Dizaino mąstysena
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šis kursas skirtas formuoti studentų mąstymą ir ugdyti STEM kompetencijas: kūrybiškumą, kritinį mąstymą, bendradarbiavimą, problemų sprendimą, bei dizaino mąstymo gebėjimus, ir novatoriškus įgūdžius. Studentai susipažins su dizaino mąstysenos koncepcija, principais, proceso etapais, modeliais ir įrankiais, supras dizaino mąstysenos svarbą kuriant socialines inovacijas. Baigę studijų dalyką studentai gebės įvertinti socialinę idėją probleminį atvejį ir, pasinaudojant dizaino mąstysenos metodika, sukurti naujas idėjas ir/ar rasti problemų sprendimus. Atlikdami savarankišką darbą ir komandines užduotis, studentai įgis gebėjimų ir įgūdžių, būtinų dizaino mąstysenos taikymui praktikoje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course is designed to shape students’ thinking and develop STEM competencies: creativity, critical thinking, design thinking ability, problem solving and innovative skills. Students will become acquainted with the concept, principles, process, models and tools of design thinking, will understand the importance of design thinking mindset creating social innovations. Through the independent and group work, students will gain the abilities and skills necessary to apply design thinking methodology in practice. The aim of this course is to provide the students theoretical knowledge and develop practical skills about Design thinking methodology. After this course students will acquire skills to identify stages of idea or practical case, and be able practically apply Design thinking techniques. The course includes lectures, workshops, group work (project), case studies.
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti apibūdinti dizaino mąstysenos metodiką, jos lygius ir skirtingus proceso etapus.
2. Gebėti atpažinti ir taikyti dizaino mąstysenos technikas ir įrankius
3. Gebėti taikyti ir vertinti dizaino mąstysenos principus sprendžiant socialinius iššūkius
4. Gebėti pademonstruoti gebėjimus dirbti grupėje atskleidžiant asmeninius gebėjimus bei STEAM būtinas kompetencijas
Dalyko turinys
1. Dizaino mąstysenos samprata.
2. Dizaino mąstysenos principai.
3. Dizaino mąstysenos procesas.
4. Dizaino mąstysenos modeliai.
5. Dizaino mąstysenos empatijos etapo įrankiai.
6. Dizaino mąstysenos problemos apibrėžimo etapo įrankiai.
7. Dizaino mąstysenos idėjų kūrimo etapo įrankiai.
8. Dizaino mąstysenos prototipo kūrimo etapo įrankiai.
9. Dizaino mąstysenos testavimo etapo įrankiai.
10. Dizaino mąstysenos atvejo analizė.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30 %, seminarai – 40 %, Egzaminas – 30 %
Literatūra
1. 2020 Michael Lewrick, Patrick Link, and Larry Leifer The Design Thinking Toolbox: A guide to mastering the most popular valuable innovation methods
2. 2009 Roger Martin’s The Design of Business: Why Design Thinking is the Next Competitive Advantage
3. 2018 Gerd Waloszek, Introduction to Design Thinking
4. 2013 Don Norman. Rethinking Design Thinking
5. 2009 Tim Brown, Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation Introduction
Papildoma literatūra
1. 2018 Design methods for developing services. Design Council.
2. 2011 Nigel Cross’ Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work
3. 2012 Mauricio Vianna et al. Design Thinking business innovation