STEM komunikacija ir renginių organizavimas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kursas gilina žinias apie specifinius STEAM ugdymo komunikacijos aspektus ir STEAM renginių organizavimą. Detaliau nagrinėjamas STEAM komunikacijos taikymas bendadarbiavimu pagrįstiems ugdymo procesams, 21 a. darbo rinkai reikalingoms kompetencijoms formuoti, STEAM bendruomenei ir aplinkai kurti ir STEAM svarbai apibūdinti. Aptariamas STEAM renginių spektras ir jų paskirties įvairovė, esminiai jų organizavimo principai. Praktinės programos dalies metu suteikiami komunikacijos, renginių planavimo, organizavimo ir įgyvendinimo įgūdžiai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course deepens knowledge about specific communication aspects of STEAM education, organization and management of STEAM events. The importance of STEAM communication in educational processes based on cooperation is discussed in more detail is, as one of the tools to develop skills required for the labour market in 21st century, as well as tool helping to create STEAM communities and to present the importance of STEAM education to the community of educators as well as to the general public. The spectrum of STEAM events and the diversity of their purposes, the essential principles of their organization are discussed. During the practical part of the program, skills for communication, event planning, organization and implementation are provided.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Matematikos, informatikos, biologijos, chemijos, fizikos ir technologijų dalykų, STEAM ugdymo pagrindų bakalauro studijos.
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti apibūdinti STEAM komunikacijos svarbą ir funkcijas.
2. Gebėti taikyti bendruosius STEAM komunikacijos principus STEAM mokymui ir STEAM svarbos pristatymui įvairioms auditorijoms.
3. Gebėti derinti STEAM komunikacijos metodus ugdymo procese ir organizuojant bei įgyvendinant renginius.
4. Gebėti pritaikyti teorines žinias apie STEAM komunikaciją praktiškai.
Dalyko turinys
STEAM ugdymo ir komandinio mokymosi komunikacinė kultūra, STEAM komunikacijos svarba ir funkcijos.
Mokslinis raštingumas ir mokslo komunikacija. Minčių formulavimas ir dialoginis mokymas. Skaitymas, rašymas ir komunikacija. Remiamojo mokymo komunikacija.
STEAM mokytojo komunikacijos kompetencijos ir įgūdžiai. STEAM veiklos aptarimo ir pristatymo svarba STEAM ugdymui. Refleksijos analizė ir pateikimas. Prezentacijų kūrimas.
Komunikacijos metodų taikymas skirtingoms amžiaus grupėms ir auditorijoms.
STEAM komunikacija kaip įrankis STEAM aplinkai ir ekosistemai formuoti.
STEAM ugdymo svarbos apibūdinimas ir pristatymas įvairioms tikslinėms visuomenės grupėms.
STEAM komunikacijos tyrimų metodai.
STEAM ugdymui skirti renginiai, jų įvairovė, funkcijos ir komunikacijos zonos.
STEAM renginių planavimas, vadyba ir jos principai.
STEAM ugdymo renginiai formalioje ir neformalioje aplinkoje. Renginiai. STEAM centruose. Projektiniai STEAM renginiai.
STEAM seminarų, konferencijų ir kitų renginių organizavimas.
STEAM renginio organizavimo ir vadybos praktika.
STEAM renginio eigos ir rezultatų aptarimas ir vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Praktiniai darbai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%, praktiniai darbai – 30%. Egzaminas – 40%.
Literatūra
1. 2022 STEM komunikacija ir renginių organizavimas, paskaitų konspektai Kaunas: VDU (CD formatas)
2. 2001 S. M. Stocklmayer, M. M. Gore, C. Bryant. Science Communication in Theory and Practice. Part of the book series: Contemporary Trends and Issues in Science Education (CTISE, volume 14) Springer
3. 2007 D. Getz. Event Studies Theory, Research and Policy for Planned Events Elsievier
Papildoma literatūra
1. 2019 T. Newman. Theory and Best Practices in Science Communication Training Routledge
Jcom – Journal of Science communication Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati (SISSA) Laisvai prieinami straipsniai https://jcom.sissa.it/keywords/science-communication-theory-and-models