Šiuolaikinė biblioterapija

  • Dalyko kodas: LFL 4026
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Contemporary Bibliotherapy
  • Dalykas atestuotas: 2022-12-06
  • Atestacija galioja iki: 2025-12-06
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Aurelija Mykolaitytė, doc. dr. Indrė Žakevičienė, Lituanistikos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiuo kursu siekiama suteikti studentams žinių apie šiuolaikinę biblioterapiją kaip specifinę literatūros skaitymo / interpretavimo praktiką; supažindinti su biblioterapijos galimybėmis; aptarti, kaip siekti biblioterapijos efekto dirbant su įvairių poreikių žmonėmis; apibūdinti gydomosios ir ugdomosios biblioterapijos skirtis; analizuoti atrinktus tekstus siekiant praktiškai išbandyti biblioterapiją kaip ugdomąją priemonę; aptarti įvairias literatūros tekste aprašytas gyvenimo situacijas, veikėjų patirtis ir veikimo būdus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is designed for the students interested in contemporary bibliotherapy as specific practice of reading and interpreting texts of fiction. The students will be introduced to the perspectives of bibliotherapy and the abilities of such kind of therapy to strive for the best effects while working with the readers with different needs; to the differences of therapeutic and educational bibliotherapy; to the criteria of the choice of the texts given for the analysis, trying to test bibliotherapy as educational means.

Dalyko studijų rezultatai

Analizuoti literatūros kūrinius taikant šiuolaikinės ugdomosios biblioterapijos metodą.
Analizuoti ir interpretuoti literatūros tekstus, apibūdinti lietuvių autorių biblioterapinį poveikį.
Taikyti biblioterapeutų siūlomus literatūros vertinimo kriterijus.
Apibūdinti atskirų lietuvių autorių kūrybą; atpažinti ugdomąsias tendencijas.
Apibendrinti svarbiausius lietuvių literatūros kaip tautos mentalitetą atspindinčius ir formuojančius bruožus.

Dalyko turinys

Ugdomosios biblioterapijos metodo specifika: trūkumai ir privalumai. Svarbiausios skaitymo taisyklės. Literatūros kaip katalizatoriaus apibrėžtys.
XX–XXI a. lietuvių literatūra: biblioterapinių tekstų kanonas. Atrankos sunkumai.
Interaktyviosios biblioterapijos samprata.
Ryškiausios analizės tendencijos, literatūros vertinimo kriterijai. Biblioterapinės medžiagos parinkimas (teminis ir stilistinis aspektai).
Literatūros perteikiamos patirtys ir būdai jas analizuoti.
Keturi praktinės biblioterapijos žingsniai.
Įvairių žmonių poreikių aptarimas. Traumos literatūra. Pokolonijinė literatūra. Ekoliteratūra.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %, namų darbas – 10 %, seminarinis darbas – 10 %, egzaminas – 50 % galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2011 American Library Association https://www.ala.org/tools/atoz/bibliotherapy1
2. 2008 Bibliotherapy: Practice and Research VDU prieiga
3. 2005 Janavičienė, Daiva. Biblioterapijos, skaitymo ir gyvenimo kokybės sąsajos. VDU prieiga
Papildoma literatūra
1. 2006 Dwivedi, Kedar Nath. The Therapeutic Use ir Stories.