Verslo strateginis vystymas (VL)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dėstant šį modulį bus siekiama išugdyti studentų gebėjimą priimti strateginio vystymo teorijomis, modeliais ir instrumentais pagrįstus logistikos verslų plėtros sprendimus, didinančius konkurencinius pranašumus intensyvėjančio dinamiškumo ir didėjančio neapibrėžtumo sąlygomis. Pagrindiniai studijų metodai – tradicinės paskaitos ir diskusijos verslo logistikos strateginio vystymo metodologiniais klausimais, klausimų ir atsakymų pateikimas, debatai, logistinių įmonių išorinės ir vidinės aplinkos analizė ir kaitos poreikių vertinimas, o taip pat praktinių atvejų analizė, strateginių alternatyvų vertinimas, tikslų ir uždavinių formavimas bei įgyvendinimo priemonių planų parengimas, pagrindimas ir pristatymas (atliekant individualias/grupines užduotis). Baigę studijų dalyką studentai gebės tobulinti verslo logistikos verslu užsiimančių įmonių veiklą panaudojant šiuolaikines mokslo ir praktikos pripažintas strateginio vystymo teorijas, o taip pat nustatyti verslo organizacijos strateginę poziciją, kurti strategijas, planuoti ir organizuoti strateginių sprendimų įgyvendinimą intensyvėjančio dinamiškumo ir didėjančio neapibrėžtumo sąlygomis bei įgyvendinant žaliosios ekonomikos darbotvarkę ir siekiant darnaus vystymosi tikslų.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This module will help to develop students' ability to make strategic business development decisions based on theories, models and tools of strategic development, increasing competitive advantages in the face of intensifying dynamism and increasing uncertainty. The main study methods - traditional lectures and discussions on methodological issues of strategic development of business logistics, presentation of questions and answers, debates, analysis of external and internal environment of logistics companies and assessment of change needs as well as practical case analysis, assessment of strategic alternatives preparation, justification and presentation of implementation measures strategy plans (individual / group tasks). Upon completion of the course students will be able to improve the performance of business logistics companies using modern science and practice recognized strategic development theories, as well as determine the strategic position of the business organization, develop strategies, plan and organize the implementation of strategic decisions under the agenda for the green economy and sustainable development.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Vadybos ir ekonomikos pagrindų studijų dalykai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Žino verslo organizacijų vystymo dėsningumus ir strateginio vystymo atskiruose gyvavimo ciklo etapuose ypatumus.
2. Žino verslo organizacijų pagrindinius bruožus skirtinguose vystymosi etapuose ir pagal juos identifikuoja verslo organizacijų faktinės raidos būsenas.
3. Žino verslo vystymosi scenarijų rengimo metodinius aspektus ir moka juos taikyti verslo strateginiams variantams vertinti ir strategijai atrinkti, siekiant konkurencingumo ir veiklos tvarumo didėjančio dinamiškumo, neapibrėžtumo, globalumo ir klimato kaitos sąlygomis.
4. Geba vertinti verslo organizacijų strateginę poziciją, rengti strateginio vystymo scenarijus ir atlikti jų atranką bei įgyvendinimą.
5. Geba vertinti verslo vienetų konkurencinę poziciją, rengti jų vystymo scenarijus ir atlikti jų vertinimą bei įgyvendinimą.
6. Geba vertinti logistikos ir kitų verslo procesų vystymo strategines problemas ir jas spręsti.
7. Geba parengti verslo vystymo strateginį planą, apibrėžti jo įgyvendinimo sąlygas bei formuoti strategijos įgyvendinimo nuostatas logistikos įmonėse.
8. Geba kritiškai vertinti vadybines problemas, lavinti strateginio mąstymo įgūdžius, kūrybiškai priimti ir įgyvendinti strateginius sprendimus visuotinio neapibrėžtumo sąlygomis.
