Akademinis rašymas ir kalbėjimas anglų kalba B2

  • Dalyko kodas: ANK 0645
  • Dalyko grupė: A
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: English B2 Academic Writing and Speaking
  • Dalykas atestuotas: 2022 12 13
  • Atestacija galioja iki: 2025 12 13
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lektorė Aušra Jankauskaitė, Užsienio kalbų institutas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas padėti studentams plėtoti akademinės anglų kalbos rašymo bei kalbėjimo įgūdžius pažengusiųjų lygmenyje per integruotas kalbos recepcijos (klausymo ir skaitymo supratimo), produkcijos ir sąveikos (kalbėjimo ir rašymo) veiklas. Ypatingas dėmesys skiriamas studentų akademinių rašymo ir kalbėjimo įgūdžių tobulinimui. Turinį sudaro autentiškų arba nedaug adaptuotų akademinių tekstų skaitymas ir analizė, akademinio darbo ir jo santraukos rašymo pagrindinių principų nagrinėjimas, susipažinimas su perfrazavimo technikomis, citavimo bei literatūros sąrašo sudarymo nuostatomis (pagal Harvardo referavimo sistemą), jungiamųjų frazių bei diskurso žymeklių naudojimas rašytinėje bei sakytinėje akademinėje kalboje, anglų kalbos skyrybos ypatumai. Mokomasi rengti akademinius pranešimus pasirinktomis su specialybėmis susijusiomis temomis ir juos pristatyti. Pranešimai yra analizuojami, aptariama struktūra, turinys bei pristatymo kalba. Į dalyko turinį taip pat įeina tam tikrų pažengusiųjų lygmens gramatikos aspektų įsisavinamas ir akademinio žodyno plėtra. Taikoma mišri studijų forma: darbas auditorijoje ir MOODLE virtualioje aplinkoje arba, studijoms vykstant nuotoliu, MS Teams mokymosi erdvėje, savarankiškas darbas praktiškai taikant teorinę medžiagą. Taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai: darbas grupėse, porose, simuliacijos, diskusijos, tekstų analizė, projektų metodas (rengiant pristatymus).

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is designed to develop students’ academic English language communicative competence at the upper-intermediate level through activities integrating receptive (listening and reading), productive and interactive (speaking and writing) language skills. A special emphasis is given to the enhancement of students’ academic writing and speaking skills. The contents of the course comprise the study of authentic or slightly adapted academic texts to improve reading and text comprehension skills, analysis of the main principles of a written academic work and its summary, acquaintance with paraphrasing techniques, conventions of citation and formation of a bibliography list (in accordance with Harvard Referencing System), the use of transitional phrases and discourse markers in academic writing and speaking respectively, peculiarities of punctuation in English. Students learn to prepare academic presentations on the issues from their study fields and present them to the audience. The presentations are discussed in terms of structure, content and the language used. The course also involves acquisition of certain aspects of academic grammar and enrichment of the academic vocabulary. The course is delivered in blended study form integrating face-to-face learning with work in virtual MOODLE environment and, if the course is delivered online, MS Teams virtual platform for studying/ teaching. Various active learning methods are applied: group work, pair work, simulations, discussions, text analysis, project method (for presentations).

