Įtraukusis fizinis ugdymas (MDP)

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Applied Physical Education
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Vida Ostasevičienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Fizinio ugdymo ir sveikatos ugdymo mokytojui yra labai svarbu individualiai koreguoti fizinius krūvius atsižvelgiant į ugdytinių fizinę, funkcinę, sveikatos būkles, lėtinius sveikatos sutrikimus, patologijas, negalias. Modulyje mokoma taikyti paprastus tyrimo metodus ir vertinti esamą moksleivių fizinę ir funkcinę būklę bei jos kaitą fizinių krūvių įtakoje; atlikti fizinių krūvių korekciją. Ugdomas poreikis ir gebėjimai naudotis įvairiais informacijos šaltiniais, remtis mokslo pasiekimais, specialistų rekomendacijomis, kitų šalių patirtimi, naudotis IKT. Ugdomas gebėjimas adaptuoti esamas fizinio aktyvumo formas, programas, projektus, įgyvendinamus ugdymo institucijose ir bendruomenėje, atsižvelgiant į ugdytinių sveikatą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

A teacher of physical and health education needs knowledge of individual distribution of physical loads with regard to the physical, functional and health states, chronical diseases, pathologies and disabilities of a learner. In the module, students learn to apply simple research methods, to assess the current physical and functional state of learners and its changes due to physical loads, as well as to conduct the correction of physical loads. They develop a need and abilities to use different information sources, refer to the achievements of sports medicine, specialists’ recommendations, experience of other countries and ICT. Students develop an ability to optimize the existing forms, programmes and projects of physical activity taking into consideration child health, which are implemented in educational institutions and the community.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Žmogaus anatomija ir morfologija, Fizinio ugdymo didaktika, Sveikatos ugdymas.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės identifikuoti taikomojo fizinio aktyvumo tikslus ir strategiją esant įvairiai sveikatos būklei, lėtiniams sveikatos sutrikimams, patologijoms, negaliai.
2. Gebės parinkti ir taikyti paprastus tyrimo metodus ir vertinti esamą ugdytinių su sveikatos problemomis fizinę ir funkcinę būklę bei jos kaitą fizinių krūvių įtakoje.
Gebės rinkti, analizuoti ir interpretuoti informacijos šaltinius, ugdytis poreikį remtis mokslo pasiekimais.
Gebės moksliškai analizuoti fizinio aktyvumo formas, programas, projektus, ugdymo institucijose ir bendruomenėje, interpretuoti tyrimo rezultatus, daryti išvadas ir siūlyti jų optimizavimo būdus.
3. Gebės parengti, individualizuoti ir įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklos ar kitos ugdymo institucijos taikomosios kūno kultūros programas, ilgalaikius ir trumpalaikius bei sveikatos ugdymo(si) planus, projektus, atsižvelgiant į sveikatos būklę, lėtinius sveikatos sutrikimus, patologijas, negalią.

Dalyko turinys

Organizmo pokyčiai esant įvairioms sveikatos būklėms, lėtiniams sveikatos sutrikimams, patologijoms.
Negalios rūšys ir organizmo galimybės.
Fizinio aktyvumo tikslai ir galimybes, esant įvairioms sveikatos būklėms, lėtiniams sveikatos sutrikimams, patologijoms, negaliai.
Taikomosios kūno kultūros veiklų įvairovė, priemonės, aplinkos pritaikymas.
Judamojo aparato tyrimai, jų taikymo ypatumai.
Organizmo funkcinių sistemų tyrimo metodai
Tyrimo duomenų analizės strategijos.
Fizinio aktyvumo programų įvairovė, atsižvelgiant į tikslus, organizmo būklę, esamus resursus.
Ugdymo įstaigų ir bendruomenėse galimų programų ypatumai.
Taikomojo fizinio ugdymo programų efektyvumas.
Taikomosios kūno kultūros programų optimizavimo strategijos.
Ilgalaikių ir trumpalaikių taikomojo fiznio ugdymo planų ypatumai.
Taikomojofizinio ugdymo programų įgyvendinimo strategijos.
Taikomojo fizinio ugdymo projekto rengimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 32 val.
Savarankiškas darbas 59 val.
Iš viso 107val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotys 50 proc., pateiktis 15 proc., veiklos pristatymas 15 proc., projektas 20 proc.

Literatūra

1. 2011 Winnick J. Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetic
2. 2008 Radzevičienė L. Lavinamųjų klasių mokinių fizinės veiklos modeliavimas. Šiaulių universitetas
3. 2012 Peer L., Reid G. Special educational needs :a guide for inclusive practice. Los Angeles, SAGE,
4. 2003 Taikomoji neįgaliųjų fizinė veikla, red. Adomavičienė R. Kaunas, LKKA
5. 2008 Plukas K., Mačikėnas E., Jarašiūnienė D., Mikuckienė I. Taikomoji biomechanika neįgaliųjų reabilitacijoje ir sporte. Kaunas, Vaistų žinios.
Papildoma literatūra
1. 2012. Kiušaitė J. Socialinis darbas su specialiųjų poreikių turinčiais ugdytiniais. Edukologija
2. 2008 Skučas K. Neigaliųjų lengvosios atletikos ir golbolo teorija ir metodika. Kaunas LKKA
3. 2008 Skučas K. Vėžimėlių krepšinio ir neįgaliųjų plaukimo teorija ir metodika, Kaunas, LKKA