Meninio ugdymo tyrimai 1 (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 3036
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Research in Arts Education 1
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Jolita Kudinovienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šio dalyko metu studentai susipažins su kiekybinių bei kokybinių metodologijų pagrindais ir filosofiniais pagrindimais, rinks duomenis ir juos sistemins bei pateiks pagal atskirų žanrų reikalavimus. Išmoks, kaip rinktis tinkamą meninio ugdymo problemą, kaip ją apibūdinti ir kokiais metodais ją galima tirti. Ugdomas gebėjimas kūrybiškai naudotis inovatyviomis informacinėmis technologijomis, duomenų bazėmis, ieškant ir kaupiant informaciją pedagoginei tiriamajai veiklai. Bus aptariami kalbos ir stiliaus klausimai, kuriuos diktuoja skirtingi tyrimų žanrai. Teorinėse paskaitose ir praktinėmis užduotimis bus supažindinami su įvairias duomenų rinkimo būdais, kaip antai pedagoginiu stebėjimu, interviu, grupine diskusija, apklausa raštu bei dokumentų ir artefaktų analize.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the study subject students will get familiarized with fundamentals of qualitative and quantitative methods as well as their philosophical substantiation, they will accumulate data, systemize them and present according to the requirements of different genres. Students will learn how to choose a relevant problem of education in arts, how to characterize it and what methods to choose. Students’ ability to creatively apply innovative IT when searching for or accumulating information for pedagogical research activity is developed. Language and style issues determined by different research genres will be also discussed. Different data accumulation methods, such as pedagogical observation, interview, group discussion, written survey and analysis of documents and artefacts will be presented in both theoretical classes and practical assignments.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Pedagogika, ugdymo sistemos, bendroji ir raidos psichologija, edukacinė psichologija

Dalyko studijų rezultatai

Suvokia mokslinio tyrimo sampratos pagrindinius teiginius bei pedagoginio tyrimo metodologijos pasirinkimo teorines prielaidas.
Geba atskirti mokslinę literatūra nuo praktinės, moka naudotis informacijos šaltiniais, juos kritiškai vertinti ir tikslingai taikyti IKT.
Susipažįsta su pagrindinėmis duomenų rinkimo strategijomis ir jų derėjimu su tyrimo objektu ar tikslu.
Turi pradinius mokslinio tyrimo įgūdžius ir geba rinkti duomenis, padėsiančius aiškintis su meniniu ugdymu susijusias problemas
Geba pasirinkti tyrimo strategijas, kurios tinkamiausios nagrinėjamai meninio ugdymo problemai spręsti.
Geba teminiu pagrindu organizuoti ir pateikti skaitytą literatūrą.
Supranta, kad tyrimai turi būti atliekami laikantis įstatymų bei etikos normų, nepažeidžiant ugdytinių ir kitų asmenų privatumo bei orumo.

Dalyko turinys

Mokslinio tyrimo samprata. Pedagoginio tyrimo principai. Pedagoginio tyrimo strategijos. Veiklos tyrimo procesas ir tipai. Problemos rinkimosi būdai. Tyrimo tikslų bei uždavinių formulavimas. Tyrimo objekto išskyrimas ir meninio ugdymo problemos/reiškinio aktualumo aprašymas.
Mokslinės literatūros rinkimas, sisteminimas ir analizė. Darbas su universiteto duomenų bazėmis. Kaip ieškoti metodinės ir teorinės literatūros, padedančios spręsti įvardytą problemą. Mokslinės ataskaitos literatūros apžvalga. Kaip rasti literatūros duomenų bazėse. Kaip aprašyti surinktą literatūrą; etikos reikalavimai. Literatūros sąrašo sudarymas pagal APA stilių
Duomenų rinkimo būdai: stebėjimas, interviu, grupinė diskusija, apklausa raštu, dokumentų analizė, dienoraščiai ir kiti refleksijos būdai.
Menais grįstų tyrimų metodai.
Kaip pasirinkti tinkamiausias tyrimo strategijas (stebėjimą, interviu, grupinę diskusiją, dokumentų analizę, apklausą raštu). Kodėl svarbu suprasti ir pateikti teorinį savo pasirinkto metodo pagrindimą.
Kaip skaityti ir interpretuoti kiekybinius tyrimus.
Kaip skaityti ir interpretuoti kokybinius tyrimus.
Tyrimo stilius ir kalba.
Kaip tyrimo aprašyme parodyti proceso kaitą.
Refleksijos svarba ir nauda veiklos tyrimo procese.
Tyrimo stilius ir kalba.
Kaip tyrimo aprašyme parodyti proceso kaitą.
Refleksijos svarba ir nauda veiklos tyrimo procese.
Tyrimo rezultatų sklaidos formos. Kritinis teorinės ir metodinės literatūros skaitymas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai , 16 val.
Savarankiškas darbas 48 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Pasirinktos problemos teorinės literatūros apžvalga raštu 20 proc., raštiško projekto metodologijos dalis 40 proc., egzaminas 40 proc.

Literatūra

1. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai. Principai ir metodai Vilnius: Vaga.
3. 2016 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: edukologija ir kiti socialiniai mokslai : vadovėlis Vilnius : Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras
5. 2015 Rupšienė, L., Rutkienė, A. Edukacinis eksperimentas: vadovėlis Klaipėda:
KU leidykla
4. 2008 Kudinovienė, J. Meno edukologinių tyrimų metodologijos pradmenys http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4242074/datastreams/MAIN/content
6. 2007 International Handbook of Research in Arts Education / Ed. Bresler L. Dordrecht: Springer file:///C:/Users/Acer/Downloads/00b7d51b9fd259a502000000.pdf
2. 1999 Charles, C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas. Vilnius: Alma litera.
Papildoma literatūra
1. 2012 Barone, Tom; Eisner, Elliot W. Arts Based Research. Los Angeles: Sage.
2. 2010 Norton, L. S. Action Research in Teaching and Learning: a practical guide to conducting pedagogical research in universities. London; New York: Routledge.
3. 2007 Žydžiūnaitė, V. Tyrimo dizainas: Struktūra ir strategijos. Kaunas: Technologija.
4. 2005 Campoy, Renee. Case study analysis in the classroom: Becoming a reflective teacher. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
5. 2003 Rienecker L., Jorgensen P. S. Kaip rašyti mokslinį darbą. Vilnius: Aidai.
6. APA Style. Prieiga per internetą: < >
http://www.apastyle.org/learn/quick-guide-on-references.aspx