Mokomojo dalyko pedagogika: STEAM pedagogika
Programos pristatymas
STEAM (science, technology, engineering, arts & mathematics) pedagogika – tai ne tik nauja mokymo kryptis, bet ir atsakas į šiuolaikinio pasaulio iššūkius.
Šios programos išskirtinumas – dviguba specializacija:
• Pirmoji (pagrindinė) – STEAM srities dalykas, kurį studijuoji giliai: matematika, biologija, chemija, fizika, informacinės technologijos arba technologijos.
• Antrąją specializaciją renkiesi pats – iš 5 papildomų mokomųjų dalykų (pvz., informacinės technologijos, matematika, biologija, fizika, chemija, technologijos).
Studijų metu:
• Įgysi tvirtas žinias savo pasirinktoje STEAM srityje.
• Mokysiesi, kaip taikyti projektinį, tiriamąjį ir eksperimentinį mokymą.
• Lavinsi pedagogines, psichologines ir emocinio intelekto ugdymo kompetencijas.
• Naudosi išmaniąsias edukacines priemones, programavimo ir modeliavimo įrankius.
• Praktikuosies realiose mokyklose, dalyvausi edukaciniuose projektuose ir kūrybiniuose sprendimuose.
• Gausi dviejų mokomųjų dalykų pedagogo kvalifikaciją, o tai – reikšmingas pranašumas darbo rinkoje.
Kodėl verta rinktis šią programą?
• Vienintelė Lietuvoje siūlanti STEAM pedagogiką su dviguba specializacija.
• Pasirinkimo laisvė – gali derinti pagrindinį STEAM dalyką su papildoma specializacija pagal pomėgius ir poreikius.
• Paruošta ateičiai – ugdysi kompetencijas, kurios būtinos XXI a. švietime.
• Tarpdiscipliniškumas – sujungiamos technologijos, gamtos ir tiksliųjų mokslų žinios, kūrybiškumas ir edukacija.
• Karjeros lankstumas – būsi pasiruošęs dirbti mokyklose, inovacijų centruose, projektinėje veikloje ar net kurti edukacinius startuolius.
• Reikalingas specialistas – dviguba kvalifikacija = dvigubos galimybės darbo rinkoje.
Raktiniai žodžiai
#STEAM #mokytojas #matematika #biologija #informatika #chemija #fizika #technologijos #edukacija #tvarumas #dvigubaSpecializacija #inovacijos #projektinisMokymasis #VDUŠvietimoakademija #Kaunas

Ši studijų programa įkvepia mokyti(s) kūrybiškai ir suteikia tvirtą pagrindą vesti ne tik pasirinktų specializacijų pamokas, bet ir kurti bei įgyvendinti STEAM veiklas. Studijų metu atliekamos praktikos mokyklose įgalina tvirtai žengti pirmuosius mokytojavimo žingsnius, o galimybė įsitraukti į VDU STEAM didaktikos centro veiklas užtikrina dinamišką ir aktyvų mokymąsi, tiesiogiai prisiliečiant prie STEAM ugdymo organizavimo ir įgyvendinimo.
Dr. Vesta Vančugovienė, VDU STEAM didaktikos centro direktorės pavaduotoja ir programos dėstytoja

Geriausia mano darbo dalis – su būsimaisiais mokytojais diskutuoti apie matematikos ugdymo iššūkius, planuoti jų įveikos būdus. Programos sudėtis leidžia pakankamai laiko skirti mokyklinės matematikos turiniui nagrinėjimui per svarbiausius įvairių temų aspektus ir dažniausiai sutinkamas mokinių klaidas – tai yra labai svarbūs praktiniai įgūdžiai būsimajam mokytojui.
Monika Grigaliūnienė, šios programos dėstytoja, Herojus mokyklos matematikos mokytoja

Man ši studijų programa yra vieta, kurioje gauni galimybę įgyti ne tik begalę įvairių skirtingų žinių, bet ir atrasti sąsajas tarp jų. Čia aš įgijau žinių ir patirties kaip akademines žinias pritaikyti ugdymo procese, kaip jas besimokantiems perteikti inovatyviai, įtraukiai ir sukuriant prieigą, kad mokinys pats atrastų ir patirtų atradimo džiaugsmą. STEAM – tai jėga ir galimybė praturtinti mūsų kasdienį tradicinį mokymą ir paversti jį daug sėkmingesniu ir patrauklesniu mokiniui, kuris dega noru pats atrasti pasaulio paslaptis ir pamatyti jį naujomis spalvomis, net jei ir pats dar to nežino.
Rokas Bandžiukas, studentas
Partneriai

Studijų programos studentai, absolventai ir dėstytojai aktyviai bendradarbiauja su Kauno moksleivių techninės kūrybos centru. Tiek planuojant bendras edukacijas, tiek semiantis patirties vieni iš kitų, tiek planuojant ir kuriant Kauno STEAM centro veiklas bei vizijas.
Studijų programos planas
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Matematika [MAT1001] | Linas Martišauskas | 6 |
Matematinė analizė I [MAT1016] | Ričardas Krikštolaitis | 6 |
Pasirenkami dalykai I | ||
Astronomija [FIZ1011] | Arvydas Kanapickas | 5 |
Programavimo pagrindai [INFN1003] | Vytautas Barzdaitis | 6 |
Dizainas ir dailės technologijos [MDP1038] | 6 | |
Bendroji ekologija [APLN1001] | Irena Januškaitienė | 4 |
Bendroji ir analizinė chemija [BBKN2001] | Lina Ragelienė | 5 |
Geometrija [MAT1003] | Inga Šarūnienė | 6 |
Pasirenkami dalykai II |
A grupės dalykai | 10 |