VIETŲ NEBĖRA. Šiuolaikinės globalinės problemos, jų samprata ir sprendimai
Šios vasaros mokyklos metu susipažinsite su klimato kaitos grėsmėmis augalų ir gyvūnų pasaulyje, sužinosite apie polimerinių medžiagų tvarumą. Atrasite klimato pokyčių keliamų pavojų žmogui ir gamtai sprendimo būdus. Praktinių darbų metu išmoksite vertinti klimato kaitos poveikį, nustatyti erkių pernešamas ligas, bei tvaraus plastiko gamybą.
06.13. „Klimato kaitos veiksniai ir jų poveikis augalams“. Dėl klimato kaitos kyla daug grėsmių. Kokios jos, ir kaip jos gali paveikti augalų fotosintezę ir augimą, sužinosite atėję.
06.14. „Erkių ir kitų ektoparazitų morfologiniai ir genetiniai tyrimai“. Erkių ir kitų ektoparazitų morfologiniai ir genetiniai tyrimai. Ektoparazitai – pernešantys ligas maži sutvėrimai. Dėl šiltėjančio klimato, jų pernešamų ligų spektras plečiasi. Labai svarbu pažinti grėsmes, kad sukurti apsaugos priemones.
06.15. „Nerealūs polimerai – pasidarysiu pats (STEAM edukacija)“. Apsidairykite ir pamėginkite įsivaizduoti savo gyvenimą be plastikinių medžiagų. Šiuo metu tai mažai tikėtina. Bet ir plastikas gali būti labai įvairus. Edukacijos metu sužinosite ir išmoksite plastiko gaminimo subtilybes.
Šiaurietiška kelionė
Noras atrasti, suprasti ir tyrinėti – vienas iš nuolatinių smalsaus žmogaus palydovų. Net jei atrodo, kad birželis – jau vasaros atostogų laikas, VDU Humanitarinių mokslų fakultetas ir Skandinavijos šalių kultūrų ir kalbų programos dėstytojai kviečia į šiaurietišką pažintinę kelionę, gausią geros nuotaikos, puikios kompanijos ir žinių apie Skandinaviją. Jos metu keliausime po kalbų subtilybes, klaidžiosime po kultūrą ir priimsime naujus iššūkius. Patirtis, kaip ir gyvenimo pažinimas, kaupiama ne tik teorinėse pamokose ar paskaitose, tad kviečiame pažinti tolimą ir kartu artimą Skandinaviją stebint, klausant ir aktyviai dalyvaujant!
06.13. „Hei! Hej! Hej! – pažintis su skandinavų kalbomis“. Pažintis su skandinavų kalbų specifika ir švedų kalbos pradžiamokslis – sužinosi ne tik kaip galėtum prakalbinti Trolius mumius, bet ir pradėsi kaupti žinias paskutinę dieną vyksiančiam protmūšiui.
06.14. „Aktyvus kultūrų pažinimo žaidimas“. Kviečiame sužaisti smagų interaktyvų žaidimą ir suvokti daugiakultūriškumo esmę. Pažink savo kultūrą ir tai, kas Tave supa. Įprasta manyti, kad nepatyręs – nesuprasi. Ne visuomet ši frazė tinka, bet šį kartą iššūkis – vertas dėmesio.
06.15. „Žvilgsnis į Skandinaviją: nuo vikingų iki gerovės valstybės: paskaita ir protmūšis“. Perbėgsime per istorinius Skandinavijos puslapius ir žvilgtelėsime, kaip ir kuo skandinavai gyvena šiandien. Skandinavišką patirtį vainikuos protmūšis.
(Ne)bėk nuo informacijos...
Kiek kartų teko girdėti: „jie visi meluoja!”, „tai ne reklama, o mano nuoširdi rekomendacija”, „mane čia ‘heitu’ apipylė” ir panašiai? Visi šie posakiai sugula į mūsų atmintį ir formuoja nuomonę apie svarbius dalykus, įvykius ar žmones. Kiek kartų abejojai, ar iš tiesų pritari kitų nuomonei, ar tik seki instinktyviu noru pritapti prie kitų? O gal kasdien užplūstanti informacija tave taip erzina, kad tiesiog ją ignoruoji, atmeti ir BĖGI NUO INFORMACIJOS? Nesidomi niekuo, nes viskas atrodo vienas didelis chaosas?
