Sporto žaidimų didaktika 1: Krepšinio mokymas

  • Dalyko kodas: FSU1005
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: The Didactics of Sports Games: Basketball training
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Rūtenis Paulauskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Krepšinis yra aktyvus, lokomocinius ir psichinius gebėjimus lavinantis žaidimas. Baigęs dalyko programą studijuojantysis išmanys krepšinio žaidimą bei gebės jo mokyti. Naudodamas krepšinio inventorių, žinos kaip mokyti judriųjų žaidimų, lavinti reikšmingus fizinius gebėjimus, veiksmingai plėtos komandinio darbo, pagalbos, altruizmo, iniciatyvos, savarankiškumo ir kitas vertybines nuostatas. Krepšinio dalyko metu bus mokomasi žaidimo taisyklių, kurios leis savarankiškai vadovauti varžyboms.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Basketball is an active game developing locomotive and mental abilities. Upon the completion of the study subject, students will know the game of basketball and be able to teach it. Using basketball inventory, students will be able to teach active games, develop important physical abilities, as well as efficiently develop team work, support, altruism, initiative, autonomy and other value-based provisions. During the studies, students will learn the rules of the game that enable their self-dependent refereeing of competitions.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Tinkamas fizinis parengtumas. Tinkama sveikatos būklė.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės pagrįsti technikos veiksmų formavimosi teorijas, funkcinius organizmo sistemų ryšius bei mokymosi kintančiomis žaidimo sąlygomis ypatumus, kurs žaidybines situacijas.
2. Gebės kurti tinkamą edukacinę aplinką įvairių mokymosi galimybių mokiniams.
Numatys asmeninės profesinės kvalifikacijos tobulinimo būdus, grindžiamus mokėjimo mokytis paradigma.
3. Mokės planuoti ir organizuoti ugdymo vyksmą. Gebės suvokti žaidimo charakteristikas bei taikys jas ugdymo vyksme;
Integruos pedagogikos žinias į žaidimo mokymą; Gebės vertinti ir įsivertinti ugdymo kokybę.

Dalyko turinys

1. Krepšinio žaidimo esmė ir raida.
2. Krepšinio charakteristika, taisyklės. Krepšinio varžybos.
3. Puolimo ir gynybos technikos mokymo metodai ir priemones.
4. Žaidybinių situacijų kūrimas
1. Pagrindiniai žaidimo veiksmai ir jų deriniai.
2. Puolimas ir gynyba. Judėjimas su kamuoliu ir be kamuolio.
3. Kamuolio gaudymas ir perdavimas. Kamuolio varymas. Metimas į krepšį.

1. Krepšinio gynybos taktika. Individualūs gynėjo veiksmai. Asmeninės gynybos sistemos.
2. Komandinės gynybos sistemos. Grupiniai gynėjų veiksmai.
3. Aikštės gynybos sistemos. Mišrioji gynyba ir jos sistema.
4. Individualūs žaidėjo veiksmai. Komandiniai žaidėjo veiksmai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 8 val.
Pratybos 38 val.
Konsultacijos 2 val.
Savarankiškas darbas 59 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

1. Kontrolinio darbo įvertinimas 10 proc.
2. Technikos veiksmų ir testų suminis įvertinimas 40 proc.
3. Savarankiškos užduoties parengimas 10 proc.
4. Aktyvus dalyvavimas krepšinio pratybose 10 proc.
5. Teorijos testas 30 proc.

Literatūra

1. 2015 Paulauskas R. Krepšininkų rengimas Edukologija
2. 2004 Stonkus S. Krepšinis – istorija, teorija, didaktika. LKKA
3. 1999 Krause J., Meyer D., Meyer J. Basketball skills and drills 2nd ed. Human Kinetics
4. 2007 Coaching basketball technical and tactical skills. Human Kinetics
5. 2002 Stonkus S. Žaidimai: teorija ir didaktika: krepšinis, tinklinis. LKKA
Papildoma literatūra
1. 2012 Paulauskas R. Krepšinio technika ir mokymas. LEU
2. 2010 Paulauskas R. Krepšininkų rengimo pagrindai. VPU
3. 2014 Oficialios krepšinio taisyklės LKF http://www.musukrepsinis.lt/wp-content/uploads/2015/03/FIBA-taisykles-2014_PRINT.pdf
4. 2004 Rose L. Wining basketball fundamentals Human Kinetics http://down.ebook777.com/014/978-1450431620.pdf