Inovatyvių STEM ugdymo elementų derinimas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kursas suteikia teorines žinias ir gilina praktinius gebėjimus apie inovatyvių elementų panaudojimą STEAM ugdyme. Nagrinėjama mokslinio tyrimo, komandinio darbo, probleminio mokymo, debatų metodų teoriniai aspektai ir ypatingas dėmesys skiriamas praktinių gebėjimų taikant šiuos metodus įgijimui. Akcentuojama STEM veiklų vykdymo aplinkos svarba, tinkamas technologijų naudojimo, kontekstualumo su aktualijomis kasdieniniame gyvenime įtaka ugdymo procese.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course provides theoretical knowledge and deepens practical skills about the use of innovative elements in STEAM education. The theoretical aspects of scientific research, teamwork, problem-based learning, debate methods are examined and special attention is paid to the acquisition of practical skills in applying these methods. The importance of the environment in which STEM activities are carried out, the appropriate use of technology, and the influence of contextuality with current events in everyday life in the educational process are emphasized.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Matematikos, informatikos, biologijos, chemijos, fizikos ir technologijų dalykų žinios, STEM programų ir kontekstų kūrimas
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti apibūdinti ir taikyti mokslinį tyrimo metodą
2. Gebėti taikyti komandinio darbo metodą
3. Gebėti formuluoti temas, užduotis ir jas spręsti siedami su pavyzdžiais iš supančios aplinkos
4. Gebėti taikyti debatų metodą
5. Gebėti sukonstruoti STEM veiklos sprendimo eigą, pasirinkti įrankius ir aplinką
Dalyko turinys
1. Mokslinis tyrimo metodas yra esminis metodas formuojantis STEM kompetencijas
2. Komandinio darbo privalumai ir trūkumai STEM ugdyme
3. Praktiniai problemų realaus pasaulio kontekste sprendimo būdai
4. Probleminis mokymas ir metodai. Patirtis sprendžiant problemas priimant sprendimus ir atliekant tyrimus formaliam ir neformaliam ugdyme.
5. Sisteminis dalykinio ir tarpdalykinio požiūrio formavimas STEM ugdyme
6. Debatai STEM ugdyme
7. Inžinerinis dizainas ir praktika. Inžinerinis dizainas kaip katalizatorius STEM ugdyme
8. Tinkamas technologijos naudojimas ir taikymas
9. Inovatyvios aplinkos STEM ugdyme
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Praktiniai darbai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20%, praktiniai darbai – 40%, egzaminas – 40%.
Literatūra
1. 2019 STEAM education. Theory and practice. (eds., M.S. Khyne, S. Areepattamannil) e-knyga
2. 2018 STEM education in the Junior Secondary (eds. R.Jorgensen, K.Larkin) e-knyga
3. 2015 Guide to Implementing the Next Generation Science Standards.
(National Research Council) e-knyga
4. 2015 Guide to Implementing the Next Generation Science Standards.
(National Research Council) e-knyga
Papildoma literatūra
1. 2020 C. F. Quigley, D. Herro, E. King, H. Plank. STEAM Designed and Enacted: Understanding the Process of Design
and Implementation of STEAM Curriculum in an Elementary School. Journal of Science Education and Technology. doi.org/10.1007/s10956-020-09832-w
2. 2014 F. Banks and D. Barlex. Teaching STEM in the Secondary School