Išsklaidykime kartu šias abejones!
VDU PMDF Romo Sakadolskio medijų laboratorijoje kartu su savo srities profesionalų komanda padėsime tau susiorientuoti informacijos labirintuose ir įgyti „supergalių“:
-> mąstyti kritiškai, sumaniai atskiriant, kur melas, o kur tiesa;
-> atsakingai kurti garso ir video turinį neįsiveliant į nuomonės formuotojų pinkles, bet pasiekiant savo auditoriją;
-> būti ‘smart one in the room’ ir suprasti, kaip nuo informacijos naudojimo priklauso, ar kursime savo ir visuomenės gyvenimą, ar jį griausime.
Svarbiausia, kad visų šių dalykų mokysimės kūrybiškai ir praktiškai! Tai reiškia, kad įgysime naujų žinių kartu išbandydami naujas veiklas, pavyzdžiui, filmuodami TV laidą, kur tu būsi kūrybinės grupės dalimi!
06.13. „Atrask faktą apie save!”. Žaidimas, kurio metu artimiau susipažinsime. Išmoksime pradėti pokalbį su nepažįstamais žmonėmis. Dalyviai turės iš anksto atsiųsti vieną faktą apie save el. pašto adresu: austeja.peciuriene@vdu.lt.
06.13. „Susipažink su faktų tikrinimo būdais (ir gerai praleisk laiką su VeryVerified!)”. Tarptautinės organizacijos IREX sukurta interaktyvi asmeniniam tobulėjimui medijų srityje skirta programa. Panardysime po jos platybes ir turėsime kokybišką požiūrį plečiantį laiką. Ši diskusija neabejotinai neprailgs. Kartu atliksime kelis interaktyvius pratimus iš programos veryverified.eu interneto svetainės.
06.14. „Kas nutinka kai susidedi su robotais: kitoks informacinis raštingumas”. Magistro studijų programos “Ateities medijos ir žurnalistika” vadovas ir skaitmeninių technologijų ekspertas pasidalins mintimis apie dirbtinį intelektą, sintetines medijas ir mūsų atsaką joms.
06.14. „(Ne)pasimesk minčių ir emocijų chaose! Komandinis žaidimas “Pabėgimo kambarys”. Pabūkime informacijos detektyvais ir chaosą paverskime aiškumu. Suprasime medijų raštingumo principus ir išmoksime juos taikyti savo kasdieniuose įpročiuose.
06.15. „Įveiklink savo kūrybines galias!” Įsijauskime į žurnalistų ir pašnekovų roles. Tapkime TV laidos kūrybinės grupės dalimi: apšvietėju, operatoriumi, įgarsintoju, vedėju, pašnekovu, režisieriumi ar prodiuseriu.
Agro(r)evoliucija. Aš ateities lyderis
Skaitmenizacija, robotizacija, lyderystė – šiandienos agrosektoriaus kasdienybė. Sektorius sparčiai žengia pirmyn. Kurse susipažinsi su inovatyviais sprendimais, taikomais agrosektoriuje, darniu požiūriu ir tvarių sprendimų kūrimu planetos ateičiai. Mokysiesi kūrybiškumo, lyderystės. Gamta ir technologijos – artima kiekvienam, tačiau VDU Žemės ūkio akademijoje šis derinys įgauna kitą prasmę. Prisidėk prie agro(r)evoliucijos. Būk ateities lyderiu!
06.13. „Kaip būti savo ateities lyderiu? Kaip būti savo sėkmingos ateities šeimininku?” Ar galima išmokti lyderystės? Užsiėmime tavęs laukia komandos, idėjų formavimo simuliaciniai žaidimai, imituojant darbą ateities versle. Ryžtingas, atsakingas, kūrybingas, žingeidus, gebantis rasti sprendimus, mylintis gamtą ir besirūpinantis planetos išsaugojimu – toks yra ateities lyderis – tokiais mokysimės būti.
