Vizualinė kultūra

  • Dalyko kodas: SOC 4039
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Visual culture
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Kristina Juraitė, PMDF Viešosios komunikacijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis dalykas supažindina studentus su vizualinių praktikų taikymo ir vertinimo teoriniais ir analitiniais principais. Kurso metu nagrinėjamos istorinės, kultūrinės ir technologinės vizualinės kultūros raidos prielaidos (socialiniai ir kultūriniai judėjimai, vizualinės raiškos įvairovė, visuomenės normos ir vertybės, technologijnės inovacijos ir kt.). Studentai supažindinami su vizualinio raštingumo, estetikos ir etikos principais, taikomais vizualinės informacijos kūrimo bei vartojimo procese. Siekiant ugdyti savarankišką ir kritišką vizualinių reprezentacijų vaidmens suvokimą šiuolaikinėje visuomenėje ir kultūroje, paskaitose pristatomos šiuolaikinės vizualinės kultūros teorijos (Barthes, Gofman, Fiske, Hall ir kt.), empirinės analizės metodai (semiotikos, vizualinės etnografijos, diskurso analizės ir kiti metodai), aptariami aktualūs vizualinės kultūros atvejai ir pavyzdžiai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

In a today’s society, visual images became central to our social practices, i.e. how we represent and make meaning out of the world around us. Therefore, it is essential to develop our understanding of how we create, negotiate, and respond to visual codes. This course provides with a number of theoretical and methodological tools, including semiotics, discourse and visual ethnography methods to examine how visual images produce cultural meanings and power relations, as well as how the viewer experiences and practices the production of meaning via looking. In the second part of the course, different issues of visual culture across various media forms are addressed, eg. gender and other social representations, popular culture and advertising, social media genres. Students will be encouraged to actively engage into the class discussions on particular topics and develop creative projects of their own.

Dalyko studijų rezultatai

1. Išklausę dalyką studentai gebės analizuoti ir įvertinti globalių procesų ir reiškinių poveikį vizualinės kultūros raidai.
2. Išklausę dalyką studentai gebės teoriškai ir empiriškai analizuoti vizualinės kultūros procesus.
3. Išklausę dalyką studentai gebės inicijuoti ir įgyvendinti kūrybinius vizualinės komunikacijos projektus.

Dalyko turinys

Vizualinės kultūros studijų objektas. Skirtingų kultūrų vizualinės sistemos. Vizualinės antropologijos ir sociologijos teorinės perspektyvos. Vizualinių reprezentacijų, stereotipų, tapatybių konstravimas. Vaizdo ir ideologijos santykis.
Semiotinė vizualinės komunikacijos analizės tradicija. Vizualiniai kodai ir simboliai. Semiotiniai metodai ir jų taikymas vizualinės kultūros tyrimuose. Vizualinės etnografijos tyrimai. Vizualinio diskurso tyrimai.
Vizualinės medijos. Socialinės fotografijos žanrai. Dokumentika ir jos ypatumai. Socialinių medijų žanrai. Vizualinio pasakojimo konstravimo ypatumai. Etika ir atsakomybė vizualiniuose tyrimuose.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30% ; kūrybinis projektas – 20%; egzaminas – 50%.

Literatūra

1. 2008 Fiske J. Populiariosios kultūros supratimas Žara
2. 2000 Goffman, E. Savęs pateikimas kasdieniniame gyvenime Vaga
3. 2013 Lester, P. Visual Communication: Images with Messages Wadsworth Publishing
4. 2007 Rose G. Visual Methodologies: An Introduction to the Interpretation of Visual Materials Sage
5. 2009 Sturken, M., Cartwright, L. Practices of Looking: introduction to Visual Culture Oxford University Press
Papildoma literatūra
6. 1998 Fiske J. Įvadas į komunikacijos studijas Baltos lankos
7. 2012 McLane, B. A New History of Documentary Film Bloomsbury Academic
8. 2003 McLuhan Kaip suprasti medijas: žmogaus tęsiniai Baltos lankos
9. 2013 Pink, S. Doing Visual Ethnography Sage
10. 2012 Pink, S. Advances in Visual Methodology Sage
11. 2000 Sontag S. Apie fotografiją Baltos lankos
12. 2007 Stanczak, G. Visual Research Methods: Image, Society, and Representation Sage