Būsimojo muzikos mokytojo atlikėjiškumo skatinimo veiksniai ir galimybės
Anotacija
Disertacijoje analizuojamas būsimųjų muzikos mokytojų atlikimo įgūdžių unikalumas muzikos atlikimo kontekste ir nustatomi veiksniai bei galimybės, turinčios įtaką jų atlikėjiškumo skatinimui. Teorinis ir empirinis (taikant mišrių metodų prieigą) tyrimas atskleidė, kad būsimųjų muzikos mokytojų atlikėjiškumui įtaką daro psichologiniai, fiziologiniai, pasirengimo, humanistiniai ir aplinkos veiksniai. Reikšmingos problemos yra susiję su psichologine savijauta, kai pasirodymo metu susiduriama su psichologine įtampa ir nerimu; fiziologinių požymių pasireiškimu: judesių koordinacijos sutrikimu ir raumenų sustingimu; muzikinio išprusimo trūkumu; pasirengimo stoka, jei nėra gero ir teisingo pasiruošimo, ypač dėl laiko trūkumo, nesugebant atlikti gero praktikavimosi, be to, nekokybiškas muzikos atlikimas yra susijęs su emocinės išraiškos ir patirties stoka bei prasta sceninės būsenos kontrole. Ugdymo įstaigos turi įvairias galimybes skatinti muzikinį pasirodymą ir skirtingomis priemonėmis sustiprinti muzikos atlikimą. Aktyvus dalyvavimas koncertinėje veikloje laikomas labiausiai veiksmingiausiu būdu tobulinti muzikos atlikimą. Dalyvavimas įvairių tipų renginiuose suteikia daugiau galimybių koncertuoti, tai skatina asmeninį tobulėjimą ir leidžia parodyti savo įgūdžius; dalyvavimas neformaliuose mokymuose suteikia puikią galimybę bendrauti su skirtingais pedagogais; dalyvavimas konkursuose reikalauja daug energijos skirti pasiruošimui ir padeda stipriai tobulėti; dalyvavimas įvairiuose neformaliuose renginiuose, kur ugdytojai bendradarbiauja kartu su ugdytiniais toje pačioje scenoje, taip pat labai skatina atlikėjiškumą; muzikavimas egzaminų metu gali sustiprinti psichologinį atsparumą ir susikaupimą; mainų programos ir kt. veiklos yra geri būdai skatinti muzikinį aktyvumą.