Vytauto Didžiojo universitetas kas metus kviečia moksleivius vasarą pasitikti drauge ir turiningai praleisti laiką „VDU vasaros mokykloje“. 2022 metais „VDU vasaros mokykla“ moksleiviams vyks birželio 13–17 dienomis.
„VDU vasaros mokykla“ skirta vyresniųjų klasių moksleiviams (10–12 kl.), kurie nori pagilinti žinias juos dominančiose srityse, atlikti įdomias praktines užduotis, naudingai praleisti laiką bei susirasti naujų draugų. Renginio tikslas – suteikti moksleiviams laisvą pasirinkimą ir galimybę domėtis tuo, kas labiausiai patinka, ir iš šalies pažvelgti į būsimas studijas.
Pirmoji „VDU vasaros mokyklos“ diena (birželio 13 d.) bus skirta susipažinimui. Šią dieną taip pat skirsime užsienio kalbų, kurias galima mokytis VDU, pradžiamoksliui. Birželio 14–16 d. vyks įvairūs užsiėmimai, kurių metu kiekvieną dieną moksleiviai lankys du pasirinktus skirtingus kursus (karjeros, teisės, marketingo, gamtos, socialinių mokslų, menų, informacinių technologijų, skirtingų kalbų ir kultūrų paskaitas). Dalyviai turės galimybę pasirinktas mokslo sritis išbandyti praktiškai bei apsilankyti įvairiose Kauno miesto ir universiteto vietose, organizacijose bei kūrybinėse dirbtuvėse. Birželio 17-ąją, paskutinę „VDU vasaros mokyklos“ dieną, vyks orientacinės varžybos, po kurių lauks prizai ir diplomų įteikimas vasaros mokyklos dalyviams.
Šiemet siūlomas užsiėmimų temų spektras itin platus – nuo klimato kaitos, verslumo ir kūrybiškumo ugdymo, pažinties su Skandinavijos šalių kultūra ir kalbomis, iki agronomijos, politikos, teisės ar socialinių tinklų įtakos mūsų pasirinkimams bei galimybės patiems išbandyti įvairias kūrybines veiklas menų laboratorijoje.
Be įvairių patirčių, gilinantis į naujus horizontus ir visatos paslaptis, tai puiki galimybė atsipalaiduoti po įtemptų mokslo metų ar prieš artėjančias studijas. „VDU vasaros mokykla 2022“ – tarsi tarpinė stotelė, kur laukia naujos pažintys ir žinios, padėsiančios tolimesnei kelionei.
Klimato kaita – poveikis, adaptacija ir grėsmės
Šios vasaros mokyklos metu susipažinsite su klimato kaitos grėsmėmis augalų ir gyvūnų pasaulyje, tiek vandenyje, tiek sausumoje. Taip pat pažinsite gyvų organizmų adaptacijas prie besikeičiančios aplinkos. Atrasite klimato pokyčių keliamų pavojų žmogui sprendimo būdus. Praktinių darbų metu patyrinėsite gyvus organizmus ir pamatysite, kaip juos veikia klimato kaita.
06.14. „Klimato kaitos veiksniai ir jų poveikis augalams“. Dėl klimato kaitos kyla daug grėsmių. Kokios jos, ir kaip jos gali paveikti augalų fotosintezę ir augimą, sužinosite atėję.
06.15. „Susipažinkime su mikrofaunos įvairove upės, ežero vandenyje“. Gamtoje surinktų (arba pačių dalyvių atsineštų) vandens mėginių analizė mikroskopu. Pažintis su protistų įvairove.
06.16. „Pažintis su erkėmis ir galimi pavojai. Susipažinimas su Lietuvos erkių biologija, įvairove bei vystymosi ciklo ypatumais“. Moksleiviai sužinos, kokioje aplinkoje galime sutikti erkes, kokius pavojus jos kelia žmonėms ar jų augintiniams. Kaip galime apsisaugoti nuo jų?
