Pasaulinės kokybės dienos proga VDU apdovanoti studijų proceso inovacijų kūrėjai

6

Kiekvienų metų antrąją lapkričio savaitę Jungtinių Tautų iniciatyva minima Pasaulinė kokybės diena – proga universitetų bendruomenėms įvertinti pasiektus rezultatus ir stiprinti nuolatinio tobulėjimo kultūrą. Šią dieną VDU tradiciškai pažymi prasmingais renginiais.

Diskusija apie kokybės kultūrą: skirtingos kartos – bendras tikslas

Lapkričio 14 d. surengta atvira diskusija „Kas yra kokybės kultūra skirtingoms kartoms?“, o vakaro akcentu tapo VDU darbuotojų apdovanojimai, pagerbę bendruomenės narius, kurių idėjos ir iniciatyvos įkvepia studijų proceso pažangą. Šiemet konkursui pateikta daugiau nei pusšimtis paraiškų, atspindinčių VDU bendruomenės kūrybingumą, inovatyvumą ir stiprų atsidavimą kokybei.

Atvirą diskusiją moderavo dr. Mindaugas Nefas, VDU Švietimo akademijos kanclerio pavaduotojas, dėstytojas ir mokslo žurnalų redaktorius. Jis pakvietė dalyvius apžvelgti, kaip kokybės samprata keičiasi tarp skirtingų kartų, ir kaip institucijos gali suburti įvairią bendruomenę siekti vieno tikslo – aukščiausios studijų kokybės.

Mintimis dalijosi skirtingas patirtis ir perspektyvas atstovaujantys pašnekovai: Europos Parlamento narys prof. dr. Liudas Mažylis kalbėjo apie europinius kokybės standartus ir akademinės kultūros raidą, VDU Studijų prorektorius doc. dr. Rytis Pakrosnis akcentavo universiteto atsakomybę nuolat adaptuotis prie besikeičiančių studentų poreikių ir naujų mokymosi formų, Lietuvos studentų sąjungos Akademinių ir socialinių reikalų vadovė Smiltė Kiaunytė išryškino studentų lūkesčius kokybei ir komunikacijos svarbą tarp dėstytojų ir studentų bendruomenės, o VDU absolventė ir „PRO BRO Express“ klientų aptarnavimo vadovė Evelina Čėsnaitė pasidalijo įžvalgomis, kaip universitete įgyta kokybės kultūra atsispindi profesiniame gyvenime.

Kalbėdamas apie kokybės sampratą VDU Studijų prorektorius doc. dr. R. Pakrosnis teigė, kad norėtųsi į tai pažvelgti ir kitu kampu: „Kaip mes galėtume atrasti kokybės kultūroje vietos žmogui, individualumui, džiaugsmui, kaip aš kartais sakau, bet taip pat ir atitikti tam tikrus kriterijus, kuriuos dažniausiai mums diktuoja išorė? Tai tarsi sankirtos kelias – tarkime, studentų, dėstytojų interesai, visuomenės, darbdavių, rinkos poreikiai – bet kas tai bebūtų, kartu su tam tikru laisvės, kūrybiškumo ir pakankamo laisvumo užtikrinimu“, – sakė prorektorius.

Doc. dr. R. Pakrosnis

VDU absolventė E. Čėsnaitė pridūrė, kad kokybės samprata ateina per kiekvieno žmogaus patirtį, atsinešamus lūkesčius, kultūrines vertybes. „Kalbant apie studijas, tai jeigu aš galvoju, kad studijos yra fantastiškos, o mano dėstytojas grįžta namo ir galvoja, „na, su šituo kursu tai vienas vargas, nieko gero iš jų nebus“, tai ar kokybiškos studijos, ar nekokybiškos? Lenkiu į tai, kad apskritai kokybės samprata ir tas galutinis rezultatas turi sufleruoti į tai, kad čia turi būti sintezė tarp visų suinteresuotų šalių. Vadinasi, dėstytojas, studentas, darbuotojas, bendruomenė, visi mes turim turėti kažkokius panašius sąlyčio ar atskaitos taškus, nes kitu atveju, tada mes negalim kalbėti apskritai kaip apie kokybę, kaip apie bendrą sampratą“, – teigė ji.

