Rinkodara (AF)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas skirtas suteikti teorinių rinkodaros žinių ir išugdyti studentų gebėjimą priimti rinkodaros priemonėmis pagrįstus strateginius ir taktinius vadybinius sprendimus, didinančius teikiamų paslaugų vertę vartotojams. Pagrindiniai studijų metodai – diskusijos, klausimų ir atsakymų pateikimas, atvejų analizė, problemų sprendimas, komandinės užduoties parengimas ir pristatymas. Baigę dalyką studentai geba pasirinkti sumanius įrankius sprendžiant aktualias rinkodaros komplekso problemas, analizuoti rinkodaros aplinką, atlikti rinkos segmentavimą ir prekių pozicionavimą, geba parinkti rinkodaros kompleksą tiksliniam rinkos segmentui ir parengti rinkodaros planą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to provide the theoretical marketing knowledge and develop students' ability to make marketing-based strategic and tactical management decisions that increase the value of services to consumers. The main study methods are discussions, presentation of questions and answers, case analysis, problem solving, preparation and presentation of a team task. After completing the subject, students are able to choose smart tools for solving relevant marketing complex problems, analyze the marketing environment, perform market segmentation and product positioning, are able to select a marketing complex for the target market segment and prepare a marketing plan.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Vadyba, Mikroekonomika, Makroekonomika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Atskleisti rinkodaros ir kitų verslo orientacijų tiriamus reiškinius, procesus, strategijas bei rinkodaros verslo orientacijos kuriamas naudingumo rūšis.
2. Atpažinti organizacijos rinkodaros mikro- ir makro- aplinkas, apibūdina rinkodaros kompleksą ir jo elementus apskaitos ir finansų sektoriaus organizacijose.
3. Apibrėžti rinkos tipus ir jų segmentavimą pagal vartotojo elgseną rinkose. Parinkti tikslines rinkas ir joms pritaiko rinkodaros strategijas. Sudaryti produkto konkurencingumo žemėlapius ir pagrįsti sprendimus dėl prekės ženklo, paslaugų paketų, kainos ir kainodaros metodų pasirinkimo.
4. Atskleidžia priimamus įmonėje sprendimus dėl apskaitos ir finansų teikiamų paslaugų paskirstymo formavimo, parenka ir įvertina rinkodaros komunikacijos priemones bei parengia rinkodaros komunikacijos priemonių planą.
5. Pritaikyti analizės, planavimo ir prognozavimo metodus rinkodaros problemoms spręsti; laiku ir adekvačiai reaguoti į aplinkos sąlygų pokyčius.
6. Parengti rinkodaros priemonių planą, prognozuoti paslaugų pardavimus esamose ir potencialiose rinkose.
7. Prisiimti atsakomybę už profesinių žinių pateikimą rengiant rinkodaros planą, už sąžiningą ir etišką pareigų atlikimą, demonstruoti gebėjimą dirbti komandoje.
8. Atsakingai ir kruopščiai organizuoti savo darbą, prisiimti atsakomybę už savo darbo rezultatus.
Dalyko turinys
1. Rinkodaros esmė ir turinys.
2. Rinkodaros teorijos evoliucija ir kitos verslo orientacijos rinkoje.
3. Rinkodaros kuriamos naudingumo rūšys vartotojui.
4. Rinkodara ir jos aplinka: makroaplinka ir mikroaplinka ir jų reikšmė finansų ir apskaitos organizacijų rinkodaros sprendimams.
5. Rinkodaros informacija ir tyrimai apskaitos ir finansų sektoriuje.
6. Rinka ir jos segmentavimas.
7. Vartotojų elgsenos ypatumai finansų ir apskaitos sektoriuje.
8. Rinkodaros kompleksų tipai ir jų reikšmė priimant rinkodaros sprendimus.
9. Organizacijos teikiamų paslaugų analizė ir kainodaros sprendimai.
10. Organizacijos teikiamų paslaugų vieta ir paskirstymas bei jų reikšmė priimant paslaugų paskirstymo sprendimus.
11. Organizacijų teikiamų paslaugų rinkodaros komunikacijos kompleksas.
12. Pardavimo prognozės būdai.
13. Organizacijos rinkodaros veiklos planavimas ir rinkodaros plano turinys.
14. Organizacijos rinkodaros plano turinys ir jo dalių sąsajos.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Darbas grupėje (komandinės užduotys) – 35 %
Koliokviumas – 25 %
Egzaminas – 40 %
Literatūra
Pagrindinė literature
1. 2017 Gudonavičienė R., Dovalienė A. Marketingo kanalai.
2. 2017 Kotler Ph., Armstrong G. Principles of Marketing.
https://lisensistainpalopo.files.wordpress.com/2014/10/philip-kotler-gary-armstrong-principles-of-marketing-14th-edition-2011.pdf
3. 2015 2009 Bagdonienė L., Hopenienė R. Paslaugų marketingas ir vadyba.
4. 2012 Pranulis V., Pajuodis A., Urbonavičius S., Virvilaitė R. Marketingas.
5. 2012 Pranulis V., Dičkus V. Rinkodaros tyrimai. Teorija ir praktika.
6. 2008 Ramanauskienė, J. Marketingas: organizacijų marketingo strategijos ir modeliai.
7. 2007 Kotler, Ph., Keller, K. I. A Framework for marketing management.
Papildoma literatūra
1. 2012 Virvilaitė, R. Marketingo valdymas.
2. 2011 Sūdžius V. Finansinių priemonių ir paslaugų rinkodara: principai ir praktika.
3. Lietuvos statistikos departamento, EUROSTAT’o, OECD, FAO, PB, TVF, Google Sholar ir kt. duomenų bazės.