Susipažink su verslumo kompetencijomis!
„Minded VDU“ kviečia visus naujų patirčių, pažinčių ir atradimų ištroškusius moksleivius į kūrybines dirbtuves. Užsiėmimų metu „Minded“ mentoriai suteiks galimybes lavinti savo emocinį intelektą, komandinio darbo įgūdžius, kūrybišką mąstymą pasitelkiant tokias metodikas kaip „Lego Serious Play“, „Design Thinking“, „Points of You“ ir daugelį kitų. Susitikimų metu nepamiršime idėjų kūrimo bei jų įgyvendinimo strategijų, kurios vėliau pravers kiekvienam gyvenimo atvejui.
06.14. „Verslumo kompetencijų ugdymas“. Emocinis intelektas ir komandinis darbas.
06.15. „Verslumo kompetencijų ugdymas“. 1. Pranešimas „Kaunas kaip studijų miestas“. 2. Kūrybiškumas („Lego Serious Play“).
06.16. „Verslumo kompetencijų ugdymas“. Idėjų įgyvendinimas.
Socialiniai tinklai: (ne)noriu išlikti savimi
Socialiniai tinklai mums yra tapę bendravimo, informacijos paieškos, žinių šaltiniu, o kai kuriems iš mūsų – netgi savotiška priklausomybe ar laisvalaikio pakaitalu. Ar žinojote, kad apie 80 % kompanijų visame pasaulyje susiranda darbuotojus per socialinius tinklus? Ar kada nors susimąstėte, ką į socialinius tinklus įkeliamos nuotraukos ar įrašai pasako apie juos įkėlusį žmogų? Ar tikrai socialiniai tinklai mus suartina? Šio kurso metu aptarsime socialiniuose tinkluose tykančius pavojus, asmeninio puslapio kuriame nors socialiniame tinkle reikšmę žmogui ir kitus įdomius bei naudingus dalykus.
06.14. „Žvelgiame sociologiškai: ar „Facebook‘as“ suartina?“ Sociologinio užsiėmimo metu, pasitelkdami komandines ir kt. užduotis, gilinsimės į socialinių medijų vaidmenį šiuolaikiniame pasaulyje bei kasdienėse žmonių tarpusavio sąveikose. Nagrinėsime, kaip socialiniai tinklai keičia tradicines žiniasklaidos formas, koks šios virtualios realybės poveikis kasdieniams žmonių tarpusavio santykiams; kaip dalyvavimas socialiniuose tinkluose keičia draugystės sampratą (kuo skiriasi reali ir virtuali draugystė), požiūrį į save ir kitus, lūkesčius, savęs vertinimą ir savojo tapatumo suvokimą.
06.15. „Kaip rasti balansą tarp virtualios ir realios realybės? Ar tai įmanoma?“ Skaitmeninės technologijos suteikia labai daug galimybių mūsų gyvenime, bet ir kelia iššūkių, ypač paaugliams. Praktika rodo, kad paaugliai, palikti vieni virtualiame pasaulyje, patenka į nesaugią zoną – pirma, neišmokę valdyti medijų srovės, jie „gali išplaukti ir pamiršti sugrįžti“, o antra, net asmeninis kambarys gali tapti jaunuoliui nebesaugus. Susitikimo metu aptarsime virtualaus pasaulio rizikas ir galimybes saugiai naudotis skaitmeninėmis technologijomis, diskutuosime, kaip organizuotis „spalvingesnį“ gyvenimą, siekiant kompensuoti virtualios realybės teikiamas privilegijas realiame gyvenime.
06.16. „IDK vs. IDC: savęs atskleidimas internete.“ Jaunimo savęs atskleidimas socialiniuose tinkluose – daug iššūkių ir tam tikrais atvejais sunkumų kelianti kasdienė šių dienų jaunimo veikla. Užsiėmimo metu diskutuosime apie pagrindinius iššūkius, susijusius su jaunimo dalinimusi tiek tekstine, tiek vizualine informacija socialiniuose tinkluose. Pagrindinis klausimas: „I don’t know or I don’t care“, kuo aš dalinuosi socialiniuose tinkluose?
