Virtualios ir papildytos realybės laboratorija žurnalistams

  • Dalyko kodas: KOM 5048
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Virtual and Augmented Reality Lab for Journalists
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Judita Kasperiūnienė, lekt. Kristijonas Jakubsonas, lekt. Edgaras Ščiglinskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis dalykas remiasi reflektyvia praktika, kuri leidžia įtraukti įvairias medijų auditorijas bei kurti šiuolaikinius žiniasklaidos modelius. Studentai turi galimybę patys išbandyti šiuolaikines interaktyvias žiniasklaidos komunikacijos formas ir technologijas: tyrinėti ir kurti istorijas, įveiklinant įtraukiantį pasakojimą žurnalistikoje. Kurso metu studentai analizuoja, eksperimentuoja ir patys kuria multimedijų turinį – interaktyvias ir duomenimis grįstas istorijas, sužaidybintą tekstą, išplėstinės ir virtualios realybės aplinkas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is based on reflective practice - teaches and provides practical solutions on how to interact with different media audiences and develop contemporary journalism-based media data. The course is designed with two – investigation and storytelling – elements in mind. Students have the opportunity to try out modern interactive forms and technologies of media communication. They research and create stories and emerging narratives. Additionally, students analyze, experiment, and create multimedia content - interactive and data-based stories, gamified texts, augmented and virtual reality technological solutions.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro diplomas, anglų kalbos B2 lygis.

Dalyko studijų rezultatai

Studentai įgyja žinių ir praktinių įgūdžių, kaip naudoti šiuolaikines technologijas, siekiant įtraukti įvairias auditorijas
Studentai įgyja teorinių žinių ir praktinių įgūdžių, kaip kurti naujienų pateikimo VR/AR sprendimą, susipažįsta ir praktiškai išbando interaktyvaus medijų teksto (naujienų, žinių) kūrimo priemonėmis ir technologijomis.
Studentai analizuoja ir testuoja šiuolaikinius žurnalistinius technologinius sprendimus, diskutuoja apie jų pritaikomumą.
Mokydamiesi studentai keičiasi vaidmenis (idėjų generatorių, diskusijų moderatorių, aktyvių klausytojų); kritiškai vertina mokymosi procesą ir įgytas patirtis.
Studentai viešai aptaria semestro metu sukurtus VR/AR produktus- individualius ar grupės kūrybinius darbus.

Dalyko turinys

Teminės šio studijų dalyko kryptys formuojamos kaip analitiniai klausimai: kaip kurti žiniasklaidos naratyvą, technologijų pagalba įtraukiant visus žmogaus pojūčius (regą, klausą, lytėjimą, uoslę, skonį)? Kaip AR/VR įrankius įveiklinti žiniasklaidoje?
Kaip išnaudoti erdvinio žurnalizmo privalumus kuriant geolokacines naujienas? Kokius ir kaip panaudoti 3D objektus išplėstinės realybės žurnalistinio produkto kūrimui? Kaip kurti interaktyvias aplinkas?

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

15 val.

15 val.

Seminarai

15 val.

0

Laboratoriniai darbai

0

0

Pratybos

0

15 val.

Konsultacijos

0

10 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

30 val.

 

Savarankiškas darbas

0

90 val.

Iš viso

160 val.

 

Studijų rezultatų vertinimas

Baigiamasis pažymys (BP, 100%) = ID1 (kūrybinis produktas, 10%) + ID2 (kūrybinis produktas, 10%) + ID3(kūrybinis produktas, 20%) +KOL (ese, 20%) + E (kūrybinis produktas, 25% + refleksija, 15%)

Literatūra

1. 2019 Pavlik, J. V. (2019). Journalism in the age of virtual reality: How experiential media are transforming news. Columbia University Press.
2. 2020 Pavlik, J. V. (2020). Drones, augmented reality and virtual reality journalism: Mapping their role in immersive news content. Media and Communication, 8(3), 137-146.
3. Aronson-Rath, R, Milward, J., Owen, T. & Pitt, F. Virtual reality journalism (electronic resource)
4. 2018 Gambarato, R. R., & Alzamora, G. C. (Eds.). (2018). Exploring transmedia journalism in the digital age. IGI Global.
5. 2018 Eldridge II, S., & Franklin, B. (Eds.). (2018). The Routledge Handbook of Developments in Digital Journalism Studies. Routledge.
6. 2020 Tribusean, I. (2020). The Use of VR in Journalism: Current Research and Future Opportunities. Augmented Reality and Virtual Reality, 227-239.
Papildoma literatūra
1. 2018 Glover, J. (2018). Unity 2018 augmented reality projects: build four immersive and fun AR applications using ARKit, ARCore, and Vuforia. Packt Publishing Ltd.
2. Žaidimų varikliuko Unity mokomoji medžiaga internete Learn.unity.com
Platus skaitinių ir papildomos aktualios literatūros ir pavyzdžių pasirinkimas, įvairios interaktyvaus mokymosi galimybės yra sudarytos studijų dalyko paskyroje Moodle platformoje.