Kultūrinė ir kūrybinė vietos kartografija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas išsamiai supažintinti studentus kūrybinio miesto ir vietos teorija, praktika bei tyrimais - pristatoma kūrybinio miesto ir vietos tapatybės koncepcijos, ištakos, kritinė reiškinių analizė, sąsajos su kultūros ir kūrybos industrijomis bei kūrybos/kultūros ekonomika, kūrybinė ir kultūrinė miestų infrastruktūra ir miestų bei vietovių tapatumo / identiteto reikšmė, teritorijų plėtros ir regeneravimo praktikos, post-pandeminiai posūkiai ir realijos.
Studentai mokomi kūrybinių miestų tyrimo strategijų, žymėjimų – KI žemėlapių sudarymo metodikų bei šių žinių pritaikymo praktikoje, vykdant pasirinktų miestų/regionų/vietų tyrimus, kūrybinio/kultūrinio potencialo analizę, socio-kultūrinį kartografavimą, vietų tapatumo rekonstrukcijas, planavimo strategijų modeliavimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course examines the the theory, practice and research of the creative city and place; introduces the concept of creative city and place identity, origins, critical analysis of phenomena, links with cultural and creative industries and creative / cultural economy, creative and cultural urban infrastructure, the importance of local identity, territorial development and regeneration practices, post-pandemic shifts and realities.
Students are taught creative urban research strategies, marking - CI mapping methodologies and the application of this knowledge in practice, conducting research of selected cities / regions / places, evaluation of creative / cultural capital, reconstruction of place identity, modeling of planning strategies.
Dalyko studijų rezultatai
1. Interpretuoti vietos ir miesto kultūrines /kūrybines apraiškas bendrame kūrybinių industrių ir naujosios (kultūros) ekonomikos kontekste.
2. Analizuoti miestus/regionus jų kultūrinio ir kūrybinio tapatumo šviesoje.
3. Pažinti kūrybinių vietų / miestų žymėjimo technikų – kūrybinių industrijų žemėlapių – sudarymo strategijas
4. Analizuoti urbanistines strategijas, kūrybiškos vietokūros taktikas
5. Taikyti kiekybinius ir kokybinius tyrimo metodus tiriant vietos kultūrinį ir kūrybinį sektorių potencialą.
6. Vykdyti miestų ir regionų tyrimus, kūrybinių vietų / miestų monitoringą, identiteto rekonstrukcijas.
7. Taikyti įgytas žinias ir įgūdžius kūrybinėje tiriamojoje ir analitinėje praktikoje.
Dalyko turinys
1. Įvadas: kurso struktūra, turinys, darbo metodika, reikalavimai. Kultūros ir kūrybiškumo dimensijos šiuolaikiniame mieste.
3. Kūrybinis miestas: konceptualumo ir politikos klausimai, globalizacija ir tarptautiniai judėjimai.
4. Urbanistikos teorijos ir praktikos kūrybinio miesto ištakose (L. Mumford, J. Jacobs, kt.).
5. Šiuolaikinė urbanizacija ir naujoji ekonomika (J. Howkins, Ch. a.
6. Kultūrinis vietos kapitalas, identitetas, kultūrinė ekologija.
7. Gentrifikacija ir kūrybinės klasės kritika (R. Florida, A.C. Pratt, J. Peck)
8. Urbanistinė regeneracija ir plėtra KI pagrindu
9. Kūrybiška vietokūra ir urbanistinės strategijos.
10. Miestas kaip reginys: naujos kūrybinės gamybos aplinkos, kultūriniai kompleksai, vizualumo paveikumas.
11. Vietos kūrybinio ir kultūrinių išteklių tyrimai: taktikos, patirtys, atvejai.
12. Kūrybinių industrijų žymėjimas: KI žemėlapių atvejai, sudarymo praktikos.
13. Kiekybiniai, kokybiniai, kūrybiniai metodai ir jų taikymas kultūros ir kūrybos sektoriaus tyrimuose.
14. Praktinė užduotis: tinkamų metodų taikymas
15. Praktinė užduotis: tinkamų metodų taikymas
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 25 %
Seminarai, individualus ir komandinis darbas (tiriamasis darbas) – 35 %
Egzaminas – 40 %
Literatūra
1. 2017 Florida R. The Rise of the Creative Class : Revisited
2. 2015 Cultural Times – The First Global Map of Cultural and Creative Industries
3. 2014 Lietuvos kūrybinių industrijų sektoriaus konkurencingumo tyrimas
4. 2012 Landry Ch. The Creative City Index: Measuring the Pulse of the City
5. 2012 Landry Ch. The Creative City: A Toolkit for Urban Innovators
6. 2005 Alytaus ir Utenos apskričių kūrybinių industrijų žemėlapis
7. 2004 Tureikytė D. Sociologinių tyrimų metodologija ir metodai
Papildoma literatūra
8. 2015 Landry Ch. Cities of Ambition
9. 2014 Creating Growth: Measuring Cultural and Creative Markets in the EU
10. 202 The Art f City Making