Šiuolaikinė anglų kalba
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Skirta studentams, norintiems patobulinti akademinės anglų kalbos komunikacinę kalbinę kompetenciją. Besimokantieji plėtoja akademinį žodyną, naudojamą akademiniuose vadovėliuose, straipsniuose, paskaitose ir seminaruose bei įvairius akademinės anglų kalbos gebėjimus: suprasti ir konspektuoti paskaitas anglų kalba, kritiškai mąstyti, išvengti plagijavimo, efektyviai komunikuoti bei taikyti kalbinę mediaciją akademinėje aplinkoje. Studentai plėtoja tiriamosios veiklos kompetenciją (kritiškai vertinti akademinius tekstus, pristatyti akademinį pranešimą bei parašyti atlikto tyrimo santrauką). Studentai susipažįsta su akademine kultūra, gyvenimo ir mokymosi ypatumais anglakalbėse šalyse. Taikoma mišri studijų forma: paskaitos, seminarai, darbas grupėse, diskusijos, tekstų analizė, darbas MOODLE virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed for students who would like to improve their linguistic and communicative competence of academic English. It covers all key vocabulary likely to be encountered in academic textbooks, articles, lectures and seminars as well as academic skills, such as listening to lectures in English, note-taking, critical thinking, avoiding plagiarism, effective and confident communication and mediation in academic environment. The course also helps students deal with reading and analysing academic texts, make an academic presentation and write a research summary in English. Students develop awareness of academic culture, life and studies at English-speaking countries. The form of studies includes lectures, seminars, group work, discussions, text analysis, work in virtual MOODLE environment and individual work.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
B2/C1 lygmens anglų kalbos kompetencija
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti vartoti C1/C2 lygmenį atitinkančias gramatines ir lingvistines struktūras, akademinės kalbos aktyvųjį žodyną.
2. Gebėti suprasti ir kritiškai vertinti akademinės kalbos tekstus.
3. Gebėti diskutuoti įvairiomis švietimo, studentų akademinio mobilumo temomis, lyginti ir kritiškai vertinti švietimo sistemas Lietuvoje ir anglakalbėse šalyse, kultūrinius skirtumus akademinėje aplinkoje.
4. Gebėti parengti akademinio teksto arba atlikto tyrimo santrauką žodžiu ir raštu.
5. Gebėti taisyklingai vartoti anglų kalbą tyrimo instrumente (klausimyne) ir atlikti apklausą.
6. Gebėti pristatyti akademinį pranešimą pasirinkta tematika, naudojant taisyklingą akademinę kalbą, inicijuojant ir palaikant diskusiją su dėstytoju bei kolegomis.
7. Gebėti pristatyti pasirinktos tematikos atlikto tyrimo rezultatus bei daryti išvadas.
8. Gebėti taikyti pagrindinius akademinio teksto perfrazavimo ir apibendrinimo principus.
9. Gebėti taisyklingai perfrazuoti, cituoti ir parengti literatūros sąrašą, naudojant APA citavimo sistemą.
10. Gebėti išmanyti skyrybos ypatumus akademiniame tekste.
Dalyko turinys
1. Kultūriniai skirtumai akademinėje aplinkoje. Iššūkiai mokant/is anglų kalba.
2. Reklama ir kritinis mąstymas. Nominalizacija. Perfrazavimo strategijos. „Sąšvelniai“ akademinėje kalboje.
3. Mokslas ir inovacijos. Akademinis žodynas.
4. IKT naudojimas moksle. Vientisinio / sudėtinio veiksnio ir tarinio derinimas. Laikų ir neveikiamosios rūšies vartojimas akademinėje kalboje.
5. Švietimo sistema įvairiose šalyse. –as ir of which sakinių vartojimas.
6. Dialektai ir jų svarba kalboje. Daugiakalbystė.
7. Kalba ir kriminologija. Akademinis sąžiningumas. Informacijos organizavimas tekste. Artikelių vartojimas. Painiojami žodžiai akademinėje kalboje.
8. Atlikto tyrimo santraukų rengimas. Perfrazavimas. Citavimas tekste. Sudėtiniai prijungiamieji sakiniai. Diagramų ir grafikų aprašymas.
9. Klausimų sekos anketoje principai. Klausimyno aktyvus žodynas (pasirinkimo skalės formulavimas, dviprasmiški žodžiai).
10. Planuojamo tyrimo pristatymas. Akademinio pranešimo dalys. Kūno kalba, autentiškumas ir įtaigumas. Skaidrių parengimas. Bendravimas su auditorija. Kalbinė mediacija. Kolegų pranešimų vertinimas.
11. Akademinis diskursas. Argumentavimas. Formali kalba. Lyčių požiūriu neutrali kalba.
12. Perfrazavimo būdai. Plagijavimo išvengimas. Santraukos rašymas.
13. APA citavimo stilius. Citavimas tekste. Bibliografijos sąrašo parengimas.
14. Pagrindinės skyrybos taisyklės. Skyryba cituojant tekste. Skyryba pavadinimuose.
Dalyko studijos valandomis
Studijų vykdymo forma |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Paskaitos |
45 val. |
|
Seminarai |
|
15 val. |
Iš viso kontaktinio darbo val. |
60 val. |
|
Savarankiškas darbas |
100 val. |
|
Iš viso |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas – 30 %, darbas semestro metu - 50 % galutinio pažymio (10 % - testas, 5% -tyrimo pristatymas, 10 % - akademinis pranešimas, 10 % - atlikto tyrimo santrauka, 15% - aktyvus dalyvavimas diskusijose ir virtualiuose forumuose).
Literatūra
1. 2016 Hewings, M. Cambridge Academic English. Student‘s Book (C1/C2) Cambridge University Press
2. 2017 Moore, J. Oxford Academic Vocabulary Practice Oxford University Press
3. 2017 Paterson, K. Oxford Grammar for EAP Oxford University Press
4. Mokomoji medžiaga MOODLE virtualioje aplinkoje
Papildoma literatūra
1. 2012 Foley, M. My Grammar Lab. Advanced C1/C2 Pearson Education Limited
2. 2017 Bailey, S. Academic Writing: A Handbook for International Students Routhledge Press