STEM technologijos
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas supažindinti su EdTEch technologijų vaidmeniu ir vieta STEM švietime, svarbiausiomis šiuolaikinėmis EdTech technologijomis, mokymosi priemonėmis ir sistemomis, išanalizuoti ir palyginti jų charakteristikas bei panaudojimo STEM studijose galimybes. Praktinių užsiėmimų metu ugdomi gebėjimai parinkti ir pritaikyti EdTech technologijas STEM mokymo veiklose.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The subject is intended to introduce the role and place of EdTech technologies in STEM education, to acquaint with main modern EdTech technologies, learning tools and systems, to analyze and compare their characteristics and possibilities of their use in STEM studies. During practical sessions, abilities to select and apply EdTech technologies in STEM teaching activities are developed.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Kompiuterinio raštingumo pagrindai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti paaiškinti EdTech technologijų sąvokas, jų raidą.
2. Gebėti apibūdinti pagrindinių EdTech technologijų privalumus, naudą STEM mokymo procese ir taikymo specifiką.
3. Gebėti parinkti ir tikslingai taikyti EdTech technologijas konkrečiose STEM mokymo veiklose.
4. Gebėti pagrįsti ir pristatyti auditorijai parengtus EdTech technologijomis grįstus STEM veiklų projektus.
Dalyko turinys
1. EdTech technologijų vaidmuo STEM ugdymo procese. Skaitmeninė transformacija.
2. STEM veiklų scenarijų kūrimas, naudojant EdTech technologijas.
3. Robotikos įrankiai.
4. Žaidybinės edukacinės aplinkos.
5. GIS ir žemėlapio pasakojimai.
6. Vizualinis programavimas.
7. Edukacinių aplikacijų kūrimo priemonės
8. Virtualios laboratorijos.
9. Dirbtinis intelektas edukacijoje.
10. Mokymosi analitika.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20%, individualūs praktiniai darbai – 30%, egzaminas – 50%
Literatūra
1. 2015 Ge, X., Ifenthaler, D., & Spector, J. M. (Eds.). (2015). Emerging technologies for STEAM education: Full STEAM ahead. Springer. Prieiga per Google Books
https://books.google.lt/books?id=p5GKCgAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=lt&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
2. 2021 EdTech Lietuvoje http://kurklt.lt/projektai/edtech/
3. 2018 Smith, M. J. O. (2018). STEAM Mindset. In A. Ottenbreit-Leftwich & R. Kimmons, The K-12 Educational Technology Handbook. EdTech Books. Laisva prieiga internete https://edtechbooks.org/k12handbook/steam?redirected=true
4. Robotikos integravimas į mokyklinį curriculum https://www.edutopia.org/article/incorporating-robotics-across-curriculum
5. Žaidybinimas ir žaidimais grįstas mokymas (G. Zichermann blogas) https://www.gamification.co
Papildoma literatūra
1. 2020 Ottenbreit-Leftwich, A., & Kimmons, R. (2020). The K-12 educational technology handbook. Laisva prieiga internete https://edtechbooks.org/k12handbook
2. 2021 Kasperiuniene, J. (2021, January). The Use of Artificial Intelligence in Social Research: Multidisciplinary Challenges. In World Conference on Qualitative Research (pp. 312-324). Springer, Cham. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-70187-1_22