Netradicinės sporto šakos 1

  • Dalyko kodas: FSU1004
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Non - traditional sports 1
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    doc.dr. Renata Kviklienė; doc. dr. Aušra Lisinskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Netradicinių sporto šakų: 1 studijų dalykas padės suvokti skirtumus tarp tradicinių ir netradicinių sporto šakų. Suteiks teorines ir praktines žinias apie fizinio aktyvumo įvairovę ir galimybes fizinio ugdymo pamokose. Studijuojantysis susipažins su nacionalinėmis, tautinėmis ir kitomis mažiau populiariomis sporto šakomis bei žaidimais - fizinio, sveikatos ir sporto kontekstuose. Analizuos jų raidą, šiuolaikines kaitos tendencijas, mokysis technikos ir taktikos veiksmų, gebės paaiškinti jų svarbą, taip pat sužinos pagrindines taisykles, išmanys teisėjavimo metodiką, varžybų organizavimo ypatumus, gebės perteikti turimas žinias savo ugdytiniams.

Dalyko anotacija užsienio kalba

A module of on-traditional sports (subject 1) will help students to understand the differences between traditional and non-traditional sports. Module will provide theoretical and practical knowledge about the diversity and possibilities of physical activity in relation to physical education lessons. The students‘ will get acquainted with national, and other less popular sports and games in order to expand the students‘ experience in knowlwdge whithin physical, health and sports education. This module will provide a detailed analysis of non-sports development, modern trends of change, students will learn technical and tactical actions, will be able to explain their importance, as well as learn the basic rules, know the methodology of judging, the peculiarities of competition organization, and will be able share their gained knowledge with school children in the future.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Tinkamas fizinis parengtumas. Tinkama sveikatos būklė.

Dalyko studijų rezultatai

1. Suvoks skirtumus tarp tradicinių ir netradicinių sporto šakų. Gebės paaiškinti įvairių netradicinių sporto šakų (lėkščiasvydžio, smiginio, badmintono, žolės riedulio, lietuviško ritinio, miestučių, įvairių judriųjų žaidimų bei kitų netradicinių sporto šakų raidą, šiuolaikines kaitos tendencijas, pasiekimus, pagrindines šių sporto šakų žaidimo taisykles, teisėjavimo metodiką, varžybų organizavimo ypatumus; gebės tai perteikti ugdytiniams.
2. Gebės savarankiškai parengti sporto šakos pristatymo planą ir jį įgyvendinti, parengti tyrimo ataskaitą, interpretuoti ir diskutuoti apie gautus rezultatus. Gebės parengti mažos apimties pristatymą pagal reikalavimus apie pasirinktą netradicinę sporto šaką.
Gebės pristatyti idėją ar nuomonę, argumentuoti sprendimą ar tyrimo rezultatus sakytine ir rašytine forma specialistų ir ne specialistų auditorijai.
3. Gebės rinkti ir analizuoti duomenis reikalingus pažinti ugdytinį, jo poreikius, vertinti fizinį, sportinį ir sveikatos ugdymą(si) lemiančius veiksnius.
Gebės paaiškinti technikos, taktikos veiksmus ir judėjimo būdus, jų pedagoginę, fiziologinę, socialinę svarbą bei poveikį ugdytiniams, įgyvendinti ugdymo(si) principus, parinkti ir atlikti pradinio mokymo(si) imitacinius, pagalbinius pratimus ir žaidimo veiksmus, atsižvelgiant į mokinio raidos skirtumus.
4. Gebės vadovauti ir bendradarbiauti grupėje, o pati eiga atitiks didaktinius reikalavimus. Gebės jausti atsakomybę už savo ir ugdytinių saugą ir mokymosi kokybę, ugdys esmines mokinių kompetencijas per individualias ir grupines netradicines fizinio ugdymo veiklas.

Dalyko turinys

1. Netradicinių sporto šakų ugdymo kryptys, būdai, galimybės:
2. Fizinio aktyvumo reikšmė mokinio gyvenime.
3. Sporto šakų įvairovė ir pristymas fizinio ugdymo pamokose.
4. Lietuviško ritinio, miestučių, smiginio, petankės, pasagos mėtymo, virvės traukimo, kitų netradicinių sporto šakų istorija ir raida. Šių sporto šakų technika ir taktika, eiga, taisyklės, varžybų organizavimas ir pravedimas
1. Savarankiškas darbas ieškant mokslinių straipsnių ir užsienio kalbomis pagal pateiktą tematiką artimą „Netradicinėms sporto šakoms“
2. Pasirinktos netradicinės sporto šakos pristatymo plano parengimas remiantis užsienio moksliniais šaltiniais.
3. Prezentacija kaip būdas pristatyti atlikto darbo pagrindines tezes.
1. Aktyvaus laisvalaikio formos – žaidimai: ,,Frisbee” (lėkščiasvydis), „Diskgolfas“, ,,Kroket’as”, ,,KUUB’as”, ,,Patanque”, ,,Bachata” ir k.t. (pasirinktinai)
2. Užsiėmimai su mobiliomis FA priemonėmis (pasirinktinai).
3. Badmintono, žolės riedulio, lietuviško ritinio, miestučių, pasagos mėtymo ir kitų sporto šakų technikos, taktikos veikmai (stovėsenos, judėjimo būdai, raketės, lazdos, ritinio, pasagos laikymas, metimai, padavimai, smūgiavimo būdai ir kita) (pasirinktinai)
4. Įvairių sporto šakų taisyklės, jų panašumai, skirtumai.
1. Judriųjų žaidimų taikymas skatinant bendradarbiavimą grupėje
2. Patyrimo pedagogika – patyriminis mokymas
3. Garbingas žaidimas – „Fair play“
4. Kompetencija. Kompetencijos. Kompetetingumas.
5. Varžybų organizavimas – rungčių vykdymas
6. Pasirinkos sporto šakos varžybų organizavimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 4 val.
Pratybos 26 val.
Konsultacijos 2 val.
Savarankiškas darbas 48 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Savalaikis užduočių atlikimas – 40 %, Planas ir pristatymas – 20 %, egzaminas – 40 %

Literatūra

1. 2006 Poteliūnienė S. Kūno kultūros pamokos turinio įvairinimas judriaisiais žaidimais : metodinė priemonė. Vilnius
2. 2014 Vilūnienė A., Trinkūnienė L. Šiuolaikinė kūno kultūros pamoka: žaidimai: studijų knyga. Kaunas: Lietuvos sporto universitetas
3. 2006 Skurvydas A., ir kt. Fizinis aktyvumas ir sveikata. Kaunas, LKKA
4. 2004 Volbekienė V. Fizinis aktyvumas: gyvenimo įgūdžių pamokos. Studijų knyga. LSIC
5. 2008 Skurvydas A. Judesių mokslas: raumenys, valdymas, mokymas, reabilitavimas, sveikatinimas, treniravimas, metodologija : [monografija]. Kaunas, LKKA
6. 2004 Skernevičius J., Raslanas A., Dadelienė R. Sporto mokslo tyrimų metodologija: [vadovėlis] Vilnius: LSIC
7. 2013 Mitchell, Stephen A. Teaching sport concepts and skills: A tactical games approach for ages 7 to 18. 3rd ed. Champaign (Ill.): Human Kinetics.
8. 2014 Allen W. Games, Ideas and Activities for the Primary PE (Classroom Gems) Second Edition. Pearson Education Limited.
9. 2004 Bailey G. The physical educator’s big book sport lead-up game : a complete K-8 sourcebook of team and lifetime sport activities for skill development, fitness and fun! Vancouver (Wash.) : Educators Press.
10. 2013 The sports book : the sports, the rules, the tactics, the techniques / editorial consultant Ray Stubbs. 4th ed. London : Dorling Kindersley.
Papildoma literatūra
1. 2013 Blauzdys V., Vilkas A. Pagrindinių ir magistrantūros studijų mokslo darbų rengimas. Metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.
2. 2002 Paškevičius F. Sportiniai žaidimai ir tūkstantmetė ripka : 200 planetos žaidimų.
3. 2001 Stonkus S. Parengiamieji krepšinio žaidimai : mokymo priemonė.