Verslo strateginė vadyba (ŽŪE)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas išugdyti studentų gebėjimą priimti verslo strateginės vadybos teorijomis, modeliais ir instrumentais pagrįstus strateginius ir taktinius verslų plėtros sprendimus bei jų įgyvendinimo planus, užtikrinančius tvarų ir darnų vystymąsi bei didinančius įmonių konkurencinius pranašumus nuolat besikeičiančioje aplinkoje. Pagrindiniai studijų metodai – tradicinės paskaitos ir diskusijos strateginio valdymo metodologiniais klausimais, klausimų ir atsakymų pateikimas, debatai, išorinės ir vidinės aplinkų analizė, scenarijų kūrimo ir alternatyvų vertinimo uždavinių sprendimas bei praktinių atvejų analizė, strateginių sprendinių sintezė ir pagrindimas bei realizavimo priemonių projektavimas, individualios / grupinės užduoties parengimas ir pristatymas. Baigę šį studijų dalyką studentai gebės sistemiškai analizuoti verslo raidos aplinkybes ir kontekstualizuoti verslo strategijas, adaptuojant jas konkrečių įmonių/organizacijų aplinkai, sudaryti konkrečią įmonės ilgalaikės raidos strategiją bei pasiūlyti įgyvendinančius verslo ir organizacinio vystymo planus, numatyti tinkamas priemones jų įgyvendinimui intensyvėjančio dinamiškumo ir didėjančio neapibrėžtumo sąlygomis.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to develop students' ability to make strategic and tactical business development decisions and prepare the plans, based on theories, models, and tools of business strategic management that ensure sustainable and harmonious development and enhance the competitive advantage for the companies in an ever-changing environment. The main study methods - traditional lectures and discussions on strategic management methodological issues, questions and answers, debates, analysis of external and internal environments, problem solving and scenario analysis, practical case study, synthesis and justification of strategic solutions, design of individual / group tasks and its presentation. Upon completion of this course students will be able systematically analyze business development circumstances and contextualize business strategies by adapting them to the specific company / organization environment, to formulate a specific company long-term development strategy and to propose implementing business and organizational development plans, to provide appropriate measures for their implementation under conditions of intensifying dynamism and increasing uncertainty.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Baigę pirmosios studijų pakopos (bakalauro) apskaitos, finansų, ekonomikos, verslo, vadybos krypčių studijas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Žino verslo strateginės vadybos koncepcijas, strategijų sistemą, naujausias verslo strateginės vadybos metodologines ir praktines tendencijas.
2. Žino verslo organizacijų strateginės pozicijos dedamąsias ir analizės metodus, atitinkančius šiuolaikiniams verslo plėtros reikalavimams.
3. Žino ir atpažįsta praktikoje verslo organizacijos vystymosi strateginius variantus, jų taikymo išorinės ir vidinės aplinkos sąlygas, siekiant konkurencingumo ir veiklos tvarumo.
4. Išanalizuoja ir kritiškai įvertina vidinę ir išorinę įmonės aplinką, interpretuoja gautus rezultatus, tinkamai prognozuoja raidos tendencijas ir pagal tai suformuluoja strateginius vystymosi tikslus.
5. Geba pagal verslo organizacijos strateginę poziciją parinkti verslo vienetų strategijas ir jų įgyvendinimo priemones integracijos bei globalizacijos sąlygomis.
6. Geba parengti verslo organizacijos strateginį planą, apibrėžti jo įgyvendinimo sąlygas.
7. Sistemiškai ir kritiškai mąsto bei vertina vykstančius pokyčius, vykdo novatorišką veiklą, nuolat tobulina profesinius gebėjimus, lanksčiai reaguoja į pokyčius ir laikmečio iššūkius.
8. Geba atsakingai organizuoti strateginio planavimo ir įgyvendinimo veiklą, efektyviai bendrauti su kolegomis ir verslo partneriais, dirbti komandoje ir atstovauti jos interesus.
9. Geba sklandžiai komunikuoti verslo strategijos ir jos vystymo sprendimus ir problemas skirtinguose organizaciniuose kontekstuose
10. Geba sistemiškai, kritiškai ir kūrybiškai spręsti kompleksines verslo strategijos ir jos vystymo problemas, remiantis etikos ir socialinės atsakomybės normomis bei antreprenerišku mąstymu.
11. Suvokia moralinę-etinę atsakomybę už savo veiklos ir jos rezultatų poveikį visuomeninei, ekonominei, kultūrinei raidai, gerovei ir aplinkai.
Dalyko turinys
1. Verslo strateginė vadyba kaip studijų, tyrimų ir praktinės vadybinės veiklos objektas.
2. Verslo organizacijos strateginė pozicija:
2.1. Išorinė aplinka.
2.2. Vidiniai strateginiai ištekliai ir gebėjimai.
2.3. Lūkesčiai ir tikslai.
3. Strateginiai variantai:
3.1. Verslo vienetų (konkurencinės) strategijos.
3.2. Bendrosios verslo organizacijų strategijos.
3.3. Verslo strateginio vystymo kryptys ir būdai.
4. Verslo vystymo strategijų kūrimas.
5. Strategijos įgyvendinimas:
5.1. Organizaciniai aspektai.
5.2. Strateginės sėkmės sąlygos.
5.3. Strateginių pokyčių valdymas.
6. Verslo strateginė orientacija, remiantis žaliosios ekonomikos kūrimo moderniosiomis teorijomis, Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi tikslais, Europos Sąjungos ir Lietuvos ilgalaikės plėtros prioritetais bei skatinimo instrumentais.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Grupinio / individualaus kursinio darbo pristatymo bei aktyvumo per pratybas vertinimas – 10 %
Grupinis / individualus kursinis darbas – 30 %
Egzaminas – 60 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Grünig Rudolf, Kühn Richard. The Strategy Planning Process. Analyses, Options, Projects. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
https://www.springer.com/gp/book/9783662562208
2. 2017 Johnson G., Scholes K., Whittington R. Exploring corporate strategy. - Pearson Prentice Hall.
