Judrieji žaidimai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Žaidimai – viena pagrindinių sveikatos ir fizinio ugdymo priemonių. Žaidimams būdingas lenktyniavimas, įvairios emocijos, ugdomi pagrindinių judesių (ėjimo, bėgimo, šuolių, metimų, gaudymų, daiktų nešimo ir kt.) motoriniai įgūdžiai, tobulinama judesių koordinacija, grūdinamas organizmas, aktyvėja kūrybinis žaismingumas, tobulėja psichinės, fizinės ir moralinės savybės (sumanumas, išradingumas). Pratybų metu patys savarankiškai mokinsis parinkti, pritaikyti, vesti, varijuoti, adaptuoti įvairius žaidimus be inventoriaus, su specialiu inventoriumi, ribotoje erdvėje ar neapibrėžtame plote.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Games are one of main means of health and physical education. They are characterized by competitiveness and different emotions, develop motor skills of main moves (walking, running, jumping, throwing, catching, etc), develop coordination of movement, stimulate creative playfulness, develop mental, physical and moral values. During the practical classes, students learn to independently choose, apply, lead, vary and adapt different games without inventory, with special inventory, in limited and unlimited space.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Gimnastika, Sporto žaidimai (krepšinis, tinklinis, rankinis, futbolas), Sveikatos ugdymas, Bendroji ir raidos psichologija, Žmogaus anatomija ir morfologija, Užsienio kalba, Žmogaus fiziologija, Pedagogika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Išmanys judriųjų žaidimų raidą, šiuolaikines kaitos tendencijas, taisykles, teisėjavimo metodiką, varžybų organizavimo ypatumus; žinos kaip tai perteikti ugdytiniams.
2. Įgys tyrėjo kompetencijų analizuodamas mokslinę literatūrą užsienio kalba bei perteikdamas analizuotos literatūros šaltinių pagrindines tezes pasirinkta atsiskaitymo forma (projektas, mažos apimties rašto darbas).
3. Gebės:
- atlikti ir paaiškinti technikos, taktikos veiksmus ir judėjimo būdus, jų pedagoginę, fiziologinę, socialinę svarbą bei poveikį ugdytiniams;
- įgyvendinti pradinio mokymo(si) principus;
- parinkti ir atlikti pradinio mokymosi imitacinius, pagalbinius pratimus ir žaidimo veiksmus;
- sumaniai vadovauti žaidimų metu, laikytis žaidimo etikos taisyklių ir išvengti traumų pačiam bei nežaloti kitų;
- greitai, tiksliai, išradingai, tiksliai ir ekonomiškai atlikti judesius, veiksmus ir jų derinius sudėtingomis, nenumatytomis nuolat kintančiomis situacijomis;
- valdyti judesius, improvizuoti;
Studentas gebės parinkti ir pritaikyti žaidimą, žaidimo aplinką, inventorių pagal ugdytinių pajėgumą, gebės įvairinti pamokas ir popamokinę veiklą bei organizuoti papildomas veiklas stovyklų ar kitų išvykų su mokiniais metu.
4. Gebės:
- ugdyti besimokančiojo požiūrį į judriuosius ir sporto žaidimus kaip reikšmingą pačiomis įvairiomis prasmėmis procesą;
- jausti atsakomybę už savo ir ugdytinių saugą ir mokymosi kokybę;
- ugdyti poreikį nuolat fiziškai tobulėti, rodyti įniciatyvą, gerbti varžovą.
Vedant žaidimus skatins ugdytinius bendradarbiauti, kūrybingai, atsakingai, nepažeidžiant taisyklių spręsti jiems pavestas užduotis.
Dalyko turinys
Judrieji žaidimai, jų klasifikacija, estafetės, technika ir taktika, taisyklės.
Judriųjų žaidimų ir estafečių eiga.
Judriųjų žaidimų istorija, raida.
Varžybų ir rungčių organizaciniai aspektai.
Mokslinės literatūros paieška duomenų bazėse.
Teksto supratimas, pagrindinių tezių identifikavimas ir pateikimas.
Rašto darbo pagal taisykles (projekto) rengimas ir pateikimas (pristatymas).
Pagrindiniai judėjimo įgūdžiai (Fundamental skills).
Ilgalaikis rengimo modelis kūno kultūros ir sporto kontekste (LTAD – Long Term Athlete Development Model).
Judriųjų žaidimų, varžybų, rungčių organizacinės veiklos, teisėjavimas ir kt.
Pratimų ir technikos bei taktikos veiksmai, jų atlikimas, atsiskaitymas.
Judrieji žaidimai universali priemonė.
Judriųjų žaidimų pravedimas.
Saugi mokymosi aplinka.
Pagarba varžovui „Fair play“.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 6 val.
Pratybos 26 val.
Konsultacijos 4 val.
Savarankiškas darbas 44 val.
Iš viso 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Savalaikis užduočių atlikimas – 40 %, rašto darbas – 10 %, egzaminas – 50 %
Literatūra
1. 2006 Poteliūnienė S. Kūno kultūros pamokos turinio įvairinimas judriaisiais žaidimais : metodinė priemonė. Vilnius
2. 2014 Vilūnienė A., Trinkūnienė L. Šiuolaikinė kūno kultūros pamoka: žaidimai: studijų knyga. Kaunas: Lietuvos sporto universitetas
3. 2013 Mitchell, Stephen A. Teaching sport concepts and skills: A tactical games approach for ages 7 to 18. 3rd ed. Champaign (Ill.): Human Kinetics.
4. 2014 Allen W. Games, Ideas and Activities for the Primary PE (Classroom Gems) Second Edition. Pearson Education Limited.
5. 2013 The sports book : the sports, the rules, the tactics, the techniques / editorial consultant Ray Stubbs. 4th London : Dorling Kindersley.
Papildoma literatūra
1. 2013 Blauzdys V., Vilkas A. Pagrindinių ir magistrantūros studijų mokslo darbų rengimas. Metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.
2. 2001 Stonkus S. Parengiamieji krepšinio žaidimai : mokymo priemonė.
3. 1989 Kuklys V. Judrieji žaidimai per futbolo pamokas: mokomoji knyga aukštųjų mokyklų geografijos ir fizinio lavinimo, pradinio karinio parengimo ir kūno kultūros specialybių studentams. Kaunas: Šviesa
4. 1984 Stankevičius L. Žaidimai visiems.
5. 1982 Kuklys V. Judrieji žaidimai.

