B. Vanagas: verslumas – galimybių matymas ir atsakomybės prisiėmimas

1788

Jau kurį laiką pasaulyje sąvoka „verslumas“ suprantama kaip tam tikrų kompetencijų ir patirčių rinkinys, gebėjimas kurti idėjas bei jas įgyvendinti. Vis dėl to, atsiranda žmonių, apibrėžiančių verslumą siaurąja prasme – įsivaizduojant, jog verslus žmogus yra tas, kuris puikiai rašo verslo planus, yra įkūręs savo įmonę, rizikuoja savo finansiniu kapitalu. Balandžio 11 d. šį mitą paneigti bandė VDU susirinkę moksleiviai ir mokytojai. Savo patirtimi dalinosi ir žymūs Lietuvos žmonės – lenktynininkas Benediktas Vanagas bei muzikos prodiuseris Jonas Nainys. Abi diskusijas vedė rašytojas, VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas, Verslo praktikų centro mentorius Justinas Kisieliauskas.

Paklaustas, kas jam yra verslumas, B. Vanagas atsakė, jog tai – galimybių matymas ir atsakomybės prisiėmimas. Verslumą lenktynininkas prilygino automobilio vairavimui: „Jei esi vairuotojas, esi verslus, o jei keleivis – ne, nes tuomet tau nereikia priimti atsakingų sprendimų“, – pasakojo jis. Taip pat sportininkas paminėjo, jog jam automobilių lenktynės jau nėra ekstremalu, kadangi ekstremalu yra tai, ko dar neišmanai. Į klausimą, iš kur atranda motyvacijos, B. Vanagas atsakė, jog motyvacija yra ne kas kita, kaip tikėjimas, kad pasieksi savo užsibrėžtų tikslų.

Muzikos prodiuseris Jonas Nainys (Jovani) renginio dalyviams papasakojo savo karjeros istoriją. „Nebuvau pakankamai geras mokinys ir įstojau ne ten, kur norėjau“, – apie filosofijos studijas kalbėjo jis. Tačiau išgirdęs vieno dėstytojo vedamą paskaitą Jonas suprato, kad nori mokėti kalbėti taip, kaip jis, ir ėmėsi įveikti viešojo kalbėjimo baimę. Didžėjus pasidalino, kad jam verslumas – tai iššūkiai ir nuolatinis savęs išstūmimas iš komforto zonos. Apie darbą komandoje svečias sakė, kad pirmiausia reikia susitvarkyti su savo asmeninėmis mintimis, kad galėtum dirbti su komanda. Savo pranešimą J. Nainys pabaigė Ernesto Hemingvėjaus citata ir patarimu moksleiviams būti atviriems, „krauti“ kuo daugiau informacijos į save.

Renginio metu vyko ir kūrybinės dirbtuvės, kuriose VDU Verslo praktikų centro mentoriai supažindino moksleivius su komandinio darbo, improvizacijos ir saviugdos technikomis. Pastarajai buvo pasitelktas visame pasaulyje žinomas „Lego Serious Play“ metodas. Tuo tarpumokytojams  užsiėmimus vedė VDU Švietimo akademijos atstovės doc. dr. Elena Trepulė ir doc. dr. Ilona Tandzegolskienė. VDU Verslo praktikų centro vadovai dr. Osvaldas Stripeikis ir Liudas Švipas supažindino mokytojus su verslumo kompetencijomis ir kodėl svarbu jas ugdyti pamokose.

„Būtina verslumą ugdyti jau nuo mokyklinio amžiaus. Verslo praktikų centre išskiriame keturias kompetencijas, kurios skatina būti versliu – emocinį intelektą, kūrybinį mąstymą, komandinį darbą ir idėjų įgyvendinimą. Skaitmeniniame amžiuje būtent šios kompetencijos bus labiausiai vertinamos darbo rinkoje. Pradėjus to mokyti jau mokykloje, jaunimui bus lengviau ne tik adaptuotis persikėlus į kitą miestą ar pradėjus studijas, bet ir ieškant svajonių darbo“, – po konferencijos mintimis dalinosi VDU verslininkystės dėstytojas, socialinių mokslų daktaras ir VDU Verslo praktikų centro direktorius Osvaldas Stripeikis.

Konferenciją atidarė VDU Švietimo akademijos prof. habil. dr. Margarita Teresevičienė. Kauno Veršvų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Renata Lincevičienė džiaugėsi gausiai susirinkusiais dalyviais, kurių buvo daugiau nei šimtas. Konferenciją organizavo Kauno Veršvų gimnazija ir VDU Verslo praktikų centras.