https://epdf.pub/queue/exploring-corporate-strategy-8th-edition.html
3. 2017 Korsakienė, R., Grybaitė, V., Šimelytė A. Strateginis organizacijų valdymas teorija ir praktika: vadovėlis Vilnius: Technika.
https://www.ebooks.vgtu.lt/product/strateginis-organizacij-valdymas-teorija-ir-praktika
4. 2017 David A. Aaker, Christine Moorman. Strategic Market Management, 11th Edition. John Wiley & Sons. – 400 p.
https://www.wiley.com/en-us/Strategic+Market+Management%2C+11th+Edition-p-9781119392200
5. 2015 David F. R. Strategic Management: Concepts and Cases. – New. Jersey.
http://www.mim.ac.mw/books/David%27s%20Strategic%20Management%20Concepts%20and%20Cases%2013e%20.pdf
6. 2014 Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K. Angwin, D., Regner, P. (2014). Exploring Strategy Text & Cases (10th ed). – 816 p. Harlow, U.K.: Pearson.
https://www.vitalsource.com/products/exploring-strategy-text-amp-cases-gerry-johnson-v9781292006895
7. 2006 Vasiliauskas A. Strateginis valdymas. Vadovėlis. – Kaunas: Technologija.
Papildoma literatūra
1. 2018 Anderson, D.L. Cases and Exercises in Organization Development & Change. SAGE publications.
2. 2017 Jucevičius G., Bakanauskienė I., Brasaitė D. Organizacijų valdymas neapibrėžtumų aplinkoje: teorija ir praktika. – Kaunas.
3. 2015 Craig S., Fleishner Babette, E. Bensoussan. Business and Competitive Analysis: Effective application of new and classical methods. Pearson Ed.
https://www.academia.edu/2299736/Business_and_competitive_analysis_effective_application_of_new_and_classic_methods
4. 2015 Vasiliauskas A. (2015) Strateginis valdymas: įmonių ir nacionalinės ekonomikos strategijų sintezė.- Vilnius.
5. 2015 Smilga E., Laurinavičius A., Laurinavičius Alg., Strateginis valdymas: šiuolaikiniai iššūkiai, klaidos, tobulinimo poreikiai ir prioritetai // Viešasis administravimas, Nr. 3-4 (47-48), p. 65-74.
6. 2014 Kučinskienė M., Žiogelytė L., Mačerinskienė A. Verslo strategija: paslaugų sektoriaus atvejo analizė. Vilnius.
7. 2014 Cavusgil, S.T., Knight, G., Riesenberger, J.R. International Business. The New Realities. Pearson.
8. 2014 Beierlein J. G, Schneeberger K. C., Osburn D. D. Principles of Agribusiness Management.
9. 2013 Čaplikas J. Verslo organizacijų strateginė vadyba: metodinė medžiaga.- Akademija.
10. 2013 Verbeke A. International business strategy. Second Edition. Cambridge University Press.
11. 2012 Sorensen, H.E. Business Development: A Market-Oriented Perspective. Wiley.
12. 2012 Kučinskienė M., Žiogelytė L., Jatuliavičienė G. Verslo strategija: atvejo analizė, Vilnius.
13. 2012 Stowell, F., Welch, Ch. The Manager’s Guide to Systems Practice. Making Sense of Complex Problems. Wiley.
14. 2009 Snieška V. Verslo aplinkos prognozavimas. – Kaunas.
15. 2009 Valentinavičius S. Verslo strategijos formavimo įmonėje teoriniai aspektai // Verslas: teorija ir praktika, Nr. 2, P.130 – 141.
16. 2009 Yaeger, T.F., Sorensen, P.F. Strategic Organization Development Managing Change for Success (PB) (Contemporary Trends in Organization Development and Change). Information Age Publishing.
17. 2007 Joachimsthaler E. Paslėpta prieš akis: kaip nustatyti ir įgyvendinti bendrovės didžiosios plėtros strategiją. – Vilnius.
18. 2006 Durand R. Organizational Evolution and strategic management. - Sage Publications.
19. 2006 Ginevičius R., Paliulis N. K., Chlivickas E., Merkevičius. XX amžiaus iššūkiai: organizacijų ir visuomenės pokyčiai. Monografija.- Vilnius, P. 106-308.
20. 2006 Čaplikas J, Rutkauskaitė J. Diversification types of agricultural business organizations activity and factors determining them // Research for rural development. – Jelgava.P. 162-168.
21. 2005 Multi-level issues in strategy and methods. (2005). Vol 4. Ed. by F. Dansereau, F.J. Yammarino. -Elsevier.
22. 2005 Mintzberg H. Strategy Safari: A guided tour through the wilds of strategic management. – London: Prentice Hall. – 407 p.
https://trove.nla.gov.au/work/7595489?q&sort=holdings+desc&_=1582466383806&versionId=36836625+234831361
23. 2002 Neely, A., Adams, C., Kennerley, M. The Performance Prism: The Scorecard for Measuring and Managing Business Success. Pearson Prentice Hall.
24. 2001 Thompson Arthur A., Strickland III Jr. A. J. (2001) Strategic Management: Concepts and Cases. 12-th ed. – McGraw-Hill, Irwin. - 1026 p.