9. Moka savarankiškai mokytis ir studijuoti, prisiimti atsakomybę ir įsipareigoti, kritiškai vertinti bei kūrybiškai mąstyti sprendžiant problemines situacijas ir priimant strateginius sprendimus bei geba priimti inovatyvius logistikos sprendimus, įvertindamas jų etiką ir galimą poveikį visuomenei bei aplinkai.
Dalyko turinys
1. Įvadas į studijų dalyką.
2. Holistinis istorinės-kultūrinės ir technologinės bioekonomikos raidos ir logistikos verslo vystymo vertinimas ir perspektyvos siekiant darnaus vystymosi tikslų žaliosios ekonomikos, didėjančio dinamiškumo, neapibrėžtumo bei globalumo sąlygomis.
3. Verslo strateginis vystymas kaip studijų ir praktinės veiklos objektas ir jo analizavimo, vertinimo bei projektavimo teoriniai ir praktiniai aspektai.
4. Verslo vystymo varomosios jėgos.
5. Verslo ir verslo organizacijų gyvavimo ciklas.
6. Verslo vienetų vystymo strateginės alternatyvos ir scenarijai.
7. Verslo organizacijos konkurencinės pozicijos ir jų stiprinimo instrumentai.
8. Verslo vystymo strategijų kūrimas ir įgyvendinimas.
9. Logistikos ir kitų verslo procesų vystymas.
10. Verslo strateginio vystymo vadybiniai aspektai.
11. Verslo strateginių pokyčių valdymas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) – 45 val.
Seminarai (S) – 15 val.
Savarankiškas darbas – 100 val.
Iš viso – 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Praktinių situacijų ir užduočių nagrinėjimas ir pristatymas (parengto strateginio plano) bei kitų pristatymų/diskusijų/debatų stebėjimas ir vertinimas 10 % ;
Koliokviumas (individualaus / grupinio darbo – atvejų/situacijų analizės ir strateginio plano – parengimas raštu) 30 % ;
Egzaminas (raštu ir žodžiu) – 60 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Richard Whittington, Patrick Regnér, Duncan Angwin, Gerry Johnson, Kevan Scholes. Exploring Strategy, Text and Cases. 12th ed.
2. 2019 Richard Whittington, Patrick Regnér, Duncan Angwin, Gerry Johnson, Kevan Scholes. Exploring Strategy, Text and Cases. Pearson. 12th ed.
3. 2017 Korsakienė, R., Grybaitė, V., Šimelytė A. Strateginis organizacijų valdymas: teorija ir praktika: vadovėlis Vilnius: Technika. DOI 10.20334/2017–036-S
4. 2017 Arthur Thompson, Margaret Peteraf, John Gamble, A. Strickland. Crafting & Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage: Concepts and Cases. 21st ed.
5. 2016 Fred R. David, Forest R. David. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases. 16th ed. – Pearson.
6. 2016 Michael Hitt, R. Duane Ireland, Robert Hoskisson. Strategic Management: Concepts and Cases: Competitiveness and Globalization. 12th ed.
7. 2004 Aleksandras Vasiliauskas. Strateginis valdymas : [vadovėlis aukštųjų mokyklų studentams] / - 2-asis leid. - Kaunas. - 383, [1] p. - ISBN 9955-09-594-6
Papildoma literatūra
1. 2017 Jucevičius G., Bakanauskienė I., Brasaitė D. Organizacijų valdymas neapibrėžtumų aplinkoje: teorija ir praktika. – Kaunas.
2. 2015 Smilga E., Laurinavičius A., Laurinavičius Alg. Strateginis valdymas: šiuolaikiniai iššūkiai, klaidos, tobulinimo poreikiai ir prioritetai // Viešasis administravimas, Nr. 3-4 (47-48), p. 65-74.
