Naujųjų technologijų psichologija ugdymo kontekste
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šis dalykas yra apie naujųjų technologijų psichologijos discipliną ugdymo įstaigose. Šiuo kursu siekiama skatinti supratimą apie ugdymo įstaigose esančių individualių asmenų ir grupių psichologinius aspektus, naudojantis naujosiomis technologijomis. Naujosios technologijos apima: internetą, išmaniuosius telefonus, virtualiąją realybę ir žaidimų įrenginius, poveikį.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course is about the discipline of the psychology of the digital age in educational settings. The key point is to promote the understanding of the effects of the cyberspace and new technologies. New technologies in this course include the Internet, smartphones, virtual reality and gaming devices among individuals and groups in educational settings.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Psichologo darbas ir etika ugdymo įstaigose; Psichologinis vaikų ir paauglių konsultavimas ir psichoterapijos metodai ugdymo įstaigose; Prevencinio darbo kryptys ugdymo įstaigoje.
Dalyko studijų rezultatai
1. Analizuoti naujųjų technologijų reikšmę darbui ugdymo įstaigose specifiką.
2. Atskleisti vaikų ir paauglių naudojimosi naujosiomis technologijomis formas ir skirtumus.
3. Pademonstruoti mokėjimą įvertinti vaikų ir paauglių naudojimosi naujosiomis technologijomis patologiją.
4. Pademonstruoti mokėjimą naudojant naująsias technologijas vykdyti prevenciją ar intervenciją ugdymo įstaigoje.
Dalyko turinys
1. Pagrindiniai naujųjų technologijų psichologijos ypatumai ugdymo įstaigose.
2. Socialinės medijos ir kompiuterinių technologijų reikšmė psichologo darbui ugdymo įstaigose.
3. Vaikų ir paauglių nuotolinio ugdymo (-si) ypatumai.
4. Naujųjų technologijų psichologija ir tėvystė.
5. Nuotolinis psichologinis konsultavimas ir psichoterapinių technikų pritaikymas ugdymo įstaigos kontekste.
6. Nuotolinė psichologinių sunkumų prevencija ir intervencija ugdymo įstaigose.
7. Naujųjų technologijų psichologija ir psichologo darbo etika ugdymo įstaigose.
8. Individualūs vaikų ir paauglių skirtumai internete bei asmens tapatumo ypatumai.
9. Vaikų ir paauglių bendravimas internete ir tarpasmeniniai santykiai: tekstinė ir vizualinė komunikacija, virtualūs santykiai, grupės ir bendruomenės internete, elektroninės patyčios.
10. Naujųjų technologijų psichologijos patologija: priklausomybės, pornografija, žaidimai ir lošimai, deviantinis elgesys.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %, namų darbas Nr. 1 -20 %, namų darbas Nr. 2 – 10 %, darbas seminarų metu – 10 %, egzaminas – 40 %.
Literatūra
1. 2019 Attrill-Smith, A., Fullwood, C., Keep, M., & Kuss, D. J. (Eds.). The Oxford handbook of cyberpsychology. Oxford University Press. https://books.google.lt/books?hl=en&lr=&id=wAuXDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=The+Oxford+Handbook+of+Cyberpsychology+&ots=UIvsHbs9gZ&sig=QnyZGEjRT1KCMeZr9mVWMLRHF
5M&redir_esc=y#v=onepage&q=The%20Oxford%20Handbook%20of%20Cyberpsychology&f=false
2. 2016 Monica T. Whitty, & Garry Young. Cyberpsychology. BPS Blackwell. https://vdu.primo.exlibrisgroup.com/permalink
/370LABT_VMU/kj53ef/cdi_safari_books_v2_9780470975626
3. 2016 Riva, G., Riva, G., Wiederhold, B. K., Cipresso, P., Przepiórka, A., Coleshill, M., & Riva, G. The psychology of social networking: personal experience in online communities. Warsaw: De Gruyter. https://vdu.primo.exlibrisgroup.com/permalink/370LABT_VMU/1p5i5aa/alma994461161707036
4. 2013 Erstad, O., & Sefton-Green, J. Identity, community, and learning lives in the digital age (O. Erstad & J. Sefton-Green, Eds.). Cambridge: Cambridge University Press. https://vdu.primo.exlibrisgroup.com/permalink/370LABT_VMU/1p5i5aa/alma994440659707036
Papildoma literatūra
1. 2017 Gackenbach, J., & Bown, J. Boundaries of self and reality online : implications of digitally constructed realities (J. Gackenbach & J. Bown, Eds.). London, England: Academic Press. https://vdu.primo.exlibrisgroup.com/permalink/370LABT_VMU/1p5i5aa/alma994454963107036
2. 2021 Tjostheim, I., & Waterworth, J. A. The Psychosocial Reality of Digital Travel : Being in Virtual Places. Bern: Springer Nature. https://vdu.primo.exlibrisgroup.com/permalink/370LABT_VMU/1p5i5aa/alma994620981707036