E. Čėsnaitė

Pagerbti VDU bendruomenės studijų proceso inovatoriai

Po diskusijos vyko VDU darbuotojų apdovanojimai, skirti įvertinti tuos bendruomenės narius, kurie savo iniciatyvomis reikšmingai prisideda prie studijų proceso gerinimo, kuria inovatyvius sprendimus ir stiprina kokybės kultūrą universitete.

Apdovanoti 24 nugalėtojai 10 kategorijų, diferencijuojant apdovanojimų sumas pagal surinktą balų skaičių:

  • 1000 Eur apdovanojimas – penkioms geriausiai įvertintoms paraiškoms (579–531 balai iš 600 galimų komisijos balų);
  • 900 Eur apdovanojimas – aštuonioms paraiškoms (521–500 balai iš 600 galimų komisijos balų);
  • 500 Eur apdovanojimas – vienuolikai paraiškų (499–470 balai iš 600 galimų komisijos balų).

Šių metų laimėtojų sąrašas:

Dėstytojų kategorijos:

Aktyvūs mokymo metodai (angl. Active teaching methods):

  • Gintarė Gelūnaitė-Malinauskienė (Užsienio kalbų institutas ) „Pabėgimo kambarys vokiečių verslo kalbos paskaitoje (PKVKP)“
  • Lina Abraitienė (Užsienio kalbų institutas) „Talk Smart: Using AI and Gamification to Unlock Language Fluency Faster (T-SMART)“

Antreprenerystės skatinimas (angl. Encouraging Entrepreneurship):

  • Jūratė Danėnienė (Komunikacijos ir technologijų perdavimo centras) „smarTstup inovatyvus žaidybinis metodas inovacijų kūrimui (smarTstup)“
  • Tetiana Ponomarenko (Švietimo Akademijos Moderniųjų didaktikų katedra) „Teacher Entrepreneurial Action and Creativity Hub for Upcoming Professionals (TEACH-UP)“

Įtraukūs ir individualizuoti metodai (angl. Inclusive and personalised teaching methods):

  • Mindaugas Norkevičius (Politologijos katedra) „Karjeros kompasas“

Dėstytojų bendradarbiavimas ir bendrakūra (angl. Co-teaching and co-creation):

  • Kristina Kovalčikienė, Aurelija Stelmokienė, Tadas Vadvilavičius, Gabija Replevičiūtė, Julius Kazlauskas, Gintarė Aleksaitė (Socialinių mokslų fakultetas) „Socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo programa mokiniams „SOCLAB’AS: seku““

Darbuotojų kategorijos:

Studijų proceso tobulinimo iniciatyvos (inovatyvūs procesų atnaujinimai, baigiamųjų darbų, praktikų ar kitų studijų proceso veiklų tobulinimas, indėlis į kokybės kultūros skatinimą kt.):

  • Greta Stasytienė, Viktorija Streiča-Jakštienė, Kęstutis Jakštas (Muzikos akademija) „M.U.Z.I.K.A.“
  • Tadas Vadvilavičius (V. Kavolio transdisciplininių tyrimų institutas) „EST Mentorystės programa „Kokybiško baigiamojo darbo link“

Išmanūs komunikacijos ir informacijos prieinamumo sprendiniai (vidinės komunikacijos, informacijos prieinamumo ir aiškumo gerinimas):

  • Augustinas Balaišis (Menų fakultetas) „Tinklalaidė „Kūrybotyra“

Skaitmeninių sprendimų integracija (skaitmeninių priemonių ir metodų integravimas į studijų valdymą, kokybės gerinimą, studentų aptarnavimą, duomenų analizės ir valdymo gerąsias praktikas, kt.):