06.14. „Kaip tausoti energiją ir gamtos išteklius? 2H: hidroenergetika, hidraulika”. Sparčiai besivystantis pasaulis verčia ieškoti sprendimų, kaip užtikrinti energijos ir gamtos išteklius ne tik šiandienai, bet ir ateities kartoms. 2H – hidroenergetika ir hidraulika – gali padėti juos rasti. Užsiėmime laukia praktiniai laboratoriniai darbai nustatant statybinių medžiagų drėgnį šiaudiniame namo makete, penki būdai, kaip galima išnaudoti jūras ir vandenynus, kaip atsinaujinantį energijos šaltinį elektrai gaminti, akvakultūros paslaptys ir vandens tekėjimo per slenksčius užsiėmimai.
06.15. „Klimato kaita: augalas ≠ žmogus – kas ką papildo?” Klimato kaita – globalus iššūkis. Koks augalo vaidmuo klimato kaitos procese? Koks mano vaidmuo klimato kaitos procese? Augalas ir žmogus – du vienas kitą papildantys kūriniai. Užsiėmime tavęs laukia praktinė pažintis su augalų funkcijomis gamtoje, žemės ūkio augalų šaknų, daigų ir sėklų pažinimas. Bandysime rasti atsakymą į klausimą: vaistinių augalų nauda žmogui – tiesa ar mitas?
Fizinis aktyvumas ir sveikata. Judesio laboratorija
Fizinis aktyvumas ir judesys išlaisvina žmogų, suteikia džiaugsmo! Fizinis aktyvumas yra ne tik nauda sveikatai, bet ir smagi laisvalaikio praleidimo veikla. Atvyk į VDU Judesio laboratoriją ir išbandyk su sveikata ir fiziniu aktyvumu susijusias įdomias, įtraukiančias veiklas. Tai yra unikali galimybė pasidaryti savo kūno sudėties analizę, sužinoti kūno sudėties profilį bei kodą. Tu ne tik atliksi įdomius tyrimus susijusius su fiziniu aktyvumu, bet ir sužinosi savo fizinio pajėgumo rodiklius. Na, o kad fizinis aktyvumas būtų dar smagesnis, tavęs laukia profesionalūs jauni treneriai, kurie pasiruošę pravesti individualias fizinio aktyvumo treniruotes skambant šiuolaikiškai muzikai. Šios veiklos yra atviros visiems, išdrįskite ateiti ir pamilti judesį bei sužinoti fizinio aktyvumo galią.
06.13. VDU Judesio laboratorijos tyrimai. Ateik ir atlik įdomius Judesio laboratorijoje atliekamus tyrimus. Tyrimų metu galėsi nusistatyti raumenų galingumą su OptoJump sistema, vikrumą ir bėgimo greitį su Witty elektronika, išbandyti Y-BALANCE testą, kurio metu galėsite įsivertinti viršutinių ir apatinių galūnių dinaminį stabilumą ir šio stabilumo simetriškumą. Judesio laboratorija.
06.14. Asmeninė fizinio aktyvumo treniruotė treniruoklių salėje. Atliksi įdomius pratimus naujoje VDU treniruoklių salėje, gausi individualius patarimus iš profesionalių trenerių, kurie Jums parinks tinkamus pratimus laikysenai, koordinacijai, ištvermei, jėgai lavinti.
06.15. Kūno sudėties analizė. Ateik ir atlik kūno sudėties analizę, sužinok savo kūno sudėties profilį, gauk išsamią ataskaitą. Kūno sudėties analizė padeda nustatyti kūno raumenų, riebalų, skysčių, mineralų kiekį organizme, bazinę medžiagų apykaitą ir kitus rodiklius, kurie leidžia įvertinti mitybos įpročius, fizinį aktyvumą, riziką sirgti kai kuriomis ligomis, fizinių pratimų poveikį. Svarbu! Prieš tyrimą negalima gerti ir valgyti 2-3 val., negalima sportuoti. Tyrimas trunka apie 20 sek., aptarimas apie 10 min.
