Švietimo vadybos pagrindai (ISI1002)

  • Dalyko kodas: ISI 1002
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Basics of Education Management
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    doc. dr. Ilona Zubrickienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Įsisavinamos žinios apie švietimo organizacijos struktūrą, veiklos efektyvumą, vystymosi svarbą ir tendencijas, vadybos principus, modelius. Gebama suvokti organizacijos struktūros, valdymo, strategijos, misijos, vizijos, tikslų dermę; organizacijos kultūros ir andragoginės sąveikos svarbą bei sąsajas.
Įgyjama žinių apie lyderystės ir vadovavimo svarbą ir ypatumus švietimo organizacijose, lyderio ir vadovo savybes, funkcijas, jų panašumus ir skirtumus. Gebama suprasti etiškos lyderystės esmę, jos pagrindinių principų taikymo svarbą ir galimybes vadybinėje, edukacinėje bei kitoje veikloje. Įgyjama gebėjimų lyderio kompetencijų ugdymo planavimui ir plano įgyvendinimui. Gebama analizuoti švietimo organizacijos problemines situacijas, parinkti efektyvius problemų sprendimo būdus, parengti švietimo organizacijos veiklos efektyvinimo projektą, pasitelkiant veiklos tyrimą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Assimilating knowledge of the educational organization structure, performance, development, and the importance of trends, management principles, models. Ability to understand the structure, management, strategy, mission, vision, objectives, coherence; organizational culture and the importance of andragogical interaction and interfaces.
The acquisition of knowledge about leadership and the importance of leadership and the characteristics of educational organizations, leadership and management qualities, features, their similarities and differences. Ability to understand the essence of ethical leadership, the basic principles of the application of the importance and potential managerial, educational and other activities. The acquisition of leadership skills competency development planning and implementation. Ability to analyze educational organization problematic situations, choose effective solutions, to develop educational organization optimization project through its investigation.

Dalyko studijų rezultatai

1.1. Žino švietimo organizacijos struktūrą, veiklos efektyvumą apibūdinančią sampratą, vystymosi svarbą ir tendencijas, vadybos principus, modelius.
1.2. Geba suvokti organizacijos valdymo, strategijos, misijos, vizijos, tikslų dermę; organizacijos kultūros ir andragoginės sąveikos svarbą ir sąsajas.
1.3. Žino ir supranta lyderystės ir vadybos sampratas, lyderystės ir vadovavimo svarbą ir ypatumus švietimo organizacijose, lyderio ir vadovo savybes, funkcijas, jų panašumus ir skirtumus, asmeninės lyderystės pagrindinius principus ir jų taikymo galimybes, siekiant asmeninio ir andragoginės sąveikos efektyvumo.
2.1. Geba analizuoti švietimo organizacijos problemines situacijas, parinkti efektyvų problemų sprendimo būdą, rengti švietimo organizacijos veiklos efektyvinimo projektą, pasitelkiant veiklos tyrimą.
2.2. Geba taikyti praktines žinias siekiant asmeninės lyderystės, rengti lyderio kompetencijų tobulinimo planus, plėtoti lyderiui svarbias kompetencijas.
3.1.Geba ugdyti ir plėtoti lankstumą, atsakingumą, tolerantiškumą, empatiškumą, autonomiškumą, kūrybiškumą ir kitas lyderiui aktualias savybes; gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, analizuoti, sistemiškai, konstruktyviai ir kritiškai mąstyti; vertybines nuostatas aktualias etiškai lyderystei ir jomis grįsti savo veiksmus, siekiant asmeninio ir andragoginės sąveikos efektyvumo.

Dalyko turinys

1. Švietimo organizacijos ir vadybos sampratos.
2. Pokyčiai ir organizacijų vystymasis.
3. Švietimo organizacijų struktūra.
4. Švietimo vadybos modeliai.
5. Švietimo organizacijų vadybos principai.
8. Švietimo organizacijų kultūra.
6. Švietimo organizacijos strategija, misija, vizija, tikslai.
7. Problemos ir jų vadybiniai sprendimai.
9. Vadovavimas ir lyderystė švietimo organizacijose.
10. Vadovavimas grįstas lyderyste. Vadovo ir lyderio savybės, funkcijos, vaidmenys.
11. Vadovo lyderystė ir jos principų taikymas.
12. Vadovo lyderio etika. Etiškos lyderystės principai ir jų taikymas.
14. Švietimo organizacijos veiklos efektyvumas ir jos tyrimas.
15. Vadovo lyderio kompetencijos ir jų tobulinimo planas. „Karpmano drama“ trikampis ir išsivadavimo iš jo praktika.

Dalyko studijos valandomis

155 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), užduotys ir savarankiškas darbas (30 %), tarpinis atsiskaitymas (20 %)

Literatūra

1. 2009 Northouse P. G. Lyderystė. Teorija ir praktika. UAB „Poligrafija ir informatika“.
2. 2006 Kvedaravičius J. Organizacijų vystymosi vadyba.
3. 2003 Želvys R. Švietimo organizacijų vadyba. Vilnius: VU leidykla.
4. 2006 Obrazcovas V. Valdymo ir administravimo pagrindai : praktinis vadovas. Vilnius
5. 2007 Covey S. R. 8-asis įprotis. Vilnius: Alma littera.
6. 2007 Goleman D., Boyatzis R., McKee A. Lyderystė. Kaip vadovauti pasitelkiant emocinį intelektą. Kaunas: Smaltijos leidykla
7. 2012 Šilingienė V. Lyderystė. Kaunas: Technologija.
8. 2015 Valuckienė J., Balčiūnas S., Katiliūtė E., Simonaitienė B., Stanikūnienė B. Lyderystė mokymuisi: teorija ir praktika mokyklos kaitai. Monografija. Šiaukiai: AB „Titnagas“. Atvira prieiga interente http://www.sac.smm.lt/wp-content/uploads/2016/01/Lyderyste-mokymuisi_teorija-ir-praktika-mokyklos-kaitai.pdf
Papildoma literatūra
8. 2009 Stelmokienė A., Endriulaitienė A. Bendrosios transformacinio vadovavimo skalės lietuviškosios versijos psichonometriniai rodikliai. Psichologija, 2009 40. P. 88-102. Moodle aplinkoje http://moodle.vdu.lt
9. 2008 Skaržauskienė A. Sisteminis mąstymas kaip kompetencija lyderystės paradigmoje. Daktaro disertacija. Kaunas: ISM. Atvira prieiga internete http://vddb.library.lt/fedora/get/LT-eLABa-0001:E.02~2009~D_20081217_164237-90556/DS.005.0.01.ETD
10. 2007 Kets de Vries M.F.R. Lyderis pas psichoanalitiką. Kaip pažinti save ir vadovauti kitiems. Vilnius: UAB "Verslo žinios".
11. 2013 Adomaitienė J., Zubrickienė I. Optimization of Andragogic interaction from the viewpoint of conceptualization and realization. European Scientific Journal. Vol. 9, Nr. 14. Republic of Macedonia. P.87-104. Moodle aplinkoje http://moodle.vdu.lt
12. 2014 Adomaitienė J., Zubrickienė I. Assumptions for optimization of andragogic interaction: methodological and practical grounding.European Scientific Journal. ESJ September / Special/ edition Vol.1. Portugal: University of the Azores. P. 125-187. Moodle aplinkoje http://moodle.vdu.lt
13. 2013 Adomaitienė J., Zubrickienė I., Poláchova Vašťatková J. Veiklos projektų vadyba. El. studijų knyga. Moodle aplinkoje http://moodle.vdu.lt