Plaukimas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Fizinio ugdymo mokytojui yra labai svarbu individualiai parinkti saugų fizinį aktyvumą vandenyje atsižvelgiant į ugdytinių fizinę, funkcinę, sveikatos būkles, negalias; optimaliai paruošti saugią pratybų aplinką, reikiamas priemones; užtikrinti individualų ugdytinio fizinio aktyvinimo procesą vandenyje; suteikti pagalbą įvykus sportinei traumai ar sveikatos sutrikimui.
Dalyko anotacija užsienio kalba
It is very important for a teacher of physical education to choose a safe individual physical activity in water with regard to the physical, functional and health condition or ill health of the learner; to optimally create a safe environment and necessary means for exercising; to ensure individual process of a learner’s physical activity in water; as well as to provide help after an injury or health disorder in water.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Žmogaus anatomija ir morfologija, Kineziologijos pagrindai, Socialinis emocinis ugdymas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebės rinkti ir interpretuoti informacijos šaltinius, analizuoti ugdytinio galimybes ir pasiūlyti, bei taikyti aktyvius plaukimo mokymo metodus, sukurti saugią pratybų aplinką, reikiamas priemones.
2. Gebės analizuoti esamas plaukimo mokymo programas, projektus ugdymo institucijose ir bendruomenėje, siūlyti jų optimizavimo būdus, atsižvelgiant į ugdytinių fizinę, funkcinę, sveikatos būkles, gebėjimų kaitą ir asmenybės aspektus. Suteiksi pagalbą įvykus sveikatos sutrikimui.
Dalyko turinys
Vandens fizinių savybių įtaka.
Saugaus fizinio aktyvumo vandenyje pagrindai, saugios pratybų aplinkos kūrimas.
Mokymo metodų įvairovė ir taikymas remiantis naujausiais informacijos šaltiniais, atsižvelgiant į ugdytinių raidos, asmenybės aspektus, fizinę, funkcinę, sveikatos būkles, gebėjimą plaukti.
Pagalbinių priemonių taikymo ypatumai.
Plaukimo būdų biomechaninė ir technikos analizė.
Mokymo metodikų optimizavimo perspektyvos.
Fizinio krūvio vandenyje dozavimo ypatumai atsižvelgiant į ugdytinių fizinę, funkcinę, sveikatos būkles, gebėjimą plaukti.
Pagalbos, įvykus sveikatos sutrikimui vandenyje ypatumai.
Plaukimo renginių organizavimo ir vykdymo ypatumai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 8 val.
Pratybos 40 val.
Savarankiškas darbas 59 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotys 50 proc., refleksija ir parinktų plaukimo mokymo metodų demonstravimas 20 proc., grupinio darbo pristatymas 10 proc., refleksijos ir dalyvavimo pratybose suminis vertinimas 20 proc.
Literatūra
1. 2015 Lepore M. Assesment and activities for teaching swimming. Human Kinetic
2. 2015 Riewald S., Rodeo S. Science of swimming faster Human Kinetic
3. 2015 Thompson K.G. Pacing: individual strategies for optimal performance. Human Kinetics
4. 2015 Layne M. Water Exercise, Human Kinetics
5. 2013 Lawton J. Complete guide to primary swimming. Human Kinetics
Papildoma literatūra
1. 2000 Klemensas A. Plaukimas, nardymas ir kiti malonumai. Vilnius, Argumentas
2. 2006 Christine B. M. Outdoor Leadership, 2006. Human Kinetic
3. 2005 McLean D., Yoder D. Issues in Recreation and Leisure. Human Kinetic