Karjeros centro dirbtuvės
Gebėjimas žvelgti į ateitį, save pažinti, panaudoti savo stiprybes, kaupti žinias, atrasti savo mėgstamas veiklas ir jose sėkmingai bei efektyviai veikti atneša pasitikėjimą savimi. Tai padeda padaryti teisingus pasirinkimus, kurti asmeninius ir profesinius santykius bei sėkmingai keliauti pasirinktų karjeros (gyvenimo) keliu.
Dalyvaudamas Karjeros centro dirbtuvėse galėsi išbandyti save įvairiuose vaidmenyse, susipažinti su savimi ir komandos draugais, išbandyti įvairias užduotys, kurios papildys tavo turimų gebėjimų sąrašą.
06.13. „Tai tikrai apie mane!” Įvairiose užduotyse pažindami save pažinsite ir kitus.
06.14. „Komanda ar nekomanda?” Komandinėse užduotyse veiksime, kaip komanda.
06.15. „Kalbėtojas ar klausytojas?” Praktiškai išbandysite save prisistatymo, viešo kalbėjimo ir kitose komunikavimo užduotyse.
Kūrybinių industrijų laboratorija
Menas ir kūrybiškumas tampa neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi, o jo galime rasti visur. Netikit? Mes parodysime! Kūrybinių industrijų laboratorijoje galėsite pasinerti į skirtingas kūrybinių industrijų veiklas. Profesionalioje Menų fakulteto fotostudijoje išbandysite foto aparato blykstes fotografo arba modelio amplua. Profesionalioje garso studijoje, su viena geriausių įrangų Baltijos šalyse, kursite, muzikuosite bei įrašinėsite muziką ir savo balsus. Negana foto aparato ir garso studijos? Čiupsime į rankas ir video kameras bei sužinosime kaip kurti įtaigų vaizdo turinį. O galų gale, įkvėpti savaitės įspūdžių, išbandysite save kūrybinių prodiuserių ir meno ekspertų vaidmenyse. Net neabejojame, kad po visko Tavo gyvenime menas užims visai kitokią vietą.
06.13. „Fotostudijos blykstės”. Įsitrauksite į kūrybinę fotosesiją; pamatysite kaip vyksta darbai profesionalioje fotostudijoje.
06.13. „Garso eksperimentai”. Tapsite garso menininkais: kursite, muzikuosite, įrašinėsite profesionalioje garso studijoje.
06.14. „Istorijos pasakojimas ir video montavimas”. Sužinosite, kaip papasakoti istoriją, pasitelkiant video meną.
06.15. „Kūrybinės industrijos”. Susipažinsite su kūrybinio prodiuserio veikla ir praktiškai ją išbandysite.
06.15. „Menas eksperto akimis”. Išbandysite save meno eksperto vaidmenyje: susikausite menų protmūšyje.
VIETŲ NEBĖRA. Jūs turite teisę tylėti! Arba ne
„Jūs turite teisę tylėti“ – frazė, kurią girdime filmuose ir serialuose, bet tikriausiai niekada nesusimąstėme kur ir kaip ją galime išgirsti/panaudoti realiame gyvenime. Ką ji iš tikrųjų reiškia? Pasiruošk klausimus ir inicijuok diskusijas, nes Teisės fakultetas paruošė veiklas, kurių metu susipažinsi su teise, turėsi galimybę pakalbinti teisėją, prokurorą bei advokatą, sužinosi jų darbo ypatumus, pamatysi kaip atrodo jų darbo vieta.
Jūs turite teisę registruotis! Arba ne. Vietų skaičius ribotas.
06.13. Vizitas į Prokuratūrą. Moksleiviai turės galimybę susipažinti su prokuroro profesija, prokuratūros darbo ypatumais.
