apie Prancūzijos gyvenimą, istoriją, kultūrą.
5. Rašyti rašinius nagrinėjamomis temomis ir perskaitytų tekstų santraukas.
6. Suprasti tekstus nagrinėjamomis temomis, atsakyti į klausimus
7. Diskutuoti apie Prancūzijos gyvenimą, istoriją, kultūrą su prancūzakalbiu pašnekovu.
Dalyko turinys
Stojimas į universitetą. Darbo pokalbis ir mokymosi stažuotė. Draugiškas ir profesionalus santykis. Žmogaus apibūdinimas ir elgesys. Le discours rapporté et la concordance de temps.
Pirkėjų, klientų tipai. Diskutuoti ir derėtis dėl kainos. Diskusija apie prancūziškus dailininkus, kompozitorius, rašytojus, architektus. Kinas. Teatras. Muziejus. Participe passé vartojimo kartojimas diskutuojant minėtomis temomis.
Stojimas į universitetą. Darbo pokalbis ir mokymo stažuotė. Ekologija. Kalbėjimas apie ateitį. Hipotezė. Répétition des pronoms en et y.
Spaudos skaitytojai. Žiniasklaida. Žiniasklaidos leksika ir spaudos žodynas. Diskusija apie prancūziškus dailininkus, kompozitorius, rašytojus, architektus. Kinas. Teatras. Muziejus. Kelionės. Kelionės pasirinkimas.
Ekologija. Kalbėjimas apie ateitį. Hipotezių formulavimas kartojant gramatikos reiškinius.
Kelionės. Kelionės pasirinkimas. Stojimas į universitetą. Darbo pokalbis ir mokymosi stažuotė. Le futur et le conditionnel vartojimas pokalbyje apie darbą ir stažuotę.
Spaudos skaitytojai. Žiniasklaida. Žiniasklaidos leksika ar spaudos žodynas. Diskusija apie prancūziškus dailininkus, kompozitorius, rašytojus, architektus. Kinas. Teatras. Muziejus. Kelionės. Kelionės pasirinkimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 15 val.
Seminarai (S) 60 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%, savarankiškas darbas – 20%, egzaminas – 50%
Literatūra
1. 2015 Dollez C.,Pons S. Alter ego +3 : B1. Méthode de français. Hachette
2. 2015 Dollez C.,Pons S. Alter ego +3 : B1. Cahier d’activités. Hachette
3. 2006 Bloomfield A., Beya A. Le nouvel entrainez-vous DELF B1. CLE international
4. 1997 Girardet J., Frérot J. L. Panorama 3. CLE international
Papildoma literatūra
5. 1995 Courtillon J., Salins G. D. Libre Echange 3. Hatier/Didier
6. 2009 Mérieux R., Lainé E., Loiseau Y. Latitudes 2. Didier
7. 2000 Amon E., Bomati Y. Méthodes et pratiques du français au lycée. Magnard