  • Aistė Ragauskaitė, Mantas Garliauskas (Profesinių kompetencijų vystymo centras) „Mokymosi platforma „VDU – tavo mokymosi visą gyvenimą partneris“
  • Miglė Janušauskaitė (Studentų reikalų departamentas) „VDU negalios politika, integruojant NeSIS sistemą (skaitmeninė sistema, studentų su negalia/individualiais poreikiais, poreikių studijų proceso pritaikymui identifikavimui) – NeSIS“
  • Laura Kamandulytė-Merfeldienė, Teresė Ringailienė, Joris Kazlauskas (Humanitarinių mokslų fakultetas) „Internetinė savarankiško mokymosi priemonė: Lietuvių kalba ukrainiečiams A1-A2“
  • Indrė Oleškevičienė, Rimantė Čepauskienė, Daiva Urmonienė (Studijų modernizavimo grupė) „Mikrokredencialų išdavimo procesas VDU Atvirųjų studijų Moodle aplinkoje ir Europass skaitmeninėje infrastruktūroje“
  • Aušrinė Cemnolonskė (Menų fakultetas) „Interaktyvus parodos pristatymas: dailės pažinimas per skaitmeninę kūrybą (IPP-DIGIART)“
  • Rūtenis Paulauskas (Švietimo akademija) „Įgūdžiai, mobilumas, objektyvumas (IMB)“
  • Jūratė Aleinikovienė (Agroekosistemų ir dirvožemio mokslų katedra) „Dirvožemio sveikatos valdymo priemonių vertinimo modelis (DSM)“

Bendradarbiavimo arba tarptautiškumo iniciatyvos (socialinių partnerių įtraukimas į studijų proceso gerinimą, tarpdiscipliniškumo, tarptautiškumo, veiklos projektų iniciatyvos):

  • Gytis Dovydaitis, Rūta Petrauskaitė (Menų fakultetas, Transform4Europe biuras) „Laboratory for [Living] Tree [as] Architecture (LABT)“
  • Konstantinas Kurževas, Ilona Kazlauskaitė (Tarptautinių ryšių departamentas) „Mokytojai Lietuvos ateičiai: mokytojų rengimo stiprinimas per tarptautinį mobilumą“
  • Lina Bartusevičienė (Socialinių mokslų fakultetas) „Hakatonas – SMFHACK“

Galimybių stiprinimas ir įtraukties iniciatyvos (įtrauktis ir individualizuotų studijų proceso patobulinimai, administracijos darbuotojų iniciatyvos, prisidedančios prie studentų, darbuotojų tobulėjimo ir mokymosi, karjeros, mentorystės ir kitų ugdymo galimybių stiprinimo):

  • Laura Kamandulytė-Merfeldienė (Humanitarinių mokslų fakultetas) „Lietuvių kalbos mokymas kaip įtraukties galimybė: inovatyvus holistinis modelis“
  • Milda Gineikaitė (Menų fakultetas, VDU Menų galerija „101“) „VDU Menų galerijos „101“ savanorių bendruomenės kūrimas“
  • Kristina Kovalčikienė, Jorūnė Vyšniauskytė-Rimkienė (Socialinių mokslų fakultetas) „VDU Tėvų akademija“

Darbuotojų ir studentų gerovės iniciatyvos:

  • Greta Šmaižytė (Studentų reikalų departamentas) „Studentų gerovės iniciatyvos Vytauto Didžiojo universitete“
  • Žieda Tamašauskaitė (Užsienio kalbų institutas) „Pokalbių anglų kalba klubas – LanguageHUB

Sveikiname visus šių metų konkurso nugalėtojus – jūsų idėjos, kūrybiškumas ir pastangos kurti pažangesnį studijų procesą yra įkvėpimas visai VDU bendruomenei. Džiaugiamės tokia gausia ir aktyvia dalyvių iniciatyva ir kviečiame visus darbuotojus drąsiai teikti paraiškas ir dalyvauti konkurse kitais metais – jūsų indėlis yra svarbus kuriant dar aukštesnę studijų kokybę universitete.