Kūrybiškas mokytojas. Koks jis?
Kūrybiškumas neatsiejamas nuo mokytojo profesijos. Nesvarbu, ar būsi pradinių klasių mokytoju, ar STEAM srities pedagogu, ar mokomojo dalyko pedagogu, kasdien mokymosi įstaigoje susidursi su kūrybiškumu. Tad kurso metu bus kalbama apie tai, kad esame ir galime būti kūrybiškos asmenybės, apie pasitikėjimą savimi ir kaip kurti kūrybišką aplinką.
06.14. „Kūrybiško pedagogo paveikslas iš psichologinės pusės“. Moksleiviai turės galimybę pasigilinti į psichologinius kūrybiškumo aspektus. Kaip mūsų asmenybė, mąstymas, atmintis, dėmesys, vaizduotė, emocijos siejasi su kūrybiškumu?
06.15. „Pabaik piešinį ir sukurk istoriją. Piešiama ir kuriama istorija“. Istorijos pasakojimas.
06.16. „Šokantys vaikai – sveikesni ir brandesni“. Mokiniai bus trumpai supažindinti su teoriniais ir praktiniais šokio pamokų vykdymo pagrindais ikimokykliniame ir pradiniame ugdyme. Jie turės galimybę susipažinti su įvairiomis ugdymo priemonėmis per šokį, skatinančiomis kūrybiškumą bei gerinančiomis jų fizinius ir dvasinius gebėjimus.
Agro(r)evoliucija. Aš ateities lyderis
Skaitmenizacija, robotizacija, lyderystė – šiandienos agrosektoriaus kasdienybė. Sektorius sparčiai žengia pirmyn. Kurse susipažinsi su inovatyviais sprendimais, taikomais agrosektoriuje, darniu požiūriu ir tvarių sprendimų kūrimu planetos ateičiai. Mokysiesi kūrybiškumo, lyderystės. Gamta ir technologijos – artima kiekvienam, tačiau VDU Žemės ūkio akademijoje šis derinys įgauna kitą prasmę. Prisidėk prie agro(r)evoliucijos. Būk ateities lyderiu!
06.14. „Klimato kaita: augalas ≠ žmogus – kas ką papildo?“ Klimato kaita – globalus iššūkis. Koks augalo vaidmuo klimato kaitos procese? Koks mano vaidmuo klimato kaitos procese? Augalas ir žmogus – du vienas kitą papildantys kūriniai. Užsiėmime tavęs laukia praktinė pažintis su augalų funkcijomis gamtoje, žemės ūkio augalų šaknų, daigų ir sėklų pažinimas. Bandysime rasti atsakymą į klausimą: vaistinių augalų nauda žmogui – tiesa ar mitas?
06.15. „Kaip tausoti energiją ir gamtos išteklius? 2H: hidroenergetika, hidraulika“. Sparčiai besivystantis pasaulis verčia ieškoti sprendimų, kaip užtikrinti energijos ir gamtos išteklius ne tik šiandienai, bet ir ateities kartoms. 2H – hidroenergetika ir hidraulika – gali padėti juos rasti. Užsiėmime laukia praktiniai laboratoriniai darbai nustatant statybinių medžiagų drėgnį šiaudiniame namo makete, penki būdai, kaip galima išnaudoti jūras ir vandenynus kaip atsinaujinantį energijos šaltinį elektrai gaminti, akvakultūros paslaptys ir vandens tekėjimo per slenksčius užsiėmimai.
06.16. „Kaip būti savo ateities lyderiu?“ Kaip būti savo sėkmingos ateities šeimininku? Ar galima išmokti lyderystės? Užsiėmime tavęs laukia komandos, idėjų formavimo simuliaciniai žaidimai, imituojant darbą ateities versle. Ryžtingas, atsakingas, kūrybingas, žingeidus, gebantis rasti sprendimus, mylintis gamtą ir besirūpinantis planetos išsaugojimu – toks yra ateities lyderis, tokiais mokysimės būti.
