Skaitmeninių technologijų laboratorija kūrybinėms industrijoms
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas išanalizuoti ir praktiškai išbandyti naujas skaitmenines technologijas, programinę įrangą ir virtualias platformas, kurios gali būti efektyviai naudojamos skirtingoms kūrybinių industrijų sritims, veikloms ir produktams. Nuolat kintanti ir atsinaujinanti skaitmeninių technologijų pasiūla atveria daug naujų galimybių skirtingiems kūrybinių projektų etapams: parengiamiesiems darbams, gamybai, platinimui ir rodymui, todėl kūrybinių projektų vadovams, organizacijų lyderiams, entrepreneriams tas galimybes svarbu išmanyti, taip pat sekti naujoves ir jas kūrybiškai taikyti. Dalyko dėstytojai – informacinių technologijų specialistai, paskaitų bei praktinių darbų metu derins šiuolaikinių technologijų naudojimo teorines žinias bei praktinius taikymus. Atlikdami individualius bei grupinius darbus, studentai kritiškai analizuos bei vertins šiuolaikinių technologijų panaudojimo galimybes bei taikys inovatyvius technologinius sprendimus kūrybinių produktų kūrimui.
Dalyko anotacija užsienio kalba
In this course, students analyze, test, and create new digital technologies, software, and virtual platforms that can be applied effectively in different areas, activities, and products of the creative industries. The constantly changing and the renewed world of digital technologies opens new opportunities in various stages of creative product creation: preparation, production, distribution, and display, so it is important for creative project managers, organization leaders, entrepreneurs to know these opportunities, as well as follow innovations and apply them creatively. The lecturers (information technology specialists), will combine theoretical knowledge and practical applications of modern technologies in lectures and practical workshops. Through individual and group work, students will critically analyze and evaluate the possibilities of modern technologies and apply innovative technological solutions to the development of creative products.
Dalyko studijų rezultatai
1. Kritiškai analizuoti ir vertinti skaitmeninių technologijų panaudojimo galimybes kūrybinių institucijų, projektų ir produktų komunikacijai.
2. Susieti skaitmeninių technologijų priemones ir įrangą su komunikacijos projektų tikslais ir auditorijomis.
3. Kūrybiškai pritaikyti inovatyvias skaitmeninių technologijų priemones kūrybinių industrijų projektų vystymo ir gamybos etapuose.
4. Numatyti ir įvertinti įvairių technologinių galimybių privalumus ir trūkumus skirtinguose KI projektų etapuose.
5. Vystyti projektų idėjas kūrybinėje komandoje siejant kūrybinius uždavinius ir technologines priemones.
6. Kritiškai vertinti ir analizuoti kūrybinių industrijų projektų pavyzdžius iš technologinių inovacijų perspektyvos
7. Kurti originalius projektus, pagrįstus kompleksiškomis skaitmeninių technologijų platformomis.
Dalyko turinys
1. Skaitmeninių technologijų sklaida KI lauke ir kūrybinėje ekonomikoje.
2. Kūrybinė ir kritinė skaitmeninių technologijų perspektyva.
3. Komiksai, grafinės novelės ir interaktyvūs sužaidybinti tekstai.
4. Skaitmeninis pasakojimas: video pasakojimo kūrimas.
5. Teksto ir duomenų vizualizavimas: infografikos įrankiai.
6. Išplėstinės realybės kūrybiniai sprendimai I.
7. Išplėstinės realybės kūrybiniai sprendimai II: aplikacijos kūrimas.
8. Interaktyvios aplinkos I: sąvokos ir formos.
9. Interaktyvios aplinkos II: taikymas KI lauke.
10. Interaktyvios aplinkos III: pasakojimo formos.
11. Žmogaus biosignalo panaudojimas meninėse instaliacijose.
12. 3D Mapping technologija ir jos taikymas kūrybiniuose projektuose ir komunikacijoje.
13. Virtualios 3D aplinkos: specifika ir kūrybinis panaudojimas.
14. Mobiliosios programėlės ir kūrybinio jų taikymo įvairovė.
15. Technologijų jungtys ir sinergija kūrybiniuose projektuose.
Dalyko studijos valandomis
Studijų vykdymo forma |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Paskaitos |
15 val. |
15 val. |
Seminarai --- arba Pratybos? |
15 val. |
10 val. |
Konsultacijos |
5 val. |
0 val. |
Iš viso kontaktinio darbo val. |
60 val. |
|
Savarankiškas darbas |
100 val. |
|
Iš viso |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 25 proc. pažymio
Individualūs ir grupiniai darbai – 25 proc. pažymio
Egzaminas – 50 proc. pažymio
Literatūra
1. 2017 Abbasi, M., Vassilopoulou, P., & Stergioulas, L. (2017). Technology roadmap for the Creative Industries. Creative Industries Journal, 10(1), 40-58. Internete adresu https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/17510694.2016.1247627
2. 2019 Dykes, B. (2019). Effective data storytelling: how to drive change with data, narrative and visuals. John Wiley & Sons. Google Books
3. Getting Started with Vuforia Engine in Unity Internete adresu https://library.vuforia.com/articles/Training/getting-started-with-vuforia-in-unity.html
4. Unity žaidimų variklis Internete adresu https://unity.com/learn
Papildoma literatūra
1. 2008 Miles, I., & Green, L. (2008). Hidden innovation in the creative industries. NESTA report. Internete adresu https://www.researchgate.net/publication/318431538_Hidden_Innovation_in_the_Creative_Industries
2. 2020 Anantrasirichai, N., & Bull, D. (2020). Artificial Intelligence in the Creative Industries: A Review. arXiv preprint arXiv:2007.12391. Internete adresu https://arxiv.org/abs/2007.12391
3. 2019 Klaehn, J. (2019). ‘Making comics for me is about making comics and nothing else’: talking comics with Michel Fiffe, Charles Forsman, and Benjamin Marra. Journal of Graphic Novels and Comics. Internete adresu https://www.tandfonline.com/doi/shareview/10.1080/21504857.2019.1607515