Užsienio kalbos vertinimo strategijos integruotame ugdyme

  • Dalyko kodas: MDE 5016
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Foreign language assessment strategies in integrated education
  • Dalykas atestuotas: 2022-08-31
  • Atestacija galioja iki: 2025-08-31
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Eglė Petronienė
    Doktorantė Irena Raudienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas skirtas (užsienio) kalbų mokytojams siekiant ugdyti jų vertinimo kompetenciją. Studentai susipažins su ugdymo rezultatų vertinimo teorija ir pažangia pasiekimų vertinimo praktika. Kursas padės studentams ugdytis gebėjimus pasirinkti tinkamus vertinimo būdus, įrankius numatytiems mokymosi tikslams pasiekti, rengti užduotis, nustatyti vertinimo kriterijus, vertinti mokinių atliktis. Studentai sužinos, kaip galima analizuoti savo kasdienę mokymo ir vertinimo pamokoje praktiką ir tobulinti savo veiklą, remiantis ugdymo procese sukauptais duomenimis.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is designed for student-teachers of (foreign) languages to develop their assessment competency. Students get familiar with the theory and effective practices of assessment of learning outcomes. They develop their skills in choosing appropriate assessment strategies, methods and assessment tools aligned with the set educational aims, create tasks, establish criteria and draw up evaluation scales to practise assessment. The course also involves analysis and discussions about classroom assessment and teacher’s professional development based on collected assessment data.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Filologijos BA laipsnis, Ugdymo neuropsichologija, Modernioji didaktika ir edukacinės technologijos

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebėti atpažinti skirtingus vertinimo tikslus ir sieti juos su mokymo ir mokymosi teorijomis.
2. Gebėti parinkti tinkamus mokymo, mokymosi ir vertinimo būdus numatytiems ugdymo tikslams pasiekti.
3. Gebėti pasirinkti tinkamą vertinimo strategiją, kurti įvairias užduotis ir parengti vertinimo skalę/es, remiantis tinkamais kriterijais.
4. Gebėti įvertinti mokinių atliktis ir suteikti jiems aiškų grįžtamąjį ryšį.
5. Gebėti dalyvauti diskusijoje ir argumentuotai reikšti savo nuomonę kalbinio ugdymo ir vertinimo klausimais; geba kritiškai vertinti savo patirtį ir darbo rezultatus.

Dalyko turinys

1. Vertinimas mokymosi teorijų (biheviorizmo, kognityvinės ir sociokultūrinės teorijos) kontekste.
2. Ugdymo rezultatų sąvoka, jų vertinimo teoriniai ir praktiniai aspektai.
3. Formuojamojo vertinimo strategijos ir su jomis siejami metodai ir vertinimo įrankiai.
4. Apibendrinamojo vertinimo principai.
5. Kalbinės komunikacinės kompetencijos vertinimas.
5.1. Bendrieji Europos kalbų mokymo, mokymosi ir vertinimo metmenys (2020 m.).
5.2. Užsienio kalbų bendrosios ugdymo programos (2022 m.).
6. Kompetencijų ugdymo ir vertinimo principai.
6.1. Užduočių tipai. 6.2. Pasiekimų lygiai. 6.3.Vertinimo rubrikos.
7. Kalbinių gebėjimų vertinimo ypatumai.
7. 1. Supratimo gebėjimų vertinimas.
7. 2.Raiškos gebėjimų vertinimas.
7.3. Sąveikos gebėjimų vertinimas.
7.4. Mediacijos gebėjimų vertinimas.
7.5. Integruotų kalbinių veiklų atlikčių vertinimas.
7.6. Dalyko ir kalbos integruotų veiklų atlikčių vertinimas.
8. Vertinimo rezultatų analizė ir tolesnio mokymo planavimas.
Visos aukščiau išvardintos temos.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

10 val.

20 val.

Seminarai

20 val.

10 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

60 val.

Savarankiškas darbas

100 val.

Iš viso

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Aktyvi veikla kurso metu 30%. Atsiskaitymas žodžiu 10%. Atsiskaitymas raštu 10%. Kolokviumas 20%. Egzaminas 30%.

Literatūra

1. 2020 Wiliam D. „Mokytis padedantis vertinimas“. (angl. „Embedded Formative Assessment“, 2011)
2. 2008 Swafield S. „Unlocking Assessment. Understanding for reflection and application"
3. 1998 Black P. and Wiliam D. „Inside the Black Box: Raising Standards Through Classroom Assessment" (straipsnis)
4. 2020 The Future of Assessment Practices: Comprehensive and balanced assessment systems. https://www.dylanwiliamcenter.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/10/DW02-06-Assessment-Systems-WP-Digital.pdf
5. 2020 Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment. Companion Volume. https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/level-descriptions
6. 2022 Užsienio kalbų bendrosios ugdymo programos. http://www.emokykla.lt
Papildoma literatūra
1. 2011 Swaffield S. „Getting to the heart of authentic Assessment for Learning“ (straipsnis) Ieškoti VDU bibliotekos kataloge
2. 2018 „Formuojamasis vertinimas – individualiai pažangai skatinti“ (metodinė priemonė). https://www.nsa.smm.lt/wp-content/uploads/2021/10/Formuojamasis-vertinimas_internetine-versija_2018.pdf