Platformizacija ir interneto geopolitika

  • Dalyko kodas: KOM 5052
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Platformization and Geopolitics of Digital Governance
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Ignas Kalpokas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis kursas skirtas gilinti studentų žinias apie platfomizacijos ir duomenizacijos procesus, užimančius centrinę vietą šiandienos medijų aplinkoje bei būdus, kuriais šie procesai veikia kasdienį gyvenimą. Studentai taip pat įgis algoritminės valdysenos procesų, veikiančių ne vien medijų turinį, bet ir vis besiplečiantį kasdienių sprendimų spektrą, supratimą. Taip pat paskaitose bus aptariama geopolitinė konkurencija dėl platformizacijos procesų kontrolės.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is intended to deepen the students’ understanding of the platformization and datafication processes central to the contemporary media environment and the ways such processes impact on everyday life. Students will also gain an understanding of the algorithmic governance processes that directly affect not only media content but also an increasing array of day-to-day decisions. No less importantly, the classes will cover the geopolitical struggle over control of platformization processes.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro diplomas, anglų kalbos B2 lygis.

Dalyko studijų rezultatai

Studentai įgis gebėjimą kritiškai suprasti pagrindinius teorinius ir rinka pagrįstus požiūrius į platformizaciją tinklo efektus, ir duomenimis paremtas skaitmeninės/medijų aplinkos transformacijas bei būdus, kuriais šios transformacijos peržengia į kitas kasdienio gyvenimo aplinkas. Studentai supras geopolitines, saugumo ir prekybos implikacijas, kurias kelia platformų galia bei tarptautiniai konfliktai dėl platformų ir infrastruktūros dominavimo.
Studentai gebės identifikuoti pagrindines kritines sankirtas ir temas, susijusias su naujausiais platformizacijos ir platformų geopolitikos tyrimais bei pagrindines metodologines prieigas bei inovacijas augančiam žmonių ir technologijų tarpusavio susiliejimui skaitmeninėse aplinkose tirti.
Studentai supras algoritminės valdysenos principus ir pagrindinius panašumus bei skirtumus tarp tradicinės ir algoritminės valdysenos. Studentai taip pat išmoks identifikuoti pagrindines besikeičiančios platformų ekonomikos galimybes.
Studentai išmoks identifikuoti pagrindinius iššūkius, susijusius su platformizacija ir geopolitinėmis kovomis dėl jos bei formuluoti etiškus ir socialiai atsakingus šių iššūkių sprendimus.
Studentai įgis gebėjimą formuluoti konceptualiai pagrįstus ir į praktiką orientuotus pasiūlymus profesinei adaptacijai ir pokyčiams šiuolaikinėje medijų aplinkoje.

Dalyko turinys

Pagrindinės šiame kurse aptariamos temos yra:
• Platformizacija ir platformų ekonomika
• Duomenys, algoritmai ir dėmesio struktūravimas
• Stebėsenos kapitalizmas ir dėmesio rinka
• Platformų valdysena ir algoritminė valdysena
• Skaitmeninė valdysena ir valstybė; hibridinis modelis
• Platformų ir infrastruktūros geopolitika
• Geopolitiniai skaitmeninės valdysenos aspektai
• Asmeninio ir grupinio identiteto transformacijos
• Politinės lyderystės transformacijos
• Skaitmeninių transformacijų taikymas informaciniame kare
• Geopolitiniai informacinio karo modeliai
• Metodologinės platformizacijos ir skaitmeninės valdysenos tyrimų implikacijos

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

15 val.

15 val.

Seminarai

15 val.

0 val.

Laboratoriniai darbai

0 val.

0 val.

Pratybos

0 val.

15 val.

Konsultacijos

0 val.

10 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

30 val.

 

Savarankiškas darbas

 

90 val

Iš viso

160 val

 

Studijų rezultatų vertinimas

Tyrimas (egzaminas) – 50%, savarankiško darbo įvertinimas – 30%, darbo paskaitose įvertinimas - 20%

Literatūra

1. 2019 Kalpokas, I. Algorithmic Governance: Politics and Law in the Posthuman Era
2. 2019 Ammerman, W. The Invisible Brand: Marketing in the Age of Automation, Big Data, and Machine Learning
3. 2019 Pavlik, J. V. Journalism in the Age of Virtual Reality: How Experiential Media are Transforming the News
4. 2019 Couldry, N. and Mejias, U. The Costs of Connection: How Data is Colonizing Human Life and Appropriating it for Capitalism
5. 2020 Kearns, M. and Roth, A. The Ethical Algorithm: The Science of Socially Aware Algorithm Design
6. 2020 Andrejevic, M. Automated Media
7. 2018 Sunstein, C. R. #Republic
8. 2006 Lessig, L. Code: Version 2.0
9. 2018 Susskind, J. Future Politics: Living Together in a World Transformed by Tech
10. 2018 Greenfield, A. Radical Technologies: The Design of Everyday Life
11. 2017 McAffee, A. and Brynjolfsson, E. Machine, Platform, Crowd: Harnessing Our Digital Future
12. 2019 Mau, S. The Metric Society: On the Quantification of the Social
13. 2017 Schwab. K. (2017). The Fourth Industrial Revolution
14. 2019 Mayer-Schönberger, V. and Ramge, T. Reinventing Capitalism in the Age of Big Data
15. 2019 Zuboff. S. The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power
16. 2017 Srnicek, N. Platform Capitalism
Papildoma literatūra
Visa reikalinga papildoma literatūra pateikiama kurso paskyroje Moodle