Baigiamasis bakalauro darbas (Fizinio ugdymo)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Baigiamojo bakalauro darbo paskirtis – studentui įgyti kompetencijų savarankiškam teoriniam ir empiriniam tiriamajam darbui ugdymo srityje atlikti. Baigusieji universitetines studijas fizinio ugdymo pedagogai geba surasti ir analizuoti švietimo ir ugdymo mokslinę ir informacinę literatūrą, taikyti šiuolaikinius informacijos kaupimo, analizės ir sisteminimo būdus ir indentifikuoti švietimo ir ugdymo tyrimo problemą, parengti tiriamojo darbo metodiką, sklandžiai žodžiu ir raštu pristatyti tyrimo rezultatus, konstruktyviai diskutuoti tyrimo tema viešame tyrimo rezultatų pristatyme. Bakalauro darbas įforminamas pagal tokio pobūdžio darbams keliamus reikalavimus ir ginamas viešame baigiamojo darbo gynimo posėdyje. Baigiamajam darbui vadovauja paskirtas studijų programos dėstytojas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
BA Paper aims to develop students’ competences to carry out a self-dependent theoretical and empirical research in the field of educational sciences. The graduate teachers of the studies in physical education are able to search for and analyze scientific and informative literature, to apply modern methods of information retrieval, analysis and systematization, to identify an educational or educational research problem, to prepare methodology of research work, to consistently present research results orally and in writing, as well as to constructively discuss a research topic during the public presentation of the research results. BA Paper is finalized in accordance with the requirements set for such type of written papers and is publicly defended at the meeting of BA Paper Defense Board. A teacher of the department is appointed supervisor of BA Paper.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Pedagogika, bendroji ir raidos psichologija, sveikatos ugdymas, mokslinio darbo metodologijos pagrindai, studijų krypties kursinis darbas, pedagoginė prakika, pedagoginių studijų baigiamasis darbas
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebės surasti, analizuoti ir sisteminti švietimo ir ugdymo, fizinio ugdymo, sveikatos ugdymo mokslinę literatūrą, taikyti šiuolaikinius informacijos kaupimo, analizės ir sisteminimo būdus ir indentifikuoti švietimo ir ugdymo tyrimo problemas
2. Gebės taikyti įvairių švietimo ir ugdymo, sporto mokslo žinias, besimokančiųjų pasiekimų tyrimų rezultatus ir specializuotas informacines technologijas, atliekant tyrimus, analizuojant ir rūšiuojant duomenis, vizualizuojant ir pateikiant rezultatus
3. Gebės pasirengti tyrimo planą identifikuotai fizinio sveikatos ugdymo problemai spręsti ir jį įgyvendinti, pasirinkti tinkamą tyrimo strategiją ir duomenų rinkimo bei analizės metodus, korektiškai analizuoti, apibendrinti ir interpretuoti tyrimo rezultatus, apie juos diskutuoti, formuluoti tyrimo išvadas ir rekomendacijas, tinkamai parengti tyrimo ataskaitą ir konstruktyviai diskutuoti tyrimo tema viešame tyrimo rezultatų pristatyme
4. Gebės bendradarbiauti, etiškai komunikuoti su specialistais ir bendruomene atliekant empirinį tyrimą, pristatant tyrimo rezultatus ir prisiimi atsakomybę už savo veiklos ir atlikto tyrimo kokybę
Dalyko turinys
1. Socialinių mokslų metodologinės prieigos.
2. Informacijos rinkimas, sisteminimas, apibendrinimas. Kritinis skaitymas.
3. Akademinė kalba.
4. Mokslinių tyrimų sklaida.
5. Tyrimo prezentavimas. Tyrimo publikavimas.
6. Praktiniai edukologinio tyrimo modeliavimo aspektai.
7. Praktiniai tyrimo strategijų ir metodų taikymo aspektai.
8. Duomenų analizės metodai.
9. Fizinio ir sveikatos ugdymo specialybės pagrindinių studijų programos mokslo darbų reglamentas.
10. Pedagoginio tyrimo etika: teoriniai ir praktiniai aspektai.
11. Pedagoginės problemos tyrimo refleksija: paskirtis, galimi sunkumai, problemų sprendimo būdai.
Dalyko studijos valandomis
Konsultacijos 10 val.
Savarankiškas darbas 390 val.
Iš viso 400 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Baigiamasis darbas - 100%
Literatūra
1. 2013 Blauzdys V., Vilkas A. Pagrindinių ir magistratūros studijų mokslo darbų rengimas. Vilnius: Edukologija.
2. 2004 Skernevičius J., Raslanas A., Dadelienė R. Sporto mokslo tyrimų metodologija. Vilnius: LSIC
3. 2016 Kardelis K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai : edukologija ir kiti socialiniai mokslai : vadovėlis. Vilnius : Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras
4. 2006 Bitinas B. Edukologinis tyrimas: sistema ir procesas. Kronta
5. 2010 Grabauskienė V. Studijų darbo vizualizavimas. Metodinė priemonė. Vilnius: VPU leidykla
Papildoma literatūra
1. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai. Vilnius: Vaga,.
2. 2015 Jones, I. Research methods for sports studies. London; New York:Routledge,
3. 2015 Thomas, J. R., Nelson, J. K., Silverman, S. J. Research methods in physical activity. Champaign (Ill.) : Human Kinetics
4. 2005 Pukėnas. K. Sportinių tyrimų duomenų analizė SPSS programa Kaunas: LKKA