Matematikos mokytojų pedagoginių turinio žinių ir dalykinio saviveiksmingumo analizė
Anotacija
Disertacijoje pristatomi keturi tyrimai, nagrinėjantys Lietuvos matematikos mokytojų pedagogines turinio žinias ir mokymo saviveiksmingumą. Tyrimo aktualumą lemia mokytojų trūkumas, senėjanti darbo jėga ir žemi mokinių pasiekimai. Rezultatai parodė, kad mokytojai dažnai susiduria su sunkumais interpretuodami mokinių klaidingas sampratas bei mokydami racionaliųjų skaičių ir pradinės aritmetikos. Pastebėtas neatitikimas tarp patirties ir žinių – ilgiausiai dirbantys mokytojai neretai pasirodė silpniausiai. Tyrimas taip pat atskleidė, jog saviveiksmingumas yra daugiadimensis, o ankstyvosios karjeros mokytojai pasižymi žemesniu pasitikėjimu savo gebėjimais. Disertacijos reikšmė siejasi su mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo stiprinimu, o ribotumus lėmė imčių dydis ir taikyti metodai. Ateities tyrimuose siūloma taikyti įvairesnius duomenų rinkimo būdus ir nagrinėti ryšį su mokinių pasiekimais.

