Mokymosi pasiekimų vertinimas skaitmeninėje aplinkoje

  • Dalyko kodas: MDE 6003
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Assessment of learning outcomes in the digital environment
  • Dalykas atestuotas: 2022-08-31
  • Atestacija galioja iki: 2025-08-31
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Airina Volungevičienė; dokt. Rasa Greenspon; Indrė Oleškevičienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalyke analizuojama skaitmeninio vertinimo teorijos ir strategijų įvairovė; technologijų naudojimas, pritaikant jas įvairioms vertinimo strategijoms. Duomenų apie besimokančiųjų pasiekimus ir pažangą analizavimas ir grįžtamojo ryšio teikimas besimokantiesiems skaitmeninėje aplinkoje. Mokomasi kurti vertinamąsias užduotis, testus, kurti ir naudoti skaitmeninius ženkliukus vertinimui, naudoti skaitmenines technologijas siekiant nustatyti besimokančiojo tapatybę jo pasiekimų vertinimui nuotoliniu būdu.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject analyzes a variety of digital assessment theories and strategies, including the use of technologies, adapting them to different assessment strategies, analyzing data on learner achievement and progress, and providing feedback to learners in the digital environment. Students will learn to create assessment tasks, tests, use digital badges for assessment, and to use digital technologies to identify the learner during online assessment of his / her learning outcomes.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Žinoti didaktinius mokymosi proceso elementus.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebėti pritaikyti vertinimo strategijų įvairovę naudojant skaitmeninių technologijų įrankius, pagrindžiant jų tinkamumą ir naudą skatinant studentų mokymąsi.
2. Gebėti atpažinti įrankius, kurie kaupia ir vizualizuoja duomenis, juos tinkamai pasirinkti priimant sprendimus apie mokymosi proceso tobulinimą, ir jais naudotis teikiant grįžtamąjį ryšį skaitmeninėje aplinkoje.
3. Gebėti parengti vertinimo užduotis, testus ir pripažinti besimokančiojo pasiekimus skaitmeninėje aplinkoje

Dalyko turinys

1. Skaitmeninės vertinimo kompetencijos
2. Ugdomojo ir kitų į mokymosi orientuoto vertinimo strategijų kūrimas skaitmeninėje aplinkoje
3. Apibendrinamojo vertinimo strategijos kūrimas skaitmeninėje aplinkoje.
4. Tarpusavio vertinimas ir įsivertinimas skaitmeninėje aplinkoje
5. Grįžtamojo ryšio teikimas skaitmeninėje aplinkoje
6. Mokymosi progreso stebėsena skaitmeninėje mokymosi aplinkoje
7. Metakognityvinio mąstymo svarba ir jo skatinimas skaitmeninėmis priemonėmis.
8. Mikro-kredencialai skaitmeninio vertinimo procese
1. Atsiskaitomųjų užduočių tipai skaitmeninėje aplinkoje.
Skaitmeninės aplinkos įrankiai skirtingų tipų gebėjimams vertinti
2. Testų kūrimas skaitmeninėje. Atsitiktinių klausimų testo kūrimas
3. Grįžtamojo ryšio teikimas skaitmeninėmis priemonėmis mokantis grupėje ir individualiai
4. Duomenų rinkimas ir naudojimas virtualioje mokymosi aplinkoje, mokymosi progreso stebėsenos įrankiais
5. Skaitmeninio ženkliuko kūrimas ir pritaikymas skaitmeninėje aplinkoje
1. Vertinamųjų užduočių kūrimas Moodle aplinkoje
2. Testo kūrimas Moodle aplinkoje.
3. Skaitmeninės mokymosi aplinkos testų kūrimo įrankiai, mažinantys tikimybę nusirašyti.
4. Skaitmeninių ženkliukų panaudojimas vertinimui skaitmeninėje aplinkoje.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

0 val.

30 val.

Seminarai

0 val.

20 val.

Konsultacijos

10 val.

0 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

60 val.

Savarankiškas darbas

100 val.

Iš viso

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Namų darbas - 25%, kolokviumas - 20 %, praktinės užduotys - 25% egzaminas - 30%

Literatūra

1. 2018 Rethinking Learning in the Digital Age – Implications for Teacher Education https://www.learntechlib.org/p/182658/
2. 2015
2016 (atnaujintas) Transforming assessment and feedback with technology https://www.jisc.ac.uk/guides/transforming-assessment-and-feedback
3. - Data Classsification and Analysis. URL https://www.governanceanalytics.org/knowledge-base/Main_Tools/Data_classification_and_analysis
1. 2016 Data analytics. URL https://www.slideshare.net/bhuvaneswariBhuvanes/data-analytics-61537559
Papildoma literatūra
1. 2018 What types of data are used in learning analytics? An overview of six cases”, Nicolae Nistorab, Ángel Hernández-Garciac https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563218303601
2. 2018 Learning Analytics 2018 - An updated perspective https://www.iadlearning.com/learning-analytics-2018/
3. 2016 Designing and developing a programme-focused assessment strategy: a case study https://www-tandfonline-com.ezproxy.vdu.lt:2443/doi/full/10.1080/02680513.2016.1187593
4. 2021 The digital portfolio as an assessment strategy for learning in higher education. https://web-s-ebscohost-com.ezproxy.vdu.lt:2443/ehost/detail/detail?vid=7&sid=4cef8cf0-d5bd-4719-8fd8-4928f4ddbca9%40redis&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHVybCx1aWQmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#db=eue&AN=150638240