Sporto žaidimų didaktika 3: Tinklinio mokymas

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: The Didactics of Sports Games: Volleyball Training
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Renata Kviklienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Sporto žaidimai (Tinklinis) yra taikomojo pobūdžio disciplina, jungianti edukologijos, psichologijos, fizinio ugdymo ir sportinio rengimo žinias ir sieja jas su ugdymo praktika. Nagrinėjama salės, paplūdimio tinklinio technika, taktika, mokymo(si) technologijos, įgyjama praktinių gebėjimų planuoti tinklinio pamokas ir neformalaus ugdymo veiklas, taikyti aktyvaus mokymo(si) metodus, pravesti bandomąsias pamokas, atsižvelgiant į mokinių amžių, lytį, sveikatą, poreikius ir gebėjimus. Ugdomos fizinio ugdymo mokytojui būtinos kompetencijos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject Sport Games (Volleyball) is an applied discipline that combines scientific knowledge of education, psychology, physical education and sport, as well as relates it to educational practice. Students analyze indoor and beach volleyball techniques, tactics, and teaching/learning technologies, acquire practical abilities to plan volleyball lessons and non-formal educational activities, to apply active teaching/learning methods, as well as to deliver try-out lesson considering learners’ age, gender, health, needs and abilities. Students develop competences essential for a teacher of physical education.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Tinkamas fizinis parengtumas. Tinkama sveikatos būklė.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės nusakyti šiuolaikinio tinklinio žaidimo esmę ir vietą kitų sporto šakų sistemoje, bendrojo ugdymo mokyklų kūno kultūros programoje.
Gebės pagrįsti pagrindinius technikos ir taktikos veiksmus, mokymo(si) metodiką. Žinos pagrindines tinklinio taisykles ir teisėjavimo metodiką.
2. Gebės taikyti (atlikti, parinkti ir perteikti) žinomus tinklinio technikos ir taktikos veiksmus žaidimo veikloje, laikytis žaidimo etikos ir taisyklių, saugos bei sveikatinimo principo, kurti saugią aplinką, išvengiant traumų pačiam bei nežalojant kitų.
Gebės sąžiningai bendrauti, bendradarbiauti komandoje ir grupėje bei priimti sprendimus, atlikdamas tinklinio teisėjų funkcijas, mokės pildyti tinklinio techninius protokolus.
3.Gebės planuoti, kurti ir organizuoti tinklinio mokymo turinį, diferencijuoti mokomąją medžiagą ir metodus pagal mokinių amžių, fizinį išsivystymą, parengtumą, sveikatą, gebėjimus ir poreikius. Remdamasis didaktikos principais pagrįs loginę pratimų mokymo(si) seką, analizuos ir vertins savo ir kitų technikos ir taktikos pasiekimus ir raidą.

Dalyko turinys

1. Salės ir paplūdimio tinklinis, jo esmė ir bendrumai ir skirtumai.
2. Tinklinio vieta kitų sporto šakų sistemoje, bendrojo ugdymo mokyklų fizinio ugdymo dalyko programoje.
3. Tinklinio žaidimas - technikos ir taktikos derinimas.
4. Salės ir paplūdimio tinklinio varžybų organizavimo ypatumai.
5. Salės ir paplūdimio tinklinio žaidimo technika, pratimų parinkimas, atsižvelgiant į Bendrojo ugdymo programų rekomendacijas..
6. Salės ir paplūdimio tinklinio žaidimo taktika, pratimų parinkimas, atsižvelgiant į Bendrojo ugdymo programų rekomendacijas.
7. Tinklinio pamoka - mokymosi etapai, rekomendacijos, diferencijavimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 8 val.
Pratybos 38 val.
Konsultacijos 2 val.
Savarankiškas darbas 59 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Žinių ir gebėjimų įtvirtinimo darbai - 10%, Žaidimo veikla - 10%, Teisėjavimas - 10%, Tinklinio pamokos plano fragmento parengimas ir įgyvendinimas - 10%, Parengto projekto pristatymas - 10%, Egzaminas - 50%

Literatūra

1. 2007 Kviklienė R. Tinklinio technikos mokymo metodika. Vilnius: VPU
2. 2009 Marcinkevičiūtė M. Lietuvos tinklinis: istorija ir dabartis. Homo Liber
3. 2007 Zuoza A.K. Tinklinio taisyklių kaita ir varžybų vykdymo reglamentai. Kaunas: LKKA
4. 2002 Stonkus S., Zuoza A.K., Jankus V., Pacenka R. Žaidimai: teorija ir didaktika. Kaunas: LKKA.
5. 2008 Zuoza A.K., Jankus V. Tinklinis. Mokykimės teisėjauti. Kaunas: LKKA
Papildoma literatūra
1. 1999 Zuoza A.K. Tinklinio varžybų organizavimas ir vykdymas. Kaunas: LKKA
2. Oficialios tinklinio taisyklės http://www.ltf.lt/index.php/ltf-dokumentai3/tinklinio-taisykles/sales-tinklinio-1/sales-tinklinio-taisykles
3. Oficialios paplūdimio tinklinio taisyklės http://www.ltf.lt/images/ltf_dokumentai/pliazo_tinklinio_taisykles.pdf
4. Oficialios salės ir paplūdimio tinklinio taisyklės (angl.) http://www.fivb.org/EN/Volleyball/
5. 2009 Volleyball systems and strategies. Champaign: Human kinetics
6. 2014 Jones H., Dalanhese D. The Essential Beach Volleyball Drill Book http://www.beachvolleyballcalifornia.com