06.14. Vizitas į Kauno apygardos teismą. Moksleiviai turės galimybę susipažinti su teisėjo profesija, teisėjų darbo ypatumais.
06.15. „Kas žudikas?“. Moksleiviai turės galimybę susipažinti su ikiteisminio tyrimo specifika bei patys pabūti tyrėjais ir ištirti bylą (surasti žudiką).
Ateities mokytojo klasė
Kaip atrodys mokykla po penkerių metų? Ar mokytoją pakeis dirbtinis intelektas? Kokių savybių reikia turėti norint tapti pedagogu? Ateities mokytojo klasėje dalyviai sužinos apie pedagogo misiją, kaip užmegzti santykį su mokiniais, karjeros planavimą ir vykdymą švietimą.
06.13. „STEAM ateitis mokykloje”. Susipažinsite su STEAM pedagogika, edukacinėmis veiklomis, gamtos mokslų mokytojo transformacija.
06.14. „Ar dirbtinis intelektas pakeis mokytoją?” Sužinosite, ar dirbtinis intelektas pakeis mokytoją. Kurse bus kalbama apie pedagogo misiją, kaip užmegzti santykį su mokiniais ir iššūkius mokykloje.
06.15. „Inovatyvumas mokykloje”. Susipažinsite su inovacijomis mokyklose, kaip tapti kūrybišku ir skaitmeniniu mokytoju.
Savęs pažinimo link: (ne)noriu išlikti savimi.
Savęs pažinimo link žmogus keliauja visą savo gyvenimą. Kaip save suprantame, ką apie save galvojame ir kaip save vertiname, priklauso nuo daugelio dalykų: sukurtų tarpusavio santykių, gyvenime sutiktų žmonių, sukauptų bendravimo patirčių, socialinių tinklų ir kt. Ar pakankamai gerai pažįstame save? Ar to siekiame ir kaip? Ar galime išlikti autentiški dabartinėje visuomenėje? Kaip aplinkiniai žmonės įtakoja savęs pažinimą? Ar kada nors susimąstėme, kaip socialiniai tinklai leidžia pažinti save ir kurti tarpusavio ryšius? Į šiuos ir kitus svarbius klausimus kviesime ieškoti atsakymo moksleivius šių užsiėmimų metu.
06.13. „Kaip pasinaudoti grįžtamuoju ryšiu kuriant pozityvius tarpusavio santykius“. Susitikimo metu bandysime išsiaiškinti, kas yra grįžtamasis ryšys ir kodėl jis toks svarbus mūsų gyvenime. Aptarsime jo priėmimo iššūkius. Interaktyvių pratimų pagalba analizuosime savo patirtis priimant GR iš kitų žmonių. Išbandysime metodus, kurie leidžia konstruktyviau pasinaudoti gaunama informacija kuriant tarpusavio santykius.
06.14. „Savojo autentiškumo beieškant šiuolaikiniame pasaulyje“. Sociologinio užsiėmimo metu, pasitelkdami komandines ir kt. užduotis, gilinsimės į autentiškumo sampratą šiuolaikinėje visuomenėje bei kaip žmonės jo siekia. Nagrinėsime kaip laiko valdymas, socialiniai santykiai, kasdieniai gyvenimo pasirinkimai veikia mūsų požiūrį į save ir kitus, mūsų lūkesčius, savęs vertinimą ir savojo tapatumo suvokimą.
06.15. „IDK vs. IDC: savęs atskleidimas internete“. Jaunimo savęs atskleidimas socialiniuose tinkluose – daug iššūkių ir tam tikrais atvejais sunkumų kelianti kasdienė šių dienų jaunimo veikla. Užsiėmimo metu diskutuosime apie pagrindinius iššūkius, susijusius su jaunimo dalinimusi tiek tekstine, tiek vizualine informacija socialiniuose tinkluose. Pagrindinis klausimas: “I don’t know or I don’t care”, kuo aš dalinuosi socialiniuose tinkluose?
Komentarai
Kodėl data sutampa su matematikos vbe?:((