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

B1 lygmens anglų kalbos kompetencija

Dalyko studijų rezultatai

1. Suprasti akademinės kalbos skirtumus, lyginant su bendrine kalba. Žinoti skirtingus akademinių tekstų tipus, suprasti ilgus ir sudėtingus informacinius, specializuotus akademinius straipsnius ar jų ištraukas ir pateikti kritinę argumentuotą nuomonę apie perskaitytą tekstą.
2. Mokėti formuluoti sudėtinius prijungiamuosius sakinius, naudojant šalutinius apibrėžiančiuosius ir šalutinius neapibrėžiančiuosius sakinius.
Mokėti sudaryti neveikiamosios rūšies sakinius ir juos taikyti kalboje bei rašytiniame tekste.
3. Sugebėti parašyti taisyklingą pastraipą, suformuluojant teminį sakinį ir pridedant pagrindžiančius argumentus. Pabaigti pastraipą apibendrinančiu sakiniu.
Mokėti parašyti įvadinę ir baigiamąją pastraipas.
Naudoti jungiamąsias priemones, jungiant kelias pastraipas, siekiant sukurti rišlų ir nuoseklų tekstą.
Mokėti efektyviai naudoti diskurso žymeklius kalboje, atliekant akademinį pristatymą.
4. Mokėti teisingai cituoti šaltinius ir sudaryti literatūros sąrašą darbo pabaigoje. Atpažinti plagiavimo atvejus ir mokėti juos pataisyti.
5. Mokėti perfrazuoti originalų tekstą, taikant įvairias perfrazavimo priemones: gramatines bei leksines.
6. Mokėti parašyti akademinio teksto santrauką.
7. Mokėti taisyklingai vartoti skyrybos ženklus rašytiniame tekste.
8. Mokėti parengti ir pristatyti auditorijai akademinį pristatymą (projektą), susijusį su studijų programos ar būsimos specializacijos sritimi.
Mokėti rasti tinkamą literatūrą bei ja remtis pristatyme, taikant perfrazavimo ir šaltinių citavimo principus.
Mokėti pristatyti darbą, efektyviai naudojant diskurso žymeklius bei ‘atstumo’ (‘hedging’) efektą suteikiančias priemones.

Dalyko turinys

Akademinio stiliaus bruožai lyginant su bendrine kalba.
Skirtingų tipų akademinio stiliaus tekstai: moksliniai straipsniai, santraukos, pranešimai, tezės.
Sudėtinių prijungiamųjų sakinių formulavimas akademiniuose tekstuose; šalutiniai apibrėžiantieji ir šalutiniai neapibrėžiantieji sakiniai bei jų jungtukai.
Neveikiamosios rūšies konstrukcijos ir jų naudojimas akademiniuose tekstuose bei kalboje.
Pastraipos struktūra; įvadinė ir baigiamoji akademinio darbo (straipsnio) pastraipos.
Priemonės, skirtos pradėti ir užbaigti akademinį tekstą.
Pastraipų pavyzdžiai moksliniuose straipsniuose.
Jungiamųjų žodžių bei frazių skirstymas ir naudojimas.
Diskurso žymekliai ir jų taikymas akademinėje kalboje.
Harvardo referavimo sistemos principai.
Nuorodos į šaltinius rašytiniame tekste. Literatūros sąrašo sudarymas.
Citavimo pavyzdžiai akademiniuose tekstuose.
Neteisingas citavimas ar šaltinių nuorodos, plagiavimo pavyzdžiai.
Perfrazavimo priemonės ir jų taikymas persakant originalų tekstą. Teisingo ir neteisingo (nepakankamo) perfrazavimo pavyzdžiai akademiniuose tekstuose, studentų darbuose.
Santraukos rašymo strategijos bei jų taikymas.
Mokslinių straipsnių santraukų pavyzdžiai.
Pagrindinės skyrybos taisyklės anglų kalboje: didžiųjų raidžių rašymas, kablelio, kabliataškio, dvitaškio ir kabučių naudojimas.
Akademinio pristatymo rengimo principai, struktūra: tikslo bei uždavinių formulavimas, apibendrinimas su išvadomis bei literatūros sąrašas.
Studentų pristatymų pavyzdžiai ir jų analizė.

Dalyko studijos valandomis

 

Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų:

Studijų vykdymo forma:

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Val. mišriose studijose

Paskaitos

60 val.

60 val.

Auditorinės: 30 val. 

Nuotolinės: 30 val.

Pratybos (Moodle aplinkoje)

15 val.

15 val.

15 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

75 val.

75 val.

75 val.

Savarankiškas darbas

85 val.

85 val.

85 val.

Iš viso:

160 val.

160 val.

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.

Literatūra

1. 2006 Oshima, A., Hogue, A. Writing Academic English: Level 4
2. 2016 McCarthy M., O'Dell F. Academic Vocabulary in Use. 2nd ed.
3. 2013 Ragaišienė, I., Raškauskienė, A. Academic writing: a resource book for students
https://vdu.primo.exlibrisgroup.com/permalink/370LABT_VMU/o3198e/alma994487384007036
Papildoma literatūra
1. 2010 Pecorari, D. Academic Writing and Plagiarism: A Linguistic Analysis https://vdu.primo.exlibrisgroup.com/permalink/370LABT_VMU/o3198e/alma994470402107036
2. 2013 Paterson, K., Wedge, R. Oxford Grammar for EAP
4. 2013 Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP: a course in English for academic purposes