Šiuolaikinė vokiečių kalba
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kursą sudaro trys atskiroms sritims skirti blokai: (1) bendrinės vokiečių kalbos žinių gilinimas pažengusiųjų B1/B2 lygyje per integruotas klausymo, skaitymo suvokimo, kalbėjimo ir rašymo kalbines veiklas; (2) lingvistinių gebėjimų plėtojimas taisyklingai vartojant edukologijos mokslo vokiečių kalbos terminus bei kolokacijas; (3) mokslinio rašymo gebėjimų plėtojimas žodžiu reflektuojant ir raštu referuojant pasirinktas temas iš edukologijos srities. Mokymo metodikos atsižvelgia į individualius besimokančiųjų gebėjimus, turimas žinias, progresą ir padeda lengviau bei sparčiau įtvirtinti turimus ir įgyjamus vokiečių kalbos įgūdžius.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course consists of three blocks on separate topics: (1) General German at the advanced B1 / B2 level through integrated listening, reading comprehension, speaking and writing activities; (2) development of linguistic skills focusing on the appropriate use of German terms and collocations related to educology; (3) development of scientific writing and oral skills by giving oral reflection and written reference on selected topics in the field of pedagogy. Teaching methodologies take into account the individual abilities of the learners, the available knowledge, the progress and help to consolidate the existing and acquired German language skills more easily and faster.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Vokiečių kalbos mokėjimas A2/B1lygiu (GER).
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba suprasti ir taisyklingai vartoti edukologijos mokslo dalykinę kalbą tiek žodžiu, tiek raštu, vartojant vokiečių k. B1/B2 lygmenį atitinkančias gramatines ir lingvistines struktūras.
2. Geba skaityti straipsnius ir pranešimus, kuriuose nagrinėjami aktualūs edukologijos mokslo ar pedagogikos klausimai. Geba pristatyti pranešimą ir parengti pateiktis nurodyta tema laikantis nustatytų reikalavimų.
3. Geba parašyti perskaityto teksto santrauką, perteikti informaciją, paprieštarauti ar pagrįsti vieną ar kitą teiginį.
4. Geba dalyvauti diskusijoje, aiškiai apibūdinti, išreikšti savo požiūrį raštu ir žodžiu.
Dalyko turinys
1. Edukologijos mokslo dalykinė kalba:
- svarbiausios sąvokos ir kolokacijos;
- pasirinktų dalykinių tekstų skaitymas ir supratimas.
Bendrinės vokiečių k. ir gramatinių žinių įtvirtinimas B1/B2 lygiu atsižvelgiant į kurso dalyvių poreikius bei jų kalbos mokėjimo lygį.
2. Užsienio kalbų mokymas ir mokymasis: mokymosi būdai. Vaikų ir suaugusiųjų mokymas. Jaunimo, vyrų ir moterų kalba ir jų komunikavimo ypatumai.
3. Mokslas, kultūra ir civilizacija: normos ir vertybės, literatūra ir audiovizualinis menas, masinės/skaitmeninės
informavimo priemonės.
4. Kalbiniai ir kultūriniai vokiečiakalbių ir kitų šalių skirtumai. Tautos ir geografinės nuorodos. Emigracijos problema ir stereotipai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 20
Seminarai 20
Pratybos 20
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %, darbas praktinių užsiėmimų metu, atsiskaitymai – 40 %, egzaminas – 40 %.
Literatūra
1. https://www.fachportal-paedagogik.de/
2. https://grammatiktraining.de/
3. Dengler, S., Rusch, P., Schmitz, H., Sieber, T. Netzwerk: Kursbuch B1 mit 2 CDs. Stuttgart: Klett 2019
4. Dengler, S., Rusch, P., Sieber, T. Netzwerk: Arbeitsbuch B1 mit 2 CDs. Stuttgart: Klett 2019
5. Braun, B. et al. DaF kompakt neu B1 Intensivtrainer: Wortschatz und Grammatik. Stuttgart: Klett 2017
Papildoma literatūra
1. https://grammis.ids-mannheim.de/
2. https://www.owid.de/
3. https://www.scribbr.de