Sporto žaidimų didaktika 5: Teniso, stalo teniso mokymas

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: The Didactics of Sports Games: Tennis and Table Tennis Training
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Rūtenis Paulauskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Stalo teniso turinys ir teniso technologijos sudaro galimybes studentui įgyti ne tik šių sporto šakų raidos, technikos ir taktikos pradinio mokymo(si) žinių, gebėjimų perprasti jų dėstymo bei mokymosi technologijas. Studentas įgyja tiriamųjų ir lyderiavimo mokėjimų bei gebėjimų priimti sprendimus besikeičiančiomis sąlygomis. Plėtoja nuostatas ugdyti savo ir besimokančiojo požiūrį į stalo tenisą, tenisą kaip reikšmingas įvairiomis prasmėmis procesą: jausti atsakomybę už savo ir ugdytinių saugą, žinias ir mokymosi kokybę. Ugdosi poreikį nuolat fiziškai lavintis ir siekti naujų žinių ir tobulėjimo.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The content of the study subject Tennis and Table Tennis gives students a possibility to acquire knowledge on the development, technique and tactics of these sports, as well as abilities to master their teaching and learning technologies. Students is able to acquire research and leadership skills, as well as abilities to make decisions in the changing conditions. They acquire provisions to develop own and the learner’s attitude towards tennis and table tennis as a significant process: to assume responsibility for own and the learners’ safety, knowledge and learning quality. Students develop a need to develop physically and strive for new knowledge and development.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Tinkamas fizinis parengtumas. Tinkama sveikatos būklė

Dalyko studijų rezultatai

Gebės remdamasis stalo teniso ir teniso žaidimo taisyklėmis, kurti varžybų sistemas, apibūdinti technikos, taktikos pradinio mokymo(si) technologijas.
Žinos teniso ir stalo teniso sporto šakų istoriją. Gebės kritiškai vertinti ir analizuoti skirtingas mokymo metodikas.
Gebės analizuoti stalo tenisininkų ir teniso sportininkų techniką ir taktiką psichologiniu aspektu, aprašys žaidimų veiklą, prognozuodamas jos rezultatus.
Gebės planuoti stalo teniso ir teniso pratybas, taikyti šiuolaikiškus valdymo principus, atsižvelgiant į besimokančiųjų sveikatą, patirtį ir parengtumą.
Gebės ugdyti savo ir ugdytinių teigiamą požiūrį į stalo tenisą ir tenisą, bendrąsias ir dalykines kompetencijas, jaus atsakomybę už savo ir ugdytinių mokymosi ir auklėjimosi kokybę.

Dalyko turinys

Stalo teniso ir teniso raida. Žaidimų ištakos. Raida pasaulyje ir Lietuvoje.
Stalo teniso ir teniso žaidimų technika. Stovėsenos. Judėjimo būdai. Raketės laikymo būdai. Dešininis ir kairinis smūgiai. Padavimai.
Žaidimų taktika. Žaidimo taisyklės. Vieneto ir dvejeto žaidimas.
Stalo teniso ir teniso taktika ir jos taikymas praktinėje veikloje.
Teisėjavimas teniso ir stalo teniso varžybose, varžybų protokolų pildymas, varžybų vykdymas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 8 val.
Pratybos 38 val.
Konsultacijos 2 val.
Savarankiškas darbas 59 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Atliktų teniso ir stalo teniso technikos veiksmų vertinimas – 30%, namų darbas - 20%, egzaminas – 50 %

Literatūra

1. 2017 Mizeras, R. Stalo tenisui 90. Lietuvos stalo teniso asociacija.
2. 2016 Korkutis, V. Teniso žvaigždės iš arti. Lietuvos teniso sąjunga.
3. 2008 Bogušas, V. Lietuvos stalo teniso enciklopedija. Arx Baltica
4. 2007 Bogušas, V. Žaidžiame stalo tenisą. Šviesa.
5. 1999 Bogušas, V., Mieželytė, A. Stalo tenisas: teorija ir didaktika: vadovėlis Egalda