Tarptautinio turizmo verslas (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas skirtas įgyti žinių apie turizmo verslų vystymą tarptautinėje rinkoje, tarptautinio turizmo verslo sampratą ir pagrindinius jo vystymo principus, tarptautinio turizmo klasterizaciją, skirtingas turistinių paslaugų industrijas. Studijuojantys šį studijų dalyką gebės taikydami įvairius socialinių mokslinių tyrimų metodus, analizuoti tarptautinio turizmo politiką, strateginius dokumentus bei patys parengti inovatyvius tarptautinio turizmo verslo planus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject is designed to acquire knowledge about the development of tourism business in the international market, the concept of international tourism business and its main principles, international tourism clustering, different tourism service industries. Students will be able to apply various social research methods, analyze international tourism policy, strategic documents and develop innovative international tourism business plans.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Turizmo industrijų pagrindų, Marketingo, Turizmo sociologijos, Turizmo industrijų infrastruktūros vystymo, Mikroekonomika ir Makroekonomika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Išmanyti tarptautinio turizmo verslo sampratą ir pagrindinius jo vystymo principus, išmano tarptautinio turizmo klasterizaciją, skirtingas turistinių paslaugų industrijas.
2. Išmanyti pasaulio regionų ir Lietuvos turizmo vystymosi istorinė ir kultūrinę sąrangą.
3. Analizuoti ir vertinti tarptautinę turizmo politiką ir strategijas, rengia ir vertina inovatyvius tarptautinius turizmo verslo projektus
4. Nustatyti problemas ir randa tinkamus sprendimo būdus bei prisiima atsakomybę už savo sprendimus, argumentuotai reiškia mintis ir dirba komandoje, konstruktyviai diskutuodami ir pagarbiai bendraudami.
5. Priimti sprendimus sąžiningai ir nešališkai, bendraudami ir bendradarbiaudami, išklausydami, informuodami darbuotojus, demonstruoja aukštą profesinę kultūrą.
Dalyko turinys
1. Tarptautinio turizmo verslo samprata, kategorijos ir kriterijai
2. Pasaulio turizmo ekonomika ir turizmo verslo industrijos
3. Tarptautinio turizmo verslo klasteriai ir tinklaveika
4. Pasaulio regionų ir Lietuvos tarptautinio turizmo lankytojų srautų geografija
5. Informacinės sistemos ir tarptautinio turizmo verslo vystymas
6. ES turizmo verslo politika ir strategijos
7. Tarptautinio turizmo verslo projektų rengimas ir valdymas
8. Tarptautinio turizmo verslo teisinis reglamentavimas
9. Tarptautinio turizmo verslo vystymo galimybės.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 proc.;
Savarankiškas/grupės darbas – 30 proc.;
Egzaminas – 50 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2020 Understanding the Potential of International Tourism. 2020.Market Research and Profiles. Travel Portland
2. 2018 Chuck Y. G.; Eduardo F.S. 2018. International tourism: a global perspective. World Tourism Organization in cooperation with WTO Education Network.
3. 2017 Malinauskaitė, V. 2017. Regionio parauklumo vertinimais grindžiama tarptautinio turizmo plėtros vadyba. Daktaro disertacija. VGTU
4. 2012 Baležentis, A. Žuromskaitė, B. 2012. Turizmo vadyba. Tarptautinio turizmo administravimo įvadas.
5. 2008 Lietuvos turizmo informacijos centrų užsienyje veiklos efektyvumo ir plėtros galimybių studija bei pertvarkymo į Lietuvos ekonominės plėtros agentūros atstovybę principai. 2008. VšĮ Turizmo plėtros institutas.
Papildoma literatūra
1. 2020 Tourism in 2030 Adenda. Atviros prieigos išteklius internete: https://unwto.org/tourism-in-2030-agenda
2. 2020 Global travel and tourism industry - Statistics & Facts. Atviros prieigos išteklius internete: https://www.statista.com/topics/962/global-tourism/