Mokomojo dalyko pedagogika: istorijos ir geografijos pedagogika
Programos pristatymas
Istorija
ir geografija – glaudžiai susiję mokslai, padedantys suprasti mūsų praeitį ir
aplinką, kuri mus supa, bei skatinantys savo veiklą grįsti darniojo vystymosi
principais. Šių sričių išmanymas suteikia galimybę geriau pažinti ir suprasti
visą mus supantį pasaulį.
Jei jautiesi pasiruošęs gilintis į šiuos mokslus, atskleisti praeities ir mus supančios aplinkos pažinimo subtilybes bei prasmę mokiniams, kviečiame rinktis istorijos ir geografijos pedagogikos studijų programą. Studijų metu gilinsiesi į svarbiausius pasaulio, Europos ir Lietuvos istorijos laikotarpius, įvykius ir tuo metu gyvenusių istorinių asmenybių veiklą, analizuosi geopolitinę raidą, spręsi kultūros istorijos klausimus, mokysiesi kritiškai vertinti istorinius šaltinius. Nagrinėsi gyventojų ir gyvenviečių geografiją, hidrologiją, topografiją, kartografiją, regionistiką bei Lietuvos geografiją. Istorijos ir geografijos pedagogikos programoje studijuosi ir būsimam pedagogui būtinus raidos psichologijos, emocinio intelekto ugdymo, pedagogikos, ugdymo turinio kūrimo ir kitus dalykus. Po šių studijų galėsi dirbti istorijos ir geografijos pedagogu valstybinėse ar privačiose mokyklose, įvairiose neformalaus švietimo organizacijose.
Raktiniai žodžiai
#istorija #geografija #visuomenė #didaktika #mokytojas #pilietiškumas #valstybė #VDUŠvietimoakademija #Kaunas #Vilnius

Mokytojo profesija žavinga tuo, kad visada esi jaunų žmonių apsuptyje, būti istoriku, tai gebėti praeitį sieti su dabartimi, o būti istorijos mokytoju, tai ČIA esančiai kartai suteikti galimybę keliauti istorijos ratu, pažinti savo ir kitų kraštų istoriją, mokytis iš jos ir šiandieninį pasaulį daryti geresniu.
Vitalija Bujanauskienė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Bendrojo ugdymo tarybos pirmininkė, Utenos švietimo centro direktorė, istorijos mokytoja, gyvosios istorijos edukacinių veiklų iniciatorė ir organizatorė

Geografija yra integraliausia mokymo disciplina mokykloje, ir tai reiškia, kad norint būti geografu reikia labai plataus kompetencijų spektro: ir bendrųjų, ir dalykinių. Tačiau turbūt svarbiausia – geografijos mokytojas turi mylėti savo darbą, mokinius, būti atsakingas, novatoriškas, šiuolaikiškas.
Rytas Šalna, absolventas, Lietuvos geografijos mokytojų asociacijos prezidentas

Stebint pasaulį labai svarbu mokėti jį teisingai skaityti ir vertinti, tai daryti man padeda įgytos geografijos ir istorijos žinios.
Žilvinas Damijonaitis, absolventas, Kauno Veršvų gimnazijos direktorius
Partneriai



Studijų programa turi nemažai partnerių Lietuvoje ir užsienyje: mokyklos, universitetai, švietimo ir kultūros įstaigos, visuomeninės organizacijos, savivaldybės. Rengiami ir realizuojami bendri projektai, konferencijos, studentų ir dėstytojų mainai, praktikos, edukacinės išvykos.
Studijų programos planas
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Meteorologija ir klimatologija [MDP1019] | 3 | |
Gyventojų ir gyvenviečių geografija [MDP1017] | 6 | |
Hidrologija ir vandenynų geografija [MDP1018] | 4 | |
Topografija ir kartografija [MDP1020] | 4 | |
Europos ir baltų proistorė [MDP3012] | 5 |
A grupės dalykai | 10 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Geografinės informacinės sistemos [MDP1023] | 6 | |
Geomorfologija ir geologijos pagrindai [MDP1022] | 4 | |
Senovės istorija [ISTN1002] | Tadas Rutkauskas | 5 |
Bendroji ir raidos psichologija [MDP4005] | Ala Petrulytė | 3 |
Sveikatos ir gyvenimo įgūdžių ugdymas [MDP1071] | Juratė Česnavičienė | 3 |
A grupės dalykai | 10 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Viduramžių istorija [MDP2082] | 4 | |
Visuomeninė geografija ir regionistika [MDP2049] | 6 | |
Pedagogo asistento praktika [MDP2004] | Vaida Jurgilė | 6 |
Pedagogika [MDP2003] | Eglė Stasiūnaitienė | 4 |
Emocinio intelekto ugdymas [MDP2006] | Aurelija Stelmokienė | 3 |
A grupės dalykai | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Europa ir pasaulis Naujaisiais laikais [ISTN2001] | Kastytis Antanaitis | 4 |
Lietuvos visuomeninė geografija [MDP2083] | 6 | |
Šaltiniotyra [IST2009] | Laima Bucevičiūtė | 6 |
Žemynų gamtinė geografija [MDP2053] | 6 | |
Ugdymo turinio kūrimas ir valdymas [MDP2005] | Linas Jašinauskas | 3 |
A grupės dalykai | 4 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Geografijos didaktika 1 [MDP3030] | 4 | |
LDK istorija [MDP3119] | 6 | |
Lietuvos gamtinė geografija [MDP3120] | 6 | |
Turizmo ir kelionių geografija [MDP3013] | 5 | |
Naujausiųjų laikų istorija [MDP3140] | 4 | |
Įtraukusis ugdymas [MDP3014] | Agnė Brandišauskienė | 3 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Istorijos didaktika [MDP3057] | 4 | |
Istorijos metodai ir teorija [ISTN3011] | Marius Sirutavičius | 5 |
Kursinis darbas [MDP3105] | 5 | |
Lietuva XIX amžiuje [MDP3121] | 3 | |
Lietuvos tautinių mažumų istorija [MDP3122] | 3 | |
Pedagoginė praktika globojant mentoriui [MDP3002] | Vaida Jurgilė | 12 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Europos istoriografija [MDP4019] | 5 | |
Lietuva XX amžiuje [MDP4041] | 6 | |
Kraštovaizdžio geografija ir aplinkosauga [MDP4021] | 4 | |
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas [BAIGMDP01] | Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė | 3 |
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas [BAIGMDP01] | Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė | 3 |
Savarankiška pedagoginė praktika [MDP4001] | Linas Jašinauskas | 12 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Lietuvių diasporos istorija [MDP4042] | 3 | |
Politinė geografija ir geopolitika [MDP4023] | 6 | |
Lietuvos kultūros istorija [MDP4040] | 5 | |
Bakalauro baigiamasis darbas [BENBMDP01] | Jolita Kudinovienė | 15 |