Vaiko ir paauglio psichologija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šiame kurse studentai susipažins su vaiko ir paauglio psichologinės raidos ypatumais kintančiuose šeimos ir mokyklos kontekstuose, išmoks identifikuoti vaikų ir paauglių psichologines galias ir iššūkius, su kuriais jie susiduria, bei įgis įgūdžių reikalingų norint kurti sprendimus identifikuotoms problemoms remiantis vaiko ir paauglio psichologijos srities teorinėmis ir praktinėmis naujovėmis ir jas deramai pateikti įvairaus išsilavinimo suinteresuotiems asmenims.
Dalyko anotacija užsienio kalba
In this course students will examine peculiarities of psychological development of children and adults in changing contexts of family and school, will learn to identify psychological strengths of children and adolescents as well as the challenges they face, and will acquire skills necessary for development of solutions for identified problems on the basis of theoretical and practical innovations of child and adolescent psychology. Students will also learn methods of appropriate presentation of such solutions to stakeholders of various levels of education.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Psichologijos įvadas, raidos psichologija, asmenybės psichologija
Dalyko studijų rezultatai
1.Taikyti klasikines ir naujausias vaiko ir paauglio psichologiją aiškinančias teorijas ugdymo įstaigos kontekste.
3.Analizuoti ugdomosios vaiko veiklos procesą ir jo tikslus šeimos ir ugdymo įstaigos kontekste.
5.Identifikuoti vaikų ir paauglių psichologinius ir santykių privalumus bei problemas nuolat kintančioje mokyklos ir šeimos aplinkoje bei plačiuose švietimo ir ugdymo kontekstuose.
6.Apibūdinti vaiko gebėjimus ir galimybes ikimokykliniame, jaunesniame mokykliniame amžiuje ir paauglystėje.
2.Apibūdinti vaiko brandumo mokyklai ypatumus.
4.Įgytas vaiko ir paauglio psichologijos žinias ir supratimą taikyti mokyklos psichologo praktinėje veikloje.
8.Apibūdinti ir paaiškinti įtraukiančio darbo su ypatingų poreikių turinčiais vaikais principus.
7.Savarankiškai sukurti sprendimus identifikuotoms problemoms remiantis vaiko ir paauglio psichologijos srities teorinėmis ir praktinėmis naujovėmis ir jas deramai pateikti įvairaus išsilavinimo suinteresuotiems asmenims.
Dalyko turinys
Vaiko savireguliacijos vystymasis
Savimonės formavimasis vaikystėje
Socialinis elgesio išmokimas
Socialinis ir kognityvinis vaiko subrendimas mokyklai
Fiziniai ir kognityviniai pokyčiai paauglystėje
Savimonės formavimasis vaikystėje
Socialinis ir kognityvinis vaiko subrendimas mokyklai
Gabūs vaikai mokykloje
Socialinis paauglystės kontekstas (šeima, mokykla, draugai, žiniasklaida)
Paauglių darbas
Visos temos, t.y.:
Vaiko gerovės rodikliai
Vaiko savireguliacijos vystymasis
Savimonės formavimasis vaikystėje
Socialinis elgesio išmokimas
Socialinis ir kognityvinis vaiko subrendimas mokyklai
Vaikų melavimas
Gabūs vaikai mokykloje
Vaikų žiaurumas
Fiziniai ir kognityviniai pokyčiai paauglystėje
Socialinis paauglystės kontekstas (šeima, mokykla, draugai, žiniasklaida)
Paauglių darbas
Paaugliai gyvenantys be tėvų
Vaiko savireguliacijos vystymasis
Savimonės formavimasis vaikystėje
Socialinis elgesio išmokimas
Socialinis ir kognityvinis vaiko subrendimas mokyklai
Fiziniai ir kognityviniai pokyčiai paauglystėje
Vaiko savireguliacijos vystymasis
Savimonės formavimasis vaikystėje
Socialinis ir kognityvinis vaiko subrendimas mokyklai
Visos temos (žr. aukščiau)
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 15%, seminarai – 20%, komandinis darbas – 15%, egzaminas – 50%.
Literatūra
1. 2013 Legkauskas, V. Vaiko ir paauglio psichologija
2. 2009 Legkauskas V. Savimonė psichologo požiūriu
3. 2015 Hille, K., Evanschitzky, P., Bauer, A. 3-6 metų vaiko raida
4. 2014 Gilmore, K., Meersand, P. Little book of child and adolescent development.
Papildoma literatūra
1. 2014 Čekuolienė, E. Augi(ni)mo psichologija.
2. 2018 Kurienė, A. Kaip užauginti žmogų.