Skelbiami T4EU inovatyvaus dėstymo apdovanojimo laimėtojai

„Transform4Europe“ skelbia šių metų inovatyvaus dėstymo apdovanojimo („Innovative Teaching Award“) laimėtojus: penkis dėstytojus, tarp kurių – ir VDU docentė Evelina Bendoraitienė.
Šio apdovanojimo tikslas – identifikuoti, pripažinti ir įvertinti inovatyvias dėstymo praktikas, keistis gerosiomis patirtimis ir skatinti bendradarbiavimą tarp T4EU aukštojo mokslo institucijų. Kiekvienam laimėtojui skiriama po 2,5 tūkst. eurų už inovatyvių ar kūrybiškų dėstymo projektų įgyvendinimą.
Šių metų laimėtojais T4EU aljansas išrinko VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto doc. dr. Eveliną Bendoraitienę, Silezijos universiteto dėstytoją Magdalena Christ, Saro krašto universiteto dėstytojus Benedikt Schnellbächer ir Alexander Schöneseiffen bei Triesto universiteto docentą Giovanni Bacaro.
Konkurso komisiją sudarė aljanso nominuoti studentų ir akademinio personalo atstovai bei socialinių partnerių atstovai.
Geriausiai įvertintos inovatyvaus dėstymo idėjos
1) Gyvenimo pabėgimo kambario kūrimas
Dr. Evelina Bendoraitienė, Vytauto Didžiojo universitetas
Studentams duodama grupinė namų darbų užduotis finansinių skaičiavimų paskaitai sukurti gyvenimo pabėgimo kambarį. Dirbdami kartu, studentai rengia dėliones, iššūkius ir pasakojimą, kur įkomponuojamas paskaitos turinys ir reikia pritaikyti finansinių skaičiavimų įgūdžius. Šis praktinis metodas pagerina supratimą, skatina kritinį mąstymą, komandinį darbą ir kūrybiškumą bei suteikia praktinį kontekstą mokymuisi.
2) Vizualinio mąstymo ir sketchnoting (užrašų) rengimo abėcėlė
Doc. Magdalena Christ, Silezijos universitetas
Paskaitose siekiama supažindinti su vizualinio mąstymo teorijomis, taip pat – su sketchnoting atstovais ir jų darbais, kurie galėtų įkvėpti tolesniam tobulėjimui šioje srityje. Paskaitų metu studentai įgyja vizualinių užrašų kūrimo įgūdžių, padedančių susisteminti ir pateikti mintis ar idėjas, kurias galima panaudoti tobulinant mokymosi procesą ir įvairiose profesionalaus gyvenimo srityse.
3) Skaitmeninė antreprenerystė: skaitmeniniu būdu patobulintas ir tarptautinis skaitmeninės antreprenerystės ugdymas
Jaun. prof. dr. Benedikt Schnellbächer ir Alexander Schöneseiffen, Saro krašto universitetas
DIGEN-DIT yra skaitmeniniu būdu patobulintas tarptautinis modulis. Kursą sudaro paskaita ir mokymai. Paskaitoje studentams suteikiamas skaitmeninės antreprenerystės turinys – nuo strategijos iki operacinio lygmens. Mokymuose studentų komandos plėtoja startuolio koncepciją ir pristato ją specialiame renginyje. Galiausiai, studentai aplanko kitą T4EU universitetą, kuriame jie sprendžia antreprenerystės iššūkį. Kadangi modulis yra hibridinio formato ir paremtas skaitmeniniais įrankiais (pavyzdžiui, naudojamas mentimetras), mokymuose gali dalyvauti studentai iš visų „Transform4Europe“ ir Ukrainos partnerinių universitetų.
4) Universalus žaidimo dizainas mokymuisi ir žaidimo dizaino rengimas į studentą orientuotam mokymuisi
Doc. Giovanni Bacaro, Triesto universitetas
Novatoriškos edukacinės technologijos ir metodologijos, kurios sužadina studentų entuziazmą ir skatina besimokančiųjų dalyvavimą, tampa visų STEM disciplinų mokymo svarbiausiu prioritetu. Žaidimais paremtas mokymasis tapo žinomas kaip metodologija, kuri skatina studentų dalyvavimą skirtinguose lygmenyse (į studentą orientuotas mokymasis, konstruktyvinė prieiga, bendra socialinė patirtis, sisteminis mąstymas ir t. t.). Kurso metu pasiūloma apibendrinta Žaidimo dizaino metodologija (angl. Game Design Methodology, GDM), kuri apima pagrindinius Universalaus dizaino mokymosi (Universal Design for Learning, UDL) sistemos principus. Kiekvienas etapas sudarytas taip, kad leistų studentams ir dėstytojams kurti žaidimą ir vertinti progresą viso proceso metu.