Sporto žaidimų didaktika 2: Rankinio mokymas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Rankinio turinys ir technologijos sudaro galimybes studentui įgyti ne tik šių sporto šakų raidos, technikos ir taktikos pradinio mokymo(si) žinių, gebėjimų perprasti jų dėstymo bei mokymosi technologijas. Studentas įgyja tiriamųjų ir lyderiavimo mokėjimų bei gebėjimų priimti sprendimus besikeičiančiomis sąlygomis.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The content anf technologies of handball enable a student to acquire primary knowledge of the development, techniques and tactics of this branch of sport, and to develop abilities to apply teaching and learning technologies. A student acquires research and leadership skills, as well as decision-making abilities in the changing situations.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Tinkamas fizinis parengtumas. Tinkama sveikatos būklė.
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebės pagrįsti technikos veiksmų formavimosi teorijas, funkcinius organizmo sistemų ryšius bei mokymosi kintančiomis žaidimo sąlygomis ypatumus.
Gebės kurti tinkamą edukacinę aplinką įvairių mokymosi galimybių mokiniams.
Numatys asmeninės profesinės kvalifikacijos tobulinimo būdus, grindžiamus mokėjimo mokytis paradigma.
2. Mokės planuoti ir organizuoti ugdymo vyksmą. Gebės suvokti žaidimo charakteristikas bei taikys jas ugdymo vyksme;
Integruos pedagogikos žinias į žaidimo mokymą; Gebės vertinti ir įsivertinti ugdymo kokybę.
Dalyko turinys
1. Rankinio atsiradimas ir raida.
2. Rankinio pasiekimai, žymiausi treneriai, žaidėjai, pradininkai.
3. Žaidimo charakteristika, taisyklės ir varžybų organizavimas.
4. Rankinio technikos mokymo metodai ir priemonės.
5. Pagrindiniai rankinio žaidimo veiksmai.
6. Puolimas ir gynyba. Judėjimas su kamuoliu ir be kamuolio būdai.
7. Technikos veiksmai. kamuolio gaudymas, perdavimas, varymas ir metimas į vartus.
8. Taktikos veiksmai. Gynyba 6:0, 5:1, 4:2, 3:3, mišri gynyba 5+1, 5+2, asmeninė gynyba
9. Taktikos veiksmai puolant. Greitas puolimas, žaidimo deriniai.
10. Rankinio technika ir taktikos sąsajos: judesių valdymas ir mokymas.
11. Fizinių gebėjimų lavinimas taikant žaidimų metodą.
12. Individualūs žaidėjo veiksmai. Komandiniai žaidėjo veiksmai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 8 val.
Pratybos 38 val.
Konsultacijos 2 val.
Savarankiškas darbas 59 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas 50 % , praktinis atsiskaitymas 30%, savarankiškas darbas 20%
Literatūra
1. 1999 Stasiulevičius G. Rankinis: vadovėlis. Kaunas: Šviesa.
2005 Meidus L. Rankininkų sąveikos psichologija. Vilnius: VPU
2008 Meidus L. Rankininkių sąveikos ugdymas: monografija. Vilkaviškis: Olimpijos sp. Vilkaviškis: Olimpijos sp.
1998 Skarbalius A. Rankinis: istorija, federacijų veikla, varžybų sistemos, taisyklės ir teisėjavimas, rankinio technika: metodinė priemonė. Kaunas: LKKI
2006 Skarbalius A. Šiuolaikinis vyrų rankinis: varžybinės veiklos modeliai: monografija. Kaunas: LKKA.
Papildoma literatūra
1. 2013 Lietuvos sporto enciklopedija. Rankinio istorija VšĮ Lietuvos sporto informacijos centras http://www.lse.lt/index.php?2273449690
2. 2017 Oficialios rankinio taisyklės LRF http://www.rankinis.lt/lrf/taisykles/
3. Tarptautinės rankinio federacijos metodinis leidinys. Rankinis mokykloje (angl. k) IHF http://ihf.info/files/Uploads/Documents/10285_Booklet_en.pdf