3. 2014 Vasiliauskas A. Strateginis valdymas: įmonių ir nacionalinės ekonomikos strategijų sintezė. Mokomoji knyga.- Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISBN 978-609-459-471-7
https://www.vu.lt/leidyba/knygos/ekonomika
4. 2014 The New Management trends. McKinsey&Company. https://www.mckinsey.com/quarterly/the-magazine/2014-issue-3-mckinsey-quarterly
5. 2014 Kučinskienė M., Žiogelytė L., Mačerinskienė A. Verslo strategija: paslaugų sektoriaus atvejo analizė. Vilnius.
6. 2013 Čaplikas J. Verslo organizacijų strateginė vadyba: metodinė medžiaga. - Akademija.
7. 2013 Beierlein J. G, Schneeberger K. C., Osburn D. D. Principles of Agribusiness Management. ISBN-10: 1478605669.
https://www.amazon.co.uk/Principles-Agribusiness-Management-James-Beierlein/dp/1478605669/ref=sr_1_fkmr0_2?keywords=Beierlein+J.+G%2C+Schneeberger+K.+C.%2C+Osburn+D.+D.+Principles+of+Agribusiness+Management&qid=1583587592&s=books&sr=1-2-fkmr0
8. 2012 Kučinskienė M., Žiogelytė L., Jatuliavičienė G. Verslo strategija: atvejo analizė, Vilnius
9. 2012 Johnson G., Scholes K., Whittington R. Exploring corporate strategy. http://alhaidari.net/zahir/Exploring.pdf
10. 2010 Gerry Johnson, Richard Whittington, Kevan Scholes. Exploring Strategy Text &Cases plus MyStrategyLab and The Strategy Experience simulation (9th Edition). Pearson Education Canada. ISBN-10: 9780273737025. https://www.amazon.com/Exploring-Strategy-MyStrategyLab-Experience-simulation/dp/0273737023/ref=dp_ob_title_bk
11. 2010 Ichak Kalderon Adizes. Managing Corporate Lifecycles. – Embassy Books. 2nd ed. ISBN-10: 9381860548
https://www.amazon.com/Managing-Corporate-Lifecycles-Ichak-Adizes/dp/9381860548
12. 2010 Rudolf Grünig), Richard Kühn. Process-based Strategic Plannining.- Springer.
https://www.amazon.co.uk/Process-based-Strategic-Planning-Rudolf-Gr%C3%BCnig/dp/3642167144/ref=sr_1_1?keywords=process-based+strategic+planning&qid=1583589928&s=books&sr=1-1
13. 2007 David F. F. Strategic Management: Concepts and Cases. – New. Jersey.
14. 2006 Jonas Kvedaravičius. Organizacijų vystymosi vadyba : vadovėlis. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla. ISBN: 9955121297. https://hdl.handle.net/20.500.12259/55719
15. 2006 Durand R. Organizational Evolution and strategic management. - Sage Publications.
16. 2004 Michael E. Porter. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. – New York.
https://www.amazon.co.uk/Competitive-Advantage-Creating-Sustaining-Performance/dp/0743260872/ref=sr_1_1?keywords=Competitive+Advantage%3A+Creating+and+Sustaining+Superior+Performance&qid=1583587032&s=books&sr=1-1
17. 1998 Jucevičius R. Strateginis organizacijų vystymas. – Kaunas.
18. 1993 G. Johnson, K. Scholes. Exploring Corporate Strategy: Text and Cases. Prentice Hall LPBB; 3rd ed. ISBN-10: 0133049655. https://www.amazon.co.uk/Exploring-Corporate-Strategy-Text-Cases/dp/0133049655/ref=sr_1_fkmr1_2?keywords=Johnson+G.%2C+Scholes+K.%2C+Whittington+R.+Exploring+corporate+strategy.&qid=1583590292&s=books&sr=1-2-fkmr1
19. 1988 Ansoff I. The Corporate Strategy. – New York.
https://www.amazon.co.uk/New-Corporate-Strategy-Igor-Ansoff/dp/0471629502