Mokslas, meilė, pinigai
Šio kurso metu pasileisime į svaiginančią mokslinę ekspediciją, kurios metu pažinsite ir patirsite tai, kuo gyvena Ekonomikos, Verslo, Kūrybiškos entreprenerystės bei Marketingo profesionalai. Kalbėsime apie mokslą, apie meilę ir, žinoma, kaip ir priklauso Ekonomikos ir vadybos fakultetui – apie pinigus.
Programa:
06.14. 13:30 – 14:15 val. „Mokslas, meilė, pinigai. Pradžia“. Užsiėmimą veda Justinas Kisieliauskas.
06.14. 14:30 – 15:15 val. „Tėvai, draugai, socialiniai tinklai…Kas veikia mūsų finansinius sprendimus?“. Užsiėmimą veda Gintarė Leckė.
06.15. 13:30 – 14:15 val. „Sveikatos Ekonomika – ką gali gydyti ekonomistai?“. Užsiėmimą veda Giedrė Kvederavičienė.
06.15. 14:30 – 15:15 val. „Marketingo ABC – trumpai apie tai, kas skamba sudėtingai“. Užsiėmimą veda Kęstutis Reklaitis.
06.16. 13:30 – 14:15 val. „Asmeninio laiko vadyba arba kodėl Tik Tok yra toks genialus?“. Užsiėmimą veda Liudas Švipas.
06.16. 14:30 – 15:15 val. „Mokslas, meilė, pinigai. Pabaiga“. Užsiėmimą veda Justinas Kisieliauskas.
Šiaurietiška kelionė
Noras atrasti, suprasti ir tyrinėti – vienas iš nuolatinių smalsaus žmogaus palydovų. Net jei atrodo, kad birželis – jau vasaros atostogų laikas, VDU Humanitarinių mokslų fakultetas ir Skandinavijos šalių kultūrų ir kalbų programos dėstytojai kviečia į šiaurietišką pažintinę kelionę, gausią geros nuotaikos, puikios kompanijos ir žinių apie Skandinaviją. Jos metu keliausime po kalbų subtilybes, klaidžiosime po kultūrą ir priimsime naujus iššūkius. Patirtis, kaip ir gyvenimo pažinimas, kaupiama ne tik teorinėse pamokose ar paskaitose, tad kviečiame pažinti kiek tolimą, kartu ir artimą Skandinaviją ne tik stebint ir klausant, tačiau ir aktyviai dalyvaujant!
06.14. „Hei! Hej! Hej! – pažintis su skandinavų kalbomis“. Pažintis su skandinavų kalbų specifika ir švedų kalbos pradžiamokslis – ne tik sužinosi, kaip galėtum prakalbinti trolius mumius, bet ir pradėsi kaupti žinias paskutinę dieną vyksiančiam protmūšiui.
06.15. „Aktyvus kultūrų pažinimo žaidimas“. Kviečiame sužaisti smagų interaktyvų žaidimą ir suvokti daugiakultūriškumo esmę. Pažink savo kultūrą ir tai, kas Tave supa. Įprasta manyti, kad nepatyręs – nesuprasi. Ne visuomet ši frazė tinka, bet šį kartą iššūkis – vertas dėmesio.
06.16. „Žvilgsnis į Skandinaviją: nuo vikingų iki gerovės valstybės: paskaita ir protmūšis“. Perbėgsime per istorinius Skandinavijos puslapius ir žvilgtelėsime, kaip ir kuo skandinavai gyvena šiandien. Skandinavišką patirtį vainikuos protmūšis.
