Pradinių klasių mokinių lietuvių kalbos ir kitų dalykinių gebėjimų ugdymas, taikant integruoto ugdymo modelius

  • VardasIngrida
  • PavardėMereckaitė
  • Vadovasprof. dr. Daiva Jakavonytė-Staškuvienė
  • Data2022-11-29
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Daktaro disertacija “Pradinių klasių mokinių lietuvių kalbos ir kitų dalykinių gebėjimų ugdymas taikant integruoto ugdymo modelius” į visumą sujungia matomą kalbos ugdymo politikos pokytį, kuris pabrėžia daugiakultūriškumą visuose švietimo kontekstuose. Kalbiniai gebėjimai yra labai svarbūs, pamatiniai, dažnai nulemiantys tolimesnio mokymosi sėkmę. Dėl šios priežasties kalbinių gebėjimų, kaip pamatinių, ugdymo reikšmė labai svarbi pradinėse klasėse, kai kiekvienas vaikas išsiugdo kalbos mokymosi pagrindus įvairių dalykų pamokose. Atlikto veiklos tyrimo metu, nustatyta, kad žinios yra konstruojamos fragmentiškai arba paviršutiniškai, kai vaikas gali atkartoti žodį, tačiau nesupranta jo reikšmės, nepavartoja konkrečioje veikloje. Be to, dėl neįvykusios žodinės sąveikos mokiniai negali aktyviai dalyvauti ugdymo veikloje. Tyrinėjant integruotą kalbinį ugdymą, nustatytos integravimo modelių pritaikymo galimybės autentiškam besimokančiųjų kontekstui, aplinkai.

Išsamiau