Inovacijų praktika miškų ūkyje
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas pagilins studentų teorines inovacijų praktikos miško ūkyje žinias, išmokti analizuoti šiuolaikinius inovacijų procesus, įgyti teorinių žinių praktiniam taikymui, sprendžiant įvairias miškininkavimo problemas.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turėtų būti išklausyti Miškininkystės studijų programoje numatyti bendrieji universitetinių studijų dalykai.
Dalyko studijų rezultatai
Žinios ir jų taikymas Paaiškinti pasirinktos srities šiuolaikines mokslines teorijas, specialiąją metodologiją Žino ir supranta specifines inovacijų praktikos miško ūkyje naudojamas sąvokas Paskaitų medžiaga vizualizuojama panaudojant multimedijos įrangą ir auditorijos rašomąją lentą. Paskaitų metu studentai įtraukiami į diskusijas individualiai arba pagal duotas užduotis grupelėmis. Pagal parinktas temas studentai parengia pristatymus grupelėmis ar individualiai, keliamos diskusijos. Rašant kontrolinį darbą ir laikant egzaminą, pateikiami trumpų atsakymų reikalaujantys klausimai ir probleminiai klausimai.
Atliktos užduoties vertinimas atliekamas atsižvelgiant į užduoties atlikimo, pristatymo, atsakymų į klausimus ir sugebėjimo diskutuoti kokybę.
Žino inovacijų praktikos miško ūkyje teorinius principus
Žino ir supranta inovacijų praktikos miško ūkyje praktinius aspektus
Specialieji gebėjimai Pritaikyti pasirinktos srities teorijas, metodologinius gebėjimus darnaus miško ūkio veiklos nuolat kintančios aplinkos sąlygomis Geba identifikuoti pagrindines inovacijų praktikos miško ūkyje problemas Pratybų metu duodamos užduotys panaudojant realias situacijas. Studentai turi suformuluoti išvadas pagal atliktų užduočių rezultatus. Studentai atliktas užduotis pristato naudodamiesi multimedia įranga. Išvažiuojamasis seminaras, klausimų kėlimas, diskusijos. Vertinami atliktų pratybų užduočių gauti rezultatai, seminaro ataskaitos ir kritinė jų analizė, kuri pateikiami atspausdinant darbo su kompiuterinėmis programomis lapus.
Geba apibūdinti bendruosius inovacijų praktikos miško ūkyje principus
Geba kurti laikmečio reikalavimus atitinkančias miško ūkio koncepcijas, strategijas bei programas
Geba kritiškai vertinti teorines ir praktines naujoves
Asmeniniai ir socialiniai gebėjimai Geba efektyviai veikti tokiomis aplinkybėmis, kai stokojama išsamios informacijos bei instrukcijų, savarankiškai planuoti mokymosi, tyrimų procesą, rasti ir interpretuoti mokslinę literatūrą, turi sisteminio ir strateginio mąstymo įgūdžių savarankiškai profesinei veiklai ir moksliniam tiriamajam darbui miškotyros kryptyje. Geba savarankiškai pasirinkti tobulinimosi kryptį ir toliau lavintis (mokytis) savarankiškai Studentai recenzuoja vieni kitų atliktas užduotis, jas pristato naudodamiesi multimedia įranga, o kiti kolegos pateikia klausimus ir organizuojamas parengto ir pristatymo aptarimas. Studentai užduotis atlieka savarankiškai ir komandose naudodamiesi programiniais paketais, pratybų aprašais ir konsultuodamiesi su dėstytoju. Vertinimas atliekamas atsižvelgiant sugebėjimą dirbti savarankiška, pristatymų, atsakymų į klausimus ir sugebėjimo diskutuoti kokybę.
Vertinant dalyko pasiekimus taikoma dešimties balų kriterinė kaupiamojo vertinimo sistema
Geba pasinaudoti mokslinių tyrimų žiniomis, turi sisteminio ir strateginio mąstymo įgūdžių savarankiškai profesinei veiklai
Geba priimti inovatyvius sprendimus, įvertindamas galimas visuomenines ir etines veiklos pasekmes
Veikia suvokdamas moralinę atsakomybę už savo veiklos ir jos rezultatų poveikį visuomeninei, ekonominei, kultūrinei raidai, gerovei ir aplinkai
Dalyko turinys
1 Inovacijų praktikos miško ūkyje samprata, aktualumas ir įtaka šiandieniniams miško socialiniams santykiams
2 Inovacijų politika
3 Institucinių inovacijų praktika miško ūkyje
4 Industrinės inovacijos miško ūkyje
5 Miško organizacijų ir įmonių inovacijų praktika
6 Miško valdymo inovacijos miško ūkyje
7 Žmogiškųjų išteklių inovacijos miško ūkyje
8 Ekonomika ir miško ūkio inovacijos
9 Aplinkosaugos reikšmė miško ūkio inovacijų plėtroje
10 Mokslo įtaka miško ūkio inovacijų praktikoje
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Pratybos 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Pratybos 30 %
Individuali užduotis 20 %
Egzaminas 50 %
Literatūra
S. Mizaras, D. Mizaraitė. Inovacijos Lietuvos miško ūkio įmonėse. Miškininkystė 2008 Nr. 1 (63). 64-73 p.
S. Valentinavičius. Inovacijų valdymas : teoriniai principai, tendencijos, politika. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2011. 303 p.
E. Rametsteiner, G. Weiss. Innovation and innovation policy in forestry:Linking innovation process with systems models. Forest Policy and Economics 8 (2006) 691– 703 p.
J. Kirstukas, B. Vaznonis. novacijų ir techninių pokyčių ekonomika: mokomoji knyga. Akademija, Kauno r. : Aleksandro Stulginskio universiteto Leidybos centras, 2013. 70 p.
M. Kriaučionienė, G. Jucevičius. Organizacijų inovacinė kultūra: mokslo studija. Kaunas : Technologija, 2013. 143 p.
L. Rinkevičius. Mokslas, technologija ir visuomenės kaita : mokomoji knyga. Kaunas: Technologija, 2011. 174 p.
G. Buttoud, I. Kouplevatskaya-Buttoud, B. Slee, G. Weiss. Barriers to institutional learning and innovations in the forest sector in Europe: Markets, policies and stakeholders Forest Policy and Economics 13 (2011) 124–131 p.
K. Kubeczko, E. Rametseiner. Innovation and Entrepreneurship. A New Topic for Forest Related Research? EFI – INNOFORCE – Discussion Paper I. Vienna, 2002. 30 p.
K. Kubeczko, E. Rametsteiner, G. Weiss. The role of sectoral and regional innovation systems in supporting innovations in forestry. Forest Policy and Economics 8 (2006). 704– 715 p.
E. Rametsteiner, G. Weiss. Innovation and Entrepreneurship in Forestry in Central Europe. University of Natural Resources and Applied Life Sciences, “Sustain Life – Secure Survival II” Conference 22-25 September 2004, Prague, Czech Republic. 12 p.