Kūrybinių industrijų laboratorija
Menas ir kūrybiškumas tampa neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi, o jo galime rasti visur. Netikit? Mes parodysime! Kūrybinių industrijų laboratorijoje galėsite pasinerti į skirtingas kūrybinių industrijų veiklas. Profesionalioje Menų fakulteto fotostudijoje išbandysite foto aparato blykstes fotografo arba modelio amplua. Profesionalioje garso studijoje, su viena geriausių įrangų Baltijos šalyse, kursite, muzikuosite bei įrašinėsite muziką ir savo balsus. Negana fotoaparato ir garso studijos? Čiupsime į rankas ir videokameras bei sužinosime, kaip kurti įtaigų vaizdo turinį. O galų gale, įkvėpti savaitės įspūdžių, išbandysite save kūrybinių prodiuserių ir meno ekspertų vaidmenyse. Net neabejojame, kad po visko Tavo gyvenime menas užims visai kitokią vietą.
06.14. „Fotostudijos blykstės“. Įsitrauksite į kūrybinę fotosesiją; pamatysite, kaip vyksta darbai profesionalioje fotostudijoje. „Garso eksperimentai“. Tapsite garso menininkais: kursite, muzikuosite, įrašinėsite profesionalioje garso studijoje.
06.15. „Istorijos pasakojimas ir video montavimas“. Sužinosite, kaip papasakoti istoriją, pasitelkiant videomeną.
06.16. „Kūrybinės industrijos“. Susipažinsite su kūrybinio prodiuserio veikla ir praktiškai ją išbandysite. „Menas eksperto akimis“. Išbandysite save meno eksperto vaidmenyje: susikausite menų protmūšyje.
Jauno žmogaus įsitraukimas į politiką – kam to reikia?
Šiandien ypač svarbus asmens politinis išprusimas, gebėjimas analizuoti socialinius ir politinius procesus, mokėjimas apibrėžti bei paaiškinti politinio proceso raiškos ypatumus, atpažinti ir apibūdinti naujai kylančias politinio gyvenimo tendencijas. Visuomeniškai aktyvios visuomenės ugdymas ženkliai prisideda prie politiškai išprususių žmonių lavinimo, darnios aplinkos kūrimo. Politikos mokslo pagrindų išmanymas leidžia jaunam žmogui įsilieti į savo šalies formavimo veiklą, skatina visuomeninį aktyvumą, didina politinį dalyvavimą (tiek balsuojant, tiek būnant politikos veikėjais), savanorystę, įsitraukimą į jaunuoliškas organizacijas. Užsiėmimų metų moksleiviai susipažins su pasaulio politikos aktualijomis, įsitrauks į diskusijas bei vykdydami kūrybines užduotis pasiruoš piliečio atsakomybėms.
06.14. „Kas ta politika ir kam jos man išvis reikia?“ Supažindinimas su politika kaip studijų mokslu. Įvardinamos pagrindinės politinės arenos, politiniai veikėjai.
06.15. „Viskas, kas yra aplink mus, ir yra politika?“ Pasitelkiant atrandami politiniai keliai žmogaus kasdienybėje. Aptariamos pagrindinė politinės erdvės bei veikimo zonos.
06.16. „Tai ar aš jau politikas?“ Susisteminama informacija, interaktyviu principu pasitikrinamos gautos žinios, projektuojama ateities politika ir jos veikėjai.
Jūs turite teisę tylėti! Arba ne
„Jūs turite teisę tylėti“ – frazė, kurią girdime filmuose ir serialuose, bet tikriausiai niekada nesusimąstėme, kur ir kaip ją galime išgirsti/panaudoti realiame gyvenime. Ką ji iš tikrųjų reiškia? Pasiruošk klausimus ir inicijuok diskusijas, nes Teisės fakultetas paruošė veiklas, kurių metu susipažinsi su teise, turėsi galimybę pakalbinti teisėją, prokurorą bei advokatą, sužinosi jų darbo ypatumus, pamatysi, kaip atrodo jų darbo vieta. Jūs turite teisę registruotis! Arba ne. Vietų skaičius ribotas.