Turizmo sociologija (TI)

  • Dalyko kodas: EVVKB054
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Tourism Sociology
  • Dalykas atestuotas: 2020-04-22
  • Atestacija galioja iki: 2023-08-30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Gintarė Vaznonienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalykas skirtas susipažinti su Turizmo sociologijos mokslo pagrindais, įgyti žinių apie turizmo srities reiškinius, problemas, procesus ir pokyčius, įvairių turizmo organizacijų ir kultūros svarbą turizmo srityje, taip pat ugdyti gebėjimus tirti, analizuoti ir kūrybiškai vertinti turizmo aplinką ir jos vystymosi galimybes. Studijų procese taikomi šie studijų metodai: iliustravimas, aiškinimas, atvejo analizė, probleminių pavyzdžių analizavimas, vaizdo įrašų demonstravimas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is designed to familiarize students with the basics of Tourism Sociology, to acquire knowledge about tourism phenomena, problems, processes and changes, the importance of different tourism organizations and culture in tourism, as well as to develop skills to research, analyze and creatively evaluate tourism environment and its development opportunities. The following study methods are used in the study process: illustration, interpretation, case study, problem analysis, video demonstration.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Mikroekonomika, Makroekonomika, Turizmo industrijų pagrindai, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Marketingas, Turizmo verslo organizavimas, Turizmo rinkos tyrimai.

Dalyko studijų rezultatai

1. Išmanyti turizmo sociologijos mokslo objektą ir teorijas, suvokia šio mokslo sąsajas su kitais socialiniais mokslais
2. Apibrėžti pagrindines visuomenės charakteristikas bei pagrįsti jų svarbą turizmo srityje
3. Atsirinkti tinkamus tyrimo metodus turizmo aplinkai ir turizmo vartotojų poreikiams tirti
4. Analizuoti ir vertinti kultūros svarbą, kultūros vertybes ir jų raišką šalies ir tarptautiniame lygmenyje
5. Charakterizuoti turizmo srities organizacijas ir pagrįsti jų vystymo galimybes šalies ir tarptautiniame turizme
6. Pagrįsti globalizacijos ir turizmo sąveiką

Dalyko turinys

1. Įvadas į Turizmo sociologijos mokslą
2. Sociologijos teorijos
3. Visuomenės socialinė struktūra ir jos sąveika su turizmo sritimi. Turizmo socialinė aplinka
4. Sociologiniai tyrimai turizmo srityje
5. Kultūros raiška turizme
6. Turizmo organizacijos jų svarba šiuolaikinėje visuomenėje
7. Globalizacija ir turizmo pokyčiai, reiškiniai bei judėjimai

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos - 30 val.
Seminarai - 15 val.
Savarankiškas darbas - 62 val.
Iš viso - 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Savarankiški (individualūs) darbai – 30 proc.;
Kolokviumas (kontrolinis darbas) – 20 proc.;
Egzaminas – 50 proc.

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2018 Qualitative methods in tourism research: Theory and practice (Aspects of tourism 82). (2018). Bristol [etc.]: Channel View Publications.
2. 2018 Smith, Jeremy. (2018). Transforming travel: Realising the potential of sustainable tourism. Wallingford ; Boston (Mass.): CABI.
3. 2017 Kardelis, K. (2017). Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: Edukologija ir kiti socialiniai mokslai: Vadovėlis (5-asis patais. ir papild. leid. ed.). Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras.
4. 2017 Kotler, P. (2017). Marketing for hospitality and tourism (7th ed., Global edition). Harlow: Pearson.
5. 2016 Stulpinaitė, Judita. (2016). Turizmo pagrindai: Samprata, sistema, sandara: Mokomoji knyga (4-oji pakart. laida. ed.). Šiauliai: Šiaulių valstybinė kolegija.
6. 2016 Žuromskaitė, B. (2016). Turizmas: Plėtra, iššūkiai, perspektyvos : Vadovėlis (Teisinė literatūra). Vilnius: Registrų centras.
7. 2014 Valantiejus, Algimantas, Taljūnaitė, Meilutė, Kublickienė, Lilija, Lipnevič, Anna, & Šutinienė, Irena. (2014). Socialinės erdvės paieškos sociologijos teorijoje ir praktikoje. Vilnius: Lietuvos socialinių tyrimų centras.
Papildoma literatūra
1. 2018 Ragab, M.AF, Arisha A. (2018). Research Methodology in Business: A Starter’s Guide. Management and Organisational Studies Vol. 5, No. 1:2018. https://www.researchgate.net/publication/321769066_Research_Methodology_in_Business_A_Starter's_Guide
2. 2017 Emmanuel Ijenkeli O’kwu, Benjamin Iortwam Imoko. (2017). Primary Sources of Data and Secondary Sources of Data. file:///D:/Users/Vartotojas/Downloads/primarysourcesofdataandsecondarysourcesofdata.pdf
3. 2014 Gaižauskaitė, I. (2014). Socialinių tyrimų metodai: apklausa. Vadovėlis Vilnius: Mykolo Romerio universitetas, 284 p. (VDU ŽŪA biblioteka)
4. 2014 Pruskus, V. (2014). Sociologinių tyrimų organizavimas ir atlikimo metodika: metodinė priemonė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 203 p.
5. 2013 Giddens, A., Sutton, P.W. (2013). Sociology. 7th ed. Cambridge, UK; Malden, USA: Polity Press. (VDU Agriculture Academy library)