STEM programų ir kontekstų kūrimas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kursas suteikia teorines žinias ir gilina praktinius gebėjimus apie STEAM programų sudarymo įvairaus amžiaus grupių ir poreikių ugdytiniams aspektus. Nagrinėjama ryšių tarp dalykų ir integracijos būdų svarba STEAM programose bei neatsiejamas ryšys su aktualijomis kasdieniniame gyvenime, mus supančioje aplinkoje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course provides theoretical knowledge and deepens practical skills about the aspects of designing STEAM programs for different age groups and educational needs. The importance of connections between subjects and ways of integration in STEAM programs and the inseparable connection with current affairs in everyday life, in the environment around us are examined.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Matematikos, informatikos, biologijos, chemijos, fizikos ir technologijų dalykų, STEAM ugdymo bazinės žinios
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti apibūdinti pedagogų kompetencijas būtinas STEAM ugdyme.
2. Gebėti parengti ugdymo programas remiantis STEAM veiklomis skirtingo amžiaus ir poreikių grupėse.
3. Gebėti integruoti įvairių dalykų žinias, įgūdžius rengiant STEAM programas.
Dalyko turinys
1. Pedagogų STEAM ugdymo kompetencijų svarba programų sudaryme.
2. Ugdymo proceso organizavimas remiantis STEAM veiklomis ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme.
3. Ugdymo proceso organizavimas remiantis STEAM veiklomis pradiniame ugdyme.
4. Ugdymo proceso organizavimas remiantis STEAM veiklomis pagrindiniame ugdyme.
5. Ugdymo proceso organizavimas remiantis STEAM veiklomis viduriniame ugdyme.
6. Ugdymo proceso organizavimas specialiųjų poreikių ugdytiniams remiantis STEAM veiklomis.
7. STEM programos, įrankiai ir vykdymo galimybės
8. STEAM ugdymo programos neformaliame ugdyme
9. Dalykiniai gebėjimai, ryšių tarp dalykų ir integracijos svarba STEAM programų rengime
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Praktiniai darbai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20%, praktiniai darbai – 40%, egzaminas – 40%.
Literatūra
1. 2019 STEAM education. Theory and practice. (eds., M.S. Khyne, S. Areepattamannil)
2. 2018 STEM education in the Junior Secondary (eds. R.Jorgensen, K.Larkin)
3. 2015 Guide to Implementing the Next Generation Science Standards. (National Research Council)
4. Ugdymo programos. https://www.nsa.smm.lt/wp-content/uploads/2021/07/Bendrieji-ugdymo-planai-06.-28.21.pdf
Papildoma literatūra
1. 2020 C. F. Quigley, D. Herro, E. King, H. Plank. STEAM Designed and Enacted: Understanding the Process of Design and Implementation of STEAM Curriculum in an Elementary School. Journal of Science Education and Technology.
2. 2014 F. Banks and D. Barlex. Teaching STEM in the Secondary School