Kaimo plėtros vadybos kursinis darbas (KPA)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalyko tikslas išugdyti projektinio darbo gebėjimus būtinus savarankiškam kaimo kiekybinių ir kokybinių struktūrinių pokyčių valdymui siekiant regiono darnaus vystymosi. Studentai gebės rinkti, sisteminti, analizuoti, vertinti ir racionaliai panaudoti vietos ir pritrauktus išteklius, apibrėžti galimybes, planuoti ir vertinti kaimo vietovių pokyčius, gebės novatoriškai, konsultuojantis su kaimo plėtros veikėjais ieškoti naujų – kaimo gyvybingumą ir konkurencingumą užtikrinančių sprendimų, savarankiškai rengti, priimti ir įgyvendinti individualius ir kolektyvinius kaimo darnios, integruotos plėtros vadybos sprendimus. Studijų metu bus taikomi įvairūs studijų metodai, tokie kaip aiškinimas, probleminių atvejų analizė, diskutavimas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of the study subject is to develop project work skills necessary for independent management of quantitative and qualitative structural changes in rural areas in order to achieve sustainable development of the region. Students will be able to collect, systematize, analyse, evaluate and rationally use local and attracted resources, define opportunities, plan and evaluate changes in rural areas, will be able to innovate, in consultation with rural development actors, to find new solutions that ensure rural vitality and competitiveness, to independently develop, adopt and implement individual and collective rural sustainable management solutions. During the studies, various study methods will be applied, such as interpretation, analysis of problematic cases, discussion.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mikroekonomika, Makroekonomika, Rinkodara, Vadyba, Kaimo plėtros ir regioninė politika, Viešoji politika ir administravimas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba rinkti, sisteminti, analizuoti, vertinti duomenis ir taikyti įvairius tyrimo metodus siekdami nustatyti kaimo vietovės socialinę ekonominę būklę.
2. Geba apibrėžti problemas, galimybes, planuoti ir vertinti kaimo vietovių pokyčius siekdami racionaliai panaudoti vietos ir pritrauktus išteklius.
3. Geba suklasifikuoti, susieti kaimo vietovių konkurencingumo stiprinimo priemones ir veiksmus.
4. Geba nustatyti, išmatuoti kaimo plėtros valdymo problemas, nustatyti ryšius tarp kaimo ir regionų plėtros politikos, programų ir projektų
5. Geba konsultuotis su kaimo plėtros veikėjais, rengti ir priimti individualius bei kolektyvinius kaimo darnios, integruotos plėtros vadybos sprendimus.
6. Geba apibrėžti kaimo vietovių vystymo įžvalgas, organizacijų funkcijas, inovacijų kūrimo ir diegimo principus bei būdus bioekonomikos plėtros kontekste.
7. Geba rengti ir įgyvendinti kaimo vietovių vystymosi projektus, apibrėžti strateginio proveržio jėgas, numatyti veiklas, kurios sustiprintų pažangą diegiant skaitmenines technologijas, bioenergetiką ir kaimo vertės grandines.
Dalyko turinys
1. Kursinio darbo struktūra ir turinio reikalavimai, tyrimo tikslas ir uždaviniai.
2. Dalykinės ir mokslinės literatūros, teisės aktų, statistinių ir empirinių duomenų bei kitų informacijos šaltinių analizė, empirinio tyrimo metodika.
3. Įvairių autorių nuomonės ir mokslinių tyrimų, analizuojamu klausimu, apibendrinamas.
4. Pagrindinių atvejo charakteristikų, teorinių ir praktinių nagrinėjamos problemos sprendimo būdų aprašymas.
5. Detali kaimo plėtros valdymo problemos analizė, ekonominiai, statistiniai skaičiavimai, empirinių tyrimų rezultatų ir juos lemiančių veiksnių nagrinėjamas, rezultatų nuokrypiai nuo teorinių nuostatų, vidutinių dydžių.
6. Praktinis tyrimo rezultatų taikymas, su nagrinėtos problemos sprendimu susiję siūlymai, jų ekonominis bei socialinis pagrindimas.
7. Tiriamojo objekto pokyčių (įžvalgų) numatymas remiantis tyrimo rezultatais ir teorinėmis koncepcijomis, naudojant prognozavimo, modeliavimo ir projektavimo metodus.
8. Apibendrintų autoriaus atliktų tyrimų rezultatų ir galimų tyrimo problemos sprendimo būdų glaustas pateikimas išvadose.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos - 4 val.
Savarankiškas darbas - 103 val.
Iš viso - 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Praktinių darbų atlikimas ir rezultatų pateikimas – 50 %
Egzaminas - 50 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Vaitkevičius, S.; Merkys, G.; Atkočiūnienė, V.; Vaitkevičienė, D.; Bubelienė, D. 2019. Tiriamųjų projektų rašymo pagrindai: metodologinis požiūris. Mokomoji knyga socialinių mokslų studentams ir absolventams, VDU, ŽŪA.
2. 2016 Atkočiūnienė, V.; Aleksandravičius, A.; Dautartė, A.; Vitunskienė, V.; Zemesckis, R. 2016. Ūkių modernizacija rinkų ir kaimo vystymosi kontekste: Lietuvos atvejis : mokslo studija, ASU, 287 p. : iliustr.
3. 2016 A New Rural Development Paradigm for the 21st Century (2016) A toolkit for Developing Countries. OECD
4. 2015 Gallent, N., Hamiduddin, I., Juntti, M., Kidd, S., Shaw, D. Introduction to Rural Planning: Economies, Communities and Landscapes, 2nd Edition.
5. 2013 Atkočiūnienė, V. 2013. Kaimo pokyčių vadyba : [mokomoji knyga] / Aleksandro Stulginskio universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Verslo ir kaimo plėtros vadybos institutas. Akademija, Kauno r. : ASU.
Papildoma literatūra
1. 2019 Europos žaliasis kursas. 2019. Komisijos komunikatas Europos parlamentui, Europos vadovų tarybai, tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir regionų komitetui. Briuselis, 2019 12 11
2. 2019 Lietuvos kaimo ir žemės ūkio plėtros baltoji knyga. Nacionalinės politikos iššūkiai, uždaviniai ir veiksmai iki 2030 m., Žemės ūkio ministerija 2019.
3. 2018 Atkočiūnienė, V.; Plioplys, E.. Pažangaus kaimo vystymosi varomosios jėgos // Regional formation and development studies : journal of social sciences. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla. ISSN 2029-9370. No. 3 (26) (2018), p. 5-15.
4. 2016 Vidickienė, D., Gedminaitė-Raudonė, Ž., Vilkė, R. 2016. Kaimiškųjų regionų gyvybingumo veiksniai. Mokslo studija, LAEI
5. 2015 Kvartiuk, V. 2015. Participatory governance in rural development. Leibniz Institute of Agricultural Development in